Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز رای صادره در نودمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ ۱۱ آذر ۹۷ به منظور اعمال در چهل و ششمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی منتشر شد.

داوطلبان متقاضی شرکت در چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی باید با مطالعه این آرا نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

بر اساس رای این دوره از شورای آموزش پزشکی و تخصصی، رشته های قلب و عروق، جراحی قفسه صدری، نفرولوژی و جراحی کودکان به عنوان رشته تخصصی از چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با طول دوره حداکثر ۵ سال تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال تحصیلی ۹۸-۹۷ رشته تخصصی طب سالمندان حذف می شود و پذیرش از طریق آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی انجام نخواهد شد.

پذیرش رشته تخصصی بالینی پزشکی اجتماعی از سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به مدت دو دوره متوقف می شود.

جدول ضرایب گروه های درسی آزمون پذیرش دستیار برای رشته های مختلف تخصصی:

رشته های تخصصی/ گروه درسی زیر گروه سوالات گروه درسی یک گروه درسی دو گروه درسی سه گروه درسی چهار گروه درسی پنج زیر گروه آموزشی ۱ داخلی، قلب و عروق، پوست، طب کار، پزشکی قانونی، پزشک خانواده، آسیب شناسی، طب فیزیکی و توانبخشی، نفرولوژی ۲ ۴ ۲ ۲ ۲ زیر گروه آموزشی ۲ جراحی عمومی، جراحی قلب و عروق، جراحی کودکان، جراحی قفسه صدری، زنان و زایمان، جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی، گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن، چشم پزشکی ۴ ۲ ۲ ۲ ۲ زیر گروه آموزشی ۳ کودکان، بیماری های عفونی ۲ ۳ ۴ ۲ ۲ زیر گروه آموزشی ۴ طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، پزشکی ورزشی، رادیو آنکولوژی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی، طب هوا و فضا ۲ ۳ ۲ ۲ ۲ زیر گروه آموزشی ۵ روان پزشکی، بیماری های مغز و اعصاب ۲ ۳ ۲ ۲ ۴ 167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • تمدید مهلت ثبت نام در آزمون تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۳
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی از اول اردیبهشت
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد