Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی جاوید صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند با اشاره به مطالبات و دغدغه های مردم و متولیان در زمینه اراضی موسوم به اراضی پادگان اظهار کرد: در سنوات گذشته  بخش زیادی از از اشجار این محدود خشک یا قطع شده بود.

شهردار بیرجند بیان کرد:  این موضوع در دستگاه های مختلفی چون راه و شهرسازی به عنوان مالک،  سازمان پارک ها و فضای سبز، حوزه قضایی و دادستان و فرماندهی پادگان مورد بررسی جدی قرار گرفت و نتایج خوبی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید ادامه داد: در نهایت در یک مصوبه که به امضای دستگاه ها و نهادهای متولی از جمله مرجع  قضایی و معاون دادستان رسید این نتیجه حاصل شد که در راستای جبران اشجار خشک شده نسبت به غرس درخت اقدام شود.

وی  افزود: بر اساس این مصوبه در محدوده ای که راه و شهرسازی مالکیت دارد، شهرداری و در مجموعه تحت مالکیت پادگان امام رضا(ع) خودشان نسبت به غرس درخت اقدام می کنند.

شهردار بیرجند با اشاره به طرح ایجاد میدان اجتماعات و باغ ملی شهر بیرجند در محدوده اراضی موسوم به اراضی پادگان بیان کرد: این اقدام در مساحت  حدود ۱۰ هکتاری انجام می شود که در بیش از سه هکتار آن میدان اجتماعات و دربیش از ۷ هکتار آن باغ ملی شهر ایجاد می شود.

جاوید بیان کرد:صورتجلسه مد نظر در خصوص تعیین تکلیف اراضی پادگان به واسطه امضای معاون دادستان جنبه حقوقی داشته و با دیگر  صورت جلسات  متفاوت است.

وی درباره بحث مالکیت اراضی پادگان ادامه داد: وقتی که به شهرداری اجاره غرس درخت و ایجاد چنین طرحی داده شده به این معنا است که تغییر کاربری اراضی و  مالکیت عمومی آن به نفع مردم و شهروندان پذیرفته شده است.

شهردار بیرجند افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته پادگان دو حلقه چاه داشته که از یک حلقه چاه برای فضای سبز آن محدوده می توان استفاده نمود.

جاوید گفت: طرح بعد از تکمیل به کمیسیون ماده پنج برای سایر مراحل ارجاع می شود.

وی در زمینه پیشنهاد اعضای برای نظارت بر عملکرد شهردار و دستگاه های زیر مجموعه شهرداری به وسیله ارائه گزارش عملکرد توسط شهردار در پایان هر فصل اظهار کرد: نظارت با هر وسیله و ابزاری حق شورا است.

شهردار بیرجند با اشاره به برنامه ریزی کوتاه مدت از طریق لایحه بودجه به شورا و برنامه راهبردی پنج ساله برای بیرجند  یادآور شد: هر لایحه ای که به شورای شهر تقدیم می شود از قبل در کمیته برنامه ریزی  شهرداری مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد.

کد خبر 4485401

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بیرجند شورای شهر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند زیر بار ترافیک رفت

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در مراسم بازگشایی و بهره برداری از این مسیر ارتباطی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد افزود: این اداره کل مصمم است شبکه بزرگراهی استان را به سمت شمال کشور به فوریت تکمیل کند.

عطاء اله اکبری از تکمیل بزرگراه زاهدان - بیرجند در سه سال آینده خبر داد و گفت: با زیر عبور بردن این ۲۰ کیلومتر تاکنون ۵۵ کیلومتر باند دوم توسط این اداره کل از سه راهی دشتک به سمت بیرجند ساخته شده و در تداوم این مسیر برنامه ریزی شده سال آینده نیز ۲۵ کیلومتر بزرگراه ساخته شود تا زاهدان به سفیدآبه متصل شود.

وی با بیان اینکه برخورداری از پهناورترین شبکه راه‌های ارتباطی، قرار گرفتن در مسیر یکی از مهمترین کریدور‌های اصلی تجارت جهانی و صد‌ها مزیت اقتصادی دیگر، ضرورت وجود راه‌های مواصلاتی استاندارد را در پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است، بیان کرد: شبکه بزرگراهی آماده شده به طول ۷۵کیلومتر به همراه پل شیله در سفر هیات دولت خدمتگذار افتتاح خواهد شد ولیکن با تصمیم استاندار و با هدف تسهیل سفر و کاهش تلفات جاده‌ای مقرر شد تا تاریخ افتتاح مسیر‌ها بازگشایی شود.

مدیرکل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش گسترده پیمانکاران طرف قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: پیمانکاران با وجود طلب بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی، صحنه تلاش و همت را ترک نکردند و برای بالابردن ایمنی محور‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای و نیز تحقق توسعه استان در کنار تعهد این اداره کل ماندند که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استاندار خراسان جنوبی به مرکز توانبخشی علی اکبر (ع) قول هدیه میلیاردی داد
  • استقبال شهرداری بیرجند با ۷۰ المان از نوروز ۱۴۰۳
  • فرودگاه بیرجند میزبان ۵۰ پرواز در نوروز ۱۴۰۳
  • رفع تصرف حریم تهران در منطقه ۱۵
  • تأیید صحت انتخابات در ۴ حوزه انتخابیه خراسان جنوبی
  • اعزام ۱۱ کاروان خراسان جنوبی به حج تمتع ۱۴۰۳
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بیرجند زیر بار ترافیک رفت
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند زیر بار ترافیک رفت
  • مرکز بهداشت دانشگاه سمنان قطب مطالعاتی وزارت علوم شد
  • حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت