Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه در نشست شورای زکات استان در محل بیت امام جمعه خرم آباد افزود: بر این اساس روستاهایی که زکات بیشتری پرداخت کرده باشند در تخصیص اعتبارات دولتی و انجام امور عام المنفعه به صورت ویژه دیده می شوند.
وی عملکرد شورای زکات استان در سالجاری را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: جایگاه این فریضه دینی بر کسی پوشیده نیست چراکه زکات دومین واجبی است که بسیار مورد تاکید اسلام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی زکات را معیار قبولی اعمال دانست و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) با تارکان و مانعان زکات برخورد حکومتی داشته اند که چنین تعبیری درباره نماز وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یکی از وظایف اصلی نظام اسلامی تحقق زکات است که امروزه در برخی موارد و به دلایلی از جمله افکار غربی، این فریضه الهی و امر به معروف آنچنان که باید در جایگاه خود قرار ندارند.
آیت الله میرعمادی با تقدیر از کمیته های چهارگانه زکات استان افزود: کمیته تبلیغاتی و اطلاع رسانی باید یک فعالیت پژوهشی و معرفتی در این راستا انجام دهد و نرم افزار و کلیپ های آموزشی یک دقیقه ای تولید کند.
وی تاکید کرد: همچنین آموزش دهیاران، شوراهای اسلامی روستا و حتی کشاورزان باید در دستور کار قرار گیرد تا احکام زکات برای جامعه ترویج شود.
وی همچنین با تاکید بر شفافیت در مصرف زکات گفت: یکی از مشکلات فعلی، آمارهای بالایی است که ارائه می شود در حالیکه امکان دارد به دلیل تداخل فعالیت برخی دستگاه ها، یک اقدام واحد در چندین آمار ذکر شود که این این مهم در خصوص مصارف زکات دور از انتظار نیست.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شفافیت در امور مالی مانع فساد و فریب می شود توضیح داد: بنابراین مبالغ هزینه شده ی زکات باید به صورت دقیق و ریز در جلسه آینده ارائه شود.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: همچنین باید میان فعالیت کمیته های شورای زکات انسجام بیشتری ایجاد شده و سایت زکات نیز به منظور معرفی این فریضه، روستاهای فعال در این امر و سایر خدمات راه اندازی شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: از مجموع چهار هزار آموزشگاه استان یکهزار تا یکهزار و 400 واحد نمازخانه مفروش دارند که تکمیل مابقی نمازخانه ها نیازمند کمک های مختلف از جمله شورای زکات است.
اسدالله عباس زاده افزود: همچنین 28 هزار دانش آموز استان برای طرح حفظ قرآن کریم نام نویسی کرده اند که از شورای زکات استان درخواست می شود این اداره کل را در راستای تهیه کتاب و نرم افزارهای قرآنی یاری دهد.
168 میلیارد ریال زکات پرداختی از سوی مردم طی 9 ماهه امسال در استان جمع آوری شده است.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آموزش و پرورش امام جمعه امر به معروف نرم افزار نماینده ولی فقیه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه کسی که پرداخت فطریه را فراموش کرده مشخص شد

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره «فراموش کردن پرداخت فطریه» پاسخ گفتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتاء پیرامون «فراموش کردن پرداخت فطریه» منتشر شد.

پرسش و پاسخ عنوان شده به این شرح است:

پرسش: اگر کسی پرداخت زکات فطره را فراموش کند، اکنون چه وظیفه‌ای دارد؟

پاسخ: اگر موقعی که دادن زکات فطره واجب است، آن را به فقیر ندهد و کنار هم نگذارد، احتیاط واجب آن است که بعداً بدون اینکه نیت ادا و قضا کند، فطریه را بدهد.

فطریه امسال از سوی رهبر انقلاب اعلام شد + جزئیات

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان
  • وظیفه کسی که پرداخت فطریه را فراموش کرده مشخص شد
  • پرداخت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند
  • اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای تقویت روشنایی شهر ابهر
  • اختصاص پنج هزار میلیارد ریالی مسئولیت اجتماعی نفتی‌ها در شیراز