Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: با به بن بست رسیدن دمکرات های کنگره باشخص رئیس جمهوری آمریکا بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی، احتمال تعطیلی بخش هایی ازدولت فدرال آمریکا تا کم تر از دو هفته دیگر می رود و این به معنای آن است که مردم بین کنگره و ترامپ گرفتار شده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای این رسانه خبری آمریکایی نوشت: بودجه شماری از نهادهای دولتی آمریکا تا شامگاه 21 دسامبر (برابر با 30 آذر ماه) به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای خبری سی ان ان درادامه نوشت: به نظر می رسد که دو طرف دراین مدت زمان کوتاه نتوانند به توافقی دست یابند، بخصوص آنکه کنگره جدید که قرار است از ژانویه با اکثریت دمکرات ها در مجلس نمایندگان بر سرکار آید و خواسته های ترامپ را با مشکل مواجه می سازد.
یکصد و شانزدهمین کنگره آمریکا مشتمل بر مجلس نمایندگان و مجلس سنا از سوم ژانویه 2019 برابر با 13 دی ماه آغاز به کار می کند.
بنابر این گزارش، دونالد ترامپ خواستار درج 5 میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک که از وعده های انتخاباتی وی بوده می باشد و این در حالی است که دمکرات ها ضمن مخالفت با این اقدام تنها با اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون دلار آن موافق هستند.
این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: این درحالی است که ترامپ درمشاجره لفظی اخیر خود با دمکرات ها در کاخ سفید گفته بود چنانچه خواسته پنج میلیار دلاری وی برای ساخت دیواری مرزی در بودجه لحاظ نشود، او ابایی ندارد که دولت تعطیل شود.
سی ان ان ادامه داد: آنان که گرفتار در میان اختلاف بین کنگره و ترامپ می باشند، مردم آمریکا هستند.
شبکه خبری آمریکایی'یو.اس.ای تودی' نیز دراین باره گزارش داد: کسری بودجه دولت فدرال در دولت فعلی آمریکا از یکم اکتبر (برابر با نهم مهرماه) آغاز شد و نمایندگان مجلس با تصویب یک لایحه بودجه کوتاه مدت در اواخر ماه سپتامبر توانستند فرصتی تا 21 دسامبر بر سرحل کاهش بودجه فراهم آورند.
به گزارش سی ان ان، چنانچه کنگره و دولت ترامپ بر سر کسری بودجه به توافق نرسند آنگاه در موعد 21 دسامبر (30 آذرماه) پرسنل شاغل در وزارتخانه های آمریکا همچون، خارجه، امنیت داخلی، دادگستری و کشوربامشکل مواجه شده وبخش هایی از آن وزارتخانه ها نیمه تعطیل خواهند شد.
بنابراعلام کمیته تخصیص بودجه سنا، در صورت عدم توافق بین کنگره و دولت ترامپ و تعطیلی دولت فدرال، 420هزار پرسنل دولت از جمله 41هزار نیروی پلیس بدون دستمزد بر سرکار خواهند رفت.
شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز نیز دراین باره گزارش داد: درحالی که ترامپ در فوریه گذشته بودجه 400میلیارد دلاری را به امضا رسانده بود و کسری بودجه برای سال 2019 وجود دارد، اما تعطیلی دولت فدرال آمریکا مسبوق به سابقه است.

**دولت آمریکا در چهار دهه گذسته 22 بار تعطیل شده است
دولت آمریکا از زمان اعمال قانون نظارت بر هزینه بودجه رئیس جمهوری به سال 1976تاکنون 22بار تعطیل شده که بیشترین تعطیلی دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر و طولانی ترین دوره تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون رخ داد.
به گزار ش تارنمای خبری فاکس نیوز، نخستین تعطیلی دولت فدرال بنابر اعمال قانون جدید در زمان ریاست جمهوری جرالد فورد از 30 سپتامبر تا 10اکتبر 1976 به مدت 10 روز رخ داد.
در دوره ریاست جمهوری جیمی کارتر بین سال های 1977 تا 1979دولت فدرال پنج بار و در مجموع 56 روز تعطیل شد.
در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان دولت فدرال هشت بار بین سال های 1981تا 1987 تعطیل شد که در مجموع این تعطیلی دولت 14روز بود.
تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری جرج اچ. دبلیو بوش (پدر) تنها یک بار و به مدت پنج روز در نوامبر 1995 رخ داد.
طولانی ترین مدت تعطیلی در دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون و در پی اختلاف وی با جمهوریخواهان کنگره رخ داد.
نخستین تعطیلی دولت در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون بین 13تا 19 نوامبر 1995 به مدت پنج روز و دومین آن از از 15 دسامبر1995 تا 6 ژانویه 1996به مدت 21 روز تمام بود.
درزمان ریاست جمهوری باراک اوباما نیز یکبار و به مدت 16 روز از 30 سپتامبر تا 17 اکتبر 2013 تعطیلی دولت بر سر بودجه بیمه درمانی معروف به 'بیمه درمانی اوباما' روی داد.
در زمان ریاست جمهوری ترامپ نیز تاکنون تنها یکبار و آن هم 3 روز در تاریخ 20تا 22 ژانویه 2018 تعطیلی دولت رخ داد وانتظار می رود تعطیلی دیگری نیز پیش رو باشد.
اروپام **1302**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تعطيلي دولت آمريكا كسري بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد