Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:00:25 GMT

سامانه بارشی از دوشنبه جاری وارد خوزستان می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۰۷۷

سامانه بارشی از دوشنبه جاری وارد خوزستان می شود

اهواز - ایرنا - اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه هفته جاری وارد استان می شود.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعیه شماره 31 روز شنبه اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص بررسی نقشه های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی، سامانه بارش‌زا از اواسط روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه بر این استان حاکم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سامانه ابتدا سبب افزایش ابر و بارش پراکنده و سپس بارش فراگیر همراه با رعد و برق، وزش بادهای قابل ملاحظه، تندباد لحظه‌ای، و بارش برف در ارتفاعات می شود؛ بارش در مناطق شمال، غرب، شرق، مرکز و به صورت نقطه ای دربرخی مناطق جنوبی خوزستان از شدت بیشتری پیش بینی می شود.
با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابر و مسیل ها دور از انتظار نیست؛شمال خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش بینی می شود در نتیجه واحدهای تابعه مدیریت بحران در خوزستان آمادگی کامل را داشته باشند و نسبت به اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تا اوایل روز دوشنبه جو پایدار همراه با مه یا مه رقیق صبحگاهی در خوزستان پیش بینی می شود.
محمد سبزه زاری بیان کرد: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 24.8 و ایذه با 4.4 درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز به 24 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد رسید.
بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر) تاکنون، با 416.3 میلیمتر در شهر حسینیه اندیمشک ثبت شده است.
3004/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي مديريت بحران خوزستان بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کارشناس هواشناسی گلستان گفت : با فعالیت سامانه بارشی موثری که از بامداد امروز وارد گلستان شده هم اکنون شاهد بارش پراکنده و افزایش ابر در استان هستیم و اوج فعالیت این سامانه بارشی امشب تا صبح فردا خواهد بود.

مهدیه اصحابی افزود : فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر فردا در استان ادامه دارد و به دلیل شدت بارندگی احتمال اختلال در تردد جاده ای ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب ناگهانی در استان وجود دارد.

او از هم استانی ها خواست به رودخانه ها و مسیل ها نزدیک نشوند و هنگام رانندگی بیشتر احتیاط کنند.

کارشناس هواشناسی افزود : از عصر فردا آسمان استان پایدار و هوای استان نیز از پنجشنبه گرم می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری