Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انتظار از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را توجه به پژوهش‌های کاربردی دانست و گفت: این پژوهش‌ها بویژه در بخش پژوهشکده گردشگری باید ارتقاء پیدا کند.

علی‌اصغر مونسان - معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - که ۲۴ آذر در آیین افتتاح هفته پژوهش در موزه ملی ایران سخن می‌گفت، علم بدون پژوهش را چراغی دانست که به مرور به سمت خاموشی می‌رود و اظهار کرد: پژوهش یک امر ارزش آفرین در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پژوهش را می‌توانیم در دو بخش کلی، یک بخش که به تولید علم منجر می‌شود و بخش دیگر پژوهش هایی که کاربردی گفته می‌شود و گره از مشکلات حل می کند، ببینیم. هر دو بخش مهم است اگر یک بخش را جلو ببریم و به بخش دیگر اهمیت ندهیم نامتوازنی ایجاد می‌شود، بنابراین نیاز داریم پژوهشگران به تولید علم بپردازند و به امور و مشکلات مربوطه توجه کنند راهکار ارائه دهند و گرهی از مشکلات باز کنند.

مونسان ادامه داد: در پژوهشکده‌های دیگر گروه‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده‌اند، پایان‌نامه‌های خوبی در این موارد تهیه شده که باید به آنها توجه کنیم، همچنین در بخش‌هایی که جدیدتر به میراث فرهنگی اضافه شده‌اند، نیز باید توازن ایجاد شود.

او با اشاره به تبدیل دو گروه در پژوهشگاه میراث فرهنگی به پژوهشکده، بیان کرد: باید در این گروه‌ها که به تازگی تبدیل وضعیت شده‌اند، بیشتر کار شود و پژوهش‌ها به کمک سازمان میراث فرهنگی بیایند تا راهکارهای مفید ایجاد شود و بهره‌ی مناسب بیشتری ببریم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه شکی در آن نیست که میراث فرهنگی از بخش‌های مهم کشور است، اظهار کرد: اینکه بگوییم امروز میراث فرهنگی در جهان بسیار مهم است، زیره به کرمان بردن است، همه می‌دانند ایران با داشته های تاریخی و مهم فخر ماست  و در واقع افتخار ما داشتن میراث فرهنگی است که باید به آن توجه شود.

او با بیان این‌که در مبنای داشته‌های فرهنگی باید استفاده‌های مفیدی از آن شود، گفت: کشورهایی که این جاذبه‌ها را ندارند با پروژه‌های مختلف جذابیت‌هایی را برای خود ایجاد می‌کنند تا از طریق گردشگری کسب درآمد و ایجاد شغل کنند حیف است این همه داشته در میراث فرهنگی داشته باشیم اما نتوانیم به گردشگران مان نشان دهیم

مونسان افزود: ما در دو بعد از میراث فرهنگی از طریق گردشگری بهره می‌بریم باید به سایر ملل این میراث را معرفی کنیم و مردم همه دنیا پیشینه ایران را بدانند از سوی دیگر کسب درآمد و ایجاد شغل کنیم و با ایجاد یک راه حل مفید برای ادامه مسیر و راه‌ها به این مسئله نیز می‌رسیم.

او با اشاره به این‌که انتظار سازمان میراث فرهنگی از پژوهشگاه؛ توجه به پژوهش‌های کاربردی است، اظهار کرد: این پژوهش‌ها به ویژه در بخش پژوهشکده گردشگری باید ارتقا پیدا کند.

وی گفت: سند توسعه گردشگری در حال ارتقا است وقتی پژوهشگاه به این بزرگی با این ظرفیت و هیأتهای علمی مناسب فعالیت می‌کند: باید مسیری مشخص و راهکاری مناسب در این زمینه ارائه دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: خواسته بودم کارمندان پژوهشگاه و پژوهشکده های مختلف مشکلات خود را مطرح کنند، در گام بعدی حتی مدیران خود در همه جای کشور باید مشکلات را به پژوهشگاه اعلام کنند تا اساتید پژوهشگاه راهکارهای مناسب را ارائه دهند و برای ارتقای گروه گردشگری به پژوهشکده گردشگری این اتفاق رخ دهد.

به اعتقاد او، باید همان طور که در بخش های مختلف میراث فرهنگی در پزوهشگاه شاهد رشد هستیم باید در بخش گردشگری نیز شاهد اتفاقاتی برای گردشگری کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی علی اصغر مونسان هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد