Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هیچ درمانی برای آنفلوآنزای معده وجود ندارد و این بیماری باید دوره خود را طی کند. با این حال ساده ترین گام ها برای کاهش علائم این بیماری شایع پیشنهاد شده اند:

مقدار زیادی آب بنوشید: مصرف مایعات به دلیل استفراغ و اسهال ناشی از این بیماری، بسیار مهم است. اگر شما در معرض کاهش مایعات بدن هستید، در کنار آب، می توانید انوواع خاصی از چای مانند چای زنجبیل، چای نعناع و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را مصرف کنید. از نوشیدن چای حاوی کافئین و یا قهوه به شدت اجتناب کنید.

مراقب رژیم غذایی تان باشید: در رژیم غذایی فرد مبتلا به آنفلوآنزای معده باید مقادیر زیادی موز، برنج، سیب زمینی و نان تست باشد. این چهار نوع غذا به راحتی قابل هضم و حاوی کربوهیدرات هایی هستند که به فرد بیمار انرژی میدهند. شما بعد از استفراغ و اسهال ناشی از آنفلوآنزای معده مقادیر زیادی از پتاسیم بدن را از دست می دهید و موز بهترین راه برای بازگرداندن این ماده مغذی به بدن است. برنج سفید نیز یک نوع کربوهیدرات آسان است و که بازگرداندن انرژی به بدن کمک می کند. نان تست گندم نیز برای سیستم گوارش مفید بوده و راحت هضم می شود. سیب زمینی حاوی پکتین است و به کاهش اسهال کمک می کند. توجه داشته باشید که در هنگام ابتلا به آنفلوآنزای معده از مصرف لبنیات پرچرب، سس گوجه فرنگی، روغن، ادویه جات و ترشی جات اجتناب کنید.

به اندازه کافی استراحت کنید: هنگامی که مبتلا به آنفلوآنزای معده هستید، بدن شما نیاز به استراحت کافی برای جلوگیری از ورود عفونت دارد. شما باید به اندازه کافی بخوابید و فعالیت های معمول در روز را کاهش دهید تا از عفونت و آسیب در سطح سلولی جلوگیری کنید.

با احتیاط دارو بخورید: آنفلوآنزای معده را نمی توان با دارو درمان کرد و آنتی بیوتیک ها نیز به رفع ویروس مقصر این بیماری کمکی نمی کنند. شما می توانید از داروهای ضد درد و تب مانند ایبوپروفن استفاده کنید البته تا زمانی که باعث ایجاد اختلال در معده نشوند. اگر مبتلا به بیماری کبدی نیستید، از استامینوفن نیز می توانید استفاده کنید. این دارو نسبت به ایبوپروفن عوارض جانبی کمتری دارد. اگر به دنبال رفع علائم تهوع و اسهال هستید، پزشک تان داروهایی مانند پرومتازین و پروکلوپرازین را ممکن است برای تان تجویز کند.

علل آنفلوآنزای معده: آنفلوآنزای معده معمولا توسط تعداد زیادی از ویروس های مختلف ایجاد می شود که می توانند به سیستم گوارشی شما حمله کنند. در واقع ویروس آنفلوآنزای فصلی مقصر این بیماری نیست! اغلب باکتری های موجود در آب آلوده یا مواد غذایی نیمه پخت یا خام در محیط غیر بهداشتی نیز عامل این بیماری هستند.

شما باید برای پیشگیری از این بیماری در صورت امکان:

به جای شستن ظروف با دست، از ماشین ظرف شویی استفاده کنید.
به جای استفاده از محلول های ضد عفونی کننده، از آب و صابون برای شستن دست ها استفاده کنید.
تمام سطوح خانه را با اسپری ضد  عفونی کننده پاک نمایید و مطمئن باشید که لباس ها و ملحفه ها شستشو داده شده اند.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، متخصص ژنتیک پزشکی گفت: فرزند این زوج، دوسال پیش در سه ماهگی با علایم دیابت – دیسپلازی استخوانی چندگانه و نارسایی حاد کبدی فوت کرد.
دکتر پژومند افزود: پس از بررسی ژنتیکی والدین مشخص شد که فرزند فوت شده مبتلا به دو بیماری از سه بیماری ژنتیکی بصورت همزمان بوده است.
وی با بیان اینکه ممکن بود فرزند بعدی این زوج هم به طور همزمان به هر سه بیماری ژنی مبتلا شود افزود: این نخستین بار در ایران بود که برای جنین ۳ روزه‌ی حاصل از لقاح آزمایشگاهی به طور همزمان سه بیماری ژنتیکی بررسی و فرزند سالمی متولد شد.
به گفته او PGD یا تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی برای سه ژن بصورت همزمان یک پروژه بسیار پیچیده و زمان بر است که آزمایشگاه ژنتیک پزشکی مرکز درمان ناباروری شیراز با استفاده از دانش روز و تلاش کادر متخصص آزمایشگاه، پس از بررسی پیچیده ژنتیکی همه شش جنین "حاصل از لقاح آزمایشگاهی یک جنین سالم عاری از هر سه بیماری ژنتیکی مد نظرانتخاب شد.
پی جی دی یک روش با فناوری پیشرفته است و در مواردی که پدر و مادر هر دو ناقل یک بیماری ژنتیکی باشند این روش می‌تواند به آنها کمک کند تا فرزند سالم داشته باشند
دکتر پژومند با اشاره به اینکه ازهمان ابتدا فرزند سالم به مادر منتقل می‌شود افزود: پدر و مادر ناقل بیماری‌های ژنتیکی دیگر دغدغه‌ی ابتلای فرزندشان به بیماری ژنتیکی را نداشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود