Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست طرح شهر زیر زمینی سفید شهرگفت: در کاوش های شهر زیرزمینی طسمیجان سفید شهر یک مهرکده زیر زمینی مربوط به آئین "میترائیسم" که آیین مذهبی متعلق به پیش از اسلام است ،کشف شد.
مجید منتظر ظهوری افزود: احتمال تغییر کاربری در قرن ٦ و ٧ و استفاده از این مکان به عنوان کلیسا نیز وجود دارد که تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این بنا دارای "پلان چلیپایی" بوده و دارای چهار صفه با سقف جناغی شکل و تختگاه برای نشستن بوده است.
منتظر ظهوری گفت: احتمال اتصال این مکان به شهر زیر زمینی طسمیجان نیز وجود دارد که تحقیقات برای ارزیابی دقیق تر وجود دارد.
آئین میترائیسم قبل از زرتشت بوده و دارای شباهت های زیادی به لحاظ معماری با برخی کلیساهای مسیحیت دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان مهر زیرزمینی سفید شهر آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی، مرتضی بهزادفر اظهار کرد: درآمد عمومی شامل درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها، در لایحه بودجه سال جاری ۳۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که سهم درآمدهای مالیاتی ۳۵ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال است. وی درباره میزان مصارف استان در لایحه بودجه سال جاری گفت: بودجه هزینه ای استان ۱۰ هزار و ۸۷ میلیارد ریال و بودجه تملک دارایی های سرمایه ای استان ۳۱ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است. بهزادفر درباره اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه های مهم استان گفت: برای اجرای طرح آبرسانی از منطقه سرانی به شهرهای استان چهار هزار میلیارد ریال پیش بینی شد که ۶۰ درصد از محل منابع عمومی دولت و ۴۰ درصد از محل سایر منابع تامین می شود. وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه راهسازی در مسیر بزرگراهی بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد - شیروان - قوچان نیز ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، بهسازی راه اصلی بجنورد - سنخواست ۷۱۲ میلیارد ریال، ساخت راه اصلی قوچان - بیرم آباد- سنخواست- جاجرم- میامی ۹۱۳ میلیارد ریال پیش بینی شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: برای ساخت آنتن ایستگاه راه آهن جوین_اسفراین _بجنورد_ شیروان ۵۰۰ میلیارد ریال، برای چهار خطه کردن راه بجنورد- اسفراین- بردسکن- سبزوار ۹۴۸ میلیارد ریال اعتبار دیده شده است. وی افزود: برای اجرای بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهر راز ۷۱۴ میلیارد ریال، توسعه بیمارستان پورسینا در شهر آشخانه ۷۰۷ میلیارد ریال و برای ساخت بیمارستان جایگزین بنت الهدی بجنورد ۲۷۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال
  • فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید
  • فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی