Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@22:09:23 GMT

پرونده نسرین ستوده به دادگاه انقلاب رفت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۱۸۱

پرونده نسرین ستوده به دادگاه انقلاب رفت

رکنا: وکیل مدافع نسرین ستوده وکیل دادگستری که در زندان به سر می برد از صدور کیفرخواست پرونده موکلش خبر داد.

به گزارش رکنا، پیام درفشان روز شنبه در بیان این مطلب اظهار داشت: کیفرخواست پرونده موکلم در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت صادر و برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی Judge مقیسه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری گفت: برخی اتهامات موکلم در شعبه بازپرسی منع تعقیب خوردند و برخی اتهامات دیگر اضافه شدند که بعد از مطالعه پرونده در شعبه دادگاه می توان اطلاعات دقیق داد.

به گفته درفشان، نسرین ستوده دو پرونده مطرح در دادسرای امنیت داشت که یک پرونده مربوط به شکایت بازپرس دادسرای کاشان از اوست و پرونده دیگر نیز تحت عنوان اتهامی عضویت در کمپین لگام (لغو گام به گام مجازات اعدام) تشکیل شده است.

وکیل مدافع نسرین ستوده افزود: در حال حاضر موکل به خاطر محکومیت غیابی به پنج سال حبس تحت عنوان اتهامی جاسوسی که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده، در زندان Prison به سر می برد؛ البته در این پرونده اتهامات ستوده طبق کیفرخواست صادره، تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری بود اما شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهام جاسوسی برای موکلم، حکم صادر کرده است.

وی گفت: وقتی هم به این موضوع اشاره کردیم، دادیار اجرای احکام دادسرای اوین طی نامه ای به رئیس دادگاه اعتراض و اعلام کرد که حکم با کیفرخواست تطبیق ندارد اما قاضی پرونده پاسخ داد که از نظر دادگاه، اتهام نسرین ستوده جاسوسی است.

به گزارش ایرنا، نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.

وی شهریور سال 89 نیز بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال 92 آزاد شد.

ستوده 23 خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی 5 سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. ستوده چندنی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

مسعود با یک جمله دختر 18 ساله را تحت تاثیر قرار داد/ او باید به خلوت 6 مرد می رفت! اعدام برای نویسنده ایرانی که به دختران تجاوز می کرد! حمید چند روز دیگر اعدام می شود / او از مردم کمک خواست محاکمه پسر شیطان صفت/ سحر 14ساله: فرید با وعده هایش خامم کرد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا نقشه کثیف بهروز برای تصاحب ثروت زن بیمار+ عکس چرا ترامپ کنار رضاپهلوی نایستاد؟ مرسدس بنز با پوشش برلیان در تهران! + عکس گران ترین هدیه مرد میلیاردر برای زنش هنگام طلاق + عکس دستگیری گردانندگان کانال دی‌جی بندها در شیراز / آنها پارتی های مختلط برگزار می کردند حادثه ای هولناک برای ارشیا و آرسام + عکس تلخ 2 کودک چرا 25 کرمانی در زندان اعدام نشدند !؟ سوتی سرباز آمریکایی همرزمش را تا یک قدمی مرگ برد + فیلم جوان ساده شهرستانی در تهران کارتل درجه یک شد ! + جزییات تصادف ماشین حمل پول اتوبان را بست / مردم ذوق زده شدند +تصاویر جالب

منبع: رکنا

کلیدواژه: قاضی Judge زندان Prison زندان اوین اخبار حوادث انقلاب پرونده دادگاه وکیل دادگستری در زندان عکس دختر قتل فیلم زن پلیس زندگی طلاق مردم مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به استناد ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه كشور و بعد از ابلاغ قانون مديريت خدمات كشوري هرگونه استخدام فقط از طريق آزمون امكان‌پذير مي‌باشد اما گاهی دیده شده است که برخی از دستگاهها اقدام به استخدام نیرو خارج از این قانون می کنند شهروند خبرنگاری با انتقاد از این موضوع پیامی فرستاده اند که در زیر می خوانید: 

متن شهروند خبرنگار ما: 

با سلام.متاسفانه با خبر شدیم علیرغم اینکه قانونا تمامی دستگاه ها حق به کار گیری نیرو بدون آزمون استخدامی ندارند ولی دادگستری شهرستان های بعضی استان ها به بهانه نیروی دادگاه صلح اقدام به جذب نیرو بدون ضوابط و برخلاف قانون و بدون آزمون سلیقه ای نموده اند در حالیکه در قانون شورای جدید جهت تشکیل دادگاه صلح به قوه قضاییه اجازه داده شده از طریق آزمون استخدامی ۱۰هزار نیرو با اولویت کارکنان شورای حل اختلاف اقدام نمایند ولی رییس بعضی از حوزه های قضایی به کارکنان شورا گفتن باید صبرکنید آزپون برگزارشود و جذب شوید اما متاسفانه خود نیروی دلخواه را به نیروی انسانی قوه جهت جذب در دادگاه صلح بدون آزمون و سابقه کاری جذب بشن که الان در برخی شعب استان البرز اتفاق افتاده و گزینش این عزیزان نور چشمی را تایید و جهت سیر مراحل حکم کارگزینی به استان معرفی نموده است لطفا پیگیر این مطلب از رییس قوه قضاییه باشید.التماس دعا

دیگر خبرها

  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد