Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:18:03 GMT

فرهنگ اصیل مذهبی در استان سمنان احیا شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۱۹۴

فرهنگ اصیل مذهبی در استان سمنان احیا شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید شهاب‌الدین چاوشی پیش از ظهر شنبه در نشست تودیع خود و معارفه استاندار جدید سمنان به میزبانی سالن مطهری سمنان بابیان اینکه در دوران تصدی استانداری هرچند کوتاه اما تلاش خود را در راستای توسعه استان به کاربستم، تأکید کرد: یکی از رویدادهای مهمی که برنامه‌ریزی آن در دوران تصدی بنده و همچنین دوران سرپرستی دکتر ناجی بر استانداری سمنان به وقوع پیوست سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش‌های مؤثری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر میزبانی از روحانی در استان صورت گرفت که باید صمیمانه از برگزارکنندگان این مراسم به‌خصوص سرپرست استانداری تقدیر کرد.

سمنان به استان دارالمرحمه شهرت دارد

استاندار سابق سمنان همچنین با اشاره به اینکه از دوران خدمتی من مهم‌ترین و مؤثرترین نکاتی که تجربه کردم دارالمرحمه بودن استان است، تاکید کرد: وصف تاریخی مردم خداشناس استان سمنان از گذشته دیرباز تاکنون میزبانی از زائران امام رضا(ع) بوده است و به همین دلیل استان پهناور سمنان به استان دارالمرحمه شهرت دارد.

چاوشی با تأکید بر لزوم احیای فرهنگ اصیل مذهبی و فرهنگی در استان سمنان گفت: عنوان دارالمرحمه را در این استان پاس بدارید و نسبت به احیای آن اقدام کنید. در آستان مقدس حرم مطهر امام رضا(ع) بابی با عنوان دارالمرحمه وجود دارد که قطعاً مردم سمنان در این باب سهیم هستند.

وی در مورد صبغه تاریخی شهرت استان سمنان به دارالمرحمه تصریح کرد: این وصف از سوی بنده اختراع نشد و من دراین‌باره هویت‌سازی نکردم بلکه وصف دارالمرحمه در اسناد تاریخی این استان وجود دارد و حتی سکه‌ای در استان سمنان با این عنوان ضرب شده است.

امروز همگرایی می‌تواند به مردم استان هویت بخشد

استاندار سابق سمنان بابیان اینکه دوره خدمت من در کنار مردم این منطقه بسیار خوب و سرشار از محبت، معرفت، همدلی و هم‌نوایی ثبت‌شده است، بیان کرد: امروز همگرایی می‌تواند به مردم استان هویت بخشد.

چاوشی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن قدردانی از آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه استان سمنان بیان کرد: همراهی و همکاری مخلصانه وی در مدیریت استان بی‌تأثیر نبود و مایه خیروبرکت بودند و ما را به‌عنوان استاندار مردمی یاد می‌کردند.

وی با اشاره به سوابق استاندار جدید سمنان نیز خاطرنشان کرد: حضور وی می‌تواند فرصتی مغتنم و مایه خیروبرکت باشد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار جدید از ظرفیت سفر ریاست جمهوری به سمنان بهره‌برداری کند

استاندار سابق سمنان بابیان اینکه دیدگاه من نسبت به تمام شهرستان‌های استان یکسان بود، تأکید کرد: این مسئله از سیاست‌های اصلی من در استانداری سمنان بود.

چاوشی افزود: امیدوارم استاندار جدید با حمایت و همکاری مدیران این استان بتوانند از توفیقاتی که از سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به این استان بهره‌برداری کند.

کد خبر 4485435

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سید شهاب الدین چاوشی مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد
  • عملیات «وعده صادق» مستضعفان عالم را دلشاد کرد