Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا داورزنی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک و انتخاب مجدد محمود خسروی وفا به عنوان ریاست این کمیته اظهار داشت: امروز شانزدهمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک پس از تصویب قانون انتزاع این کمیته از کمیته ملی المپیک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ساختار و اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک باید برای این کمیته تعیین تکلیف می شد و مسئولان این کمیته برای پارالمپیک 2020 برنامه ریزی می کردند تا کشورمان در آن رقابت ها حضور مقتدرانه ای داشته باشد.

او ادامه داد: به همین دلیل مجمع عمومی برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه و هیئت اجرایی برگزار شد تا برنامه ها عملیاتی و اجرا شود. خوشبختانه جلسه خوبی بود و تعامل خوبی هم بین تمام کاندیدها وجود داشت. در نهایت رئیس، نایب رئیس، اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند و فعالیت های خود را برای چهار سال آتی آغاز کردند.

داورزنی درباره بی رقیب بودن محمود خسروی وفا در این مجمع گفت: خسروی وفا از چهره ها و نیروهایی است که در سه تا چهار دهه اخیر هم در فدراسیون جانبازان و معلولان و هم در کمیته ملی پارالمپیک منشا خدمات ارزشمندی برای ورزش جانبازان و معلولان بوده است. زمانیکه خسروی وفا به عنوان کاندید ریاست این کمیته در مجمع حضور دارد دوستان دیگر تمایلی ندارند در این انتخابات شرکت کنند و برای این عرصه رقیب شوند. کاندیدهای دیگری ثبت نام کرده بودند اما در ادامه با توجه به ثبت نام خسروی وفا از حضور در این انتخابات صرف نظر کرده و با حفظ حرمت و پاسداشت او به سود خسروی وفا انصراف دادند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد درخشان ورزش جانبازان و معلولان در سال های اخیر اظهار داشت: بی شک ثبات مدیریت به آینده ورزش جانبازان و معلولان کمک می کند و امیدواریم مسیری که تاکنون در این عرصه طی شده است برای دوره های آتی پارالمپیک و پاراآسیایی هم تداوم یابد. مجموعه خوبی برای کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شده است و این اعضا سابقه خوبی هم دارند.

او درباره احتمال معافیت ورزش از قانون به کارگیری بازنشستگان گفت: این موضوع به بحثی باز می گردد که در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است. در حال حاضر فدراسیون ها جزء نهادهای عمومی غیردولتی هستند و تا زمانیکه در فهرست این نهادها قرار بگیرند شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند مگر اینکه مرکز پژوهش با لایحه ای الحاقی بازنشستگان را از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی کند و با طرح این لایحه ۲ فوریتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از تمام توان و ظرفیت های ورزش کشور به شکل خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/

اظهارات داورزنی درباره انتخابات ریاست پارالمپیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران ضمن تبریک ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است، گفت: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران محسوب می‌شود که ۷ زورخانه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری آن وجود دارد و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی در ادامه افزود: ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی افزود: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه ۱۲ رقم بخورد.

در ادامه این آئین رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از کسب توفیق حضور در بین پهلوانان، روز ۱۷ شوال که به روز فرهنگ پهلوانی ثبت شده است را تبریک گفت و افزود: ورزش زورخانه‌ای ضمن پرورش جسم، روح را نیز تربیت می‌کند.

مهر علی باران چشمه ورزش زورخانه‌ای را ورزش مقدسی دانست که با ذکر خدا و اهل بیت آغاز شده و با دستگیری مستمندان، فرهنگ جوانمردی را بین مردم اشاعه می‌دهد.

در پایان مراسم از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی زورخانه با لوح و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 6088033

دیگر خبرها

  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!