Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد حسینی روز شنبه در جلسه شورای مهارت استان گیلان در رشت افزود: نگاه کلی به بخش های آموزش در عملکرد هشت ماه سال جاری نشانگر آن است که در بخش صنعت تمرکز بیشتری در بخش دولتی و تمرکز یک سری رشته های خدماتی در بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش های مهارتی توسط دستگاه های مختلف علاوه بر فنی و حرفه ای، پراکندگی آموزش های مهارتی را منجر شده ، اظهار داشت: اثربخشی آموزش های مهارتی را به دلایلی از جمله اینکه اشتغال از مسیر آموزش های مهارتی نمی گذرد، را شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با تاکید بر اینکه آموزش های مهارتی بایستی ساماندهی شود، خاطر نشان کرد: خوشحالیم که قانونگذار این موضوع را لحاظ کرده و شورای مهارت در استان ها به ریاست استانداران شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه بایستی از بخش نیازسنجی گذر کرده و وارد مرحله نیازآفرینی شویم، اضافه کرد: مجموعه بررسی ها و شواهد نشانگر این است که بایستی ارتباط معنی داری بین آموزش های مهارتی و اشتغال ایجاد کنیم.
حسینی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای در راستای ارائه آموزش های مهارتی شاغلان و افراد جویای کار فعالیت می کند، اظهار داشت: در بخش آموزش شاغلان آموزش های مهارتی را به سمتی پیش ببریم که بهره وری کار شاغلان افزایش یابد و افراد جویای کار نیز از مهارت برای اشتغالزایی برخوردار شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با پیشنهاد طرحی به عنوان شبکه تعاملی آموزش و اشتغال استان گیلان و با بیان اینکه بر اساس این طرح در مرحله اول در سه حوزه اطلاعات را از طریق اپلیکیشن به افراد ارائه می دهیم، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح شبکه تعامل آموزش و اشتغال این است که افراد جویای کار را ثبت نام کنیم، فرصت های گردشگری استان را بر پایه این اپلیکیشن به روز شناسایی کنیم و اینکه چه تولیدات کشاورزی و صنایع دستی در آن روستا قابل عرضه برای فروش و هدایت است، بعد از جمع آوری این اطلاعات دانشگاه ها می توانند کمک کننده باشند.
وی در خاتمه بیان داشت: فنی و حرفه ای استان گیلان با 21 مرکز ثابت دولتی، 153 کارگاه آموزشی با همراهی 215 مربی در بخش دولتی و 628 آموزشگاه آزاد با همراهی دو هزار و 226 مربی، به ارائه آموزش های مهارتی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات فعال می پردازند.
سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان و با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشت برگزار شد.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف بهره وری صنایع دستی صنعت فنی و حرفه ای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در این باره اظهار کرد: این کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر جهت ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی این روستا اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903379

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد