Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از یدیعوت آحورنوت، پس از سرنگونی هواپیمای روسی در جریان حمله هوایی اسرائیل به مواضعی در سوریه، مسکو در توافقی با تهران حمایت کامل از نیرو‌های متحد تهران را فراهم کرده است.
روزنامه «کامرسانت» روسیه گزارش داد مسکو به رزمندگان حزب الله و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران که در سوریه حضور دارند اجازه داده است تا برای محافظت در مقابل حملات هوایی اسرائیل، پرچم روسیه را حمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبر در حالی منتشر شده است که هفته گذشته یک هیئت نظامی اسرائیلی برای مذاکره با مقامات روسیه به این کشور سفر کرده بود و به نظر می‌رسید روسیه نمی‌خواهد خشمش از سرنگونی هواپیمای ترابری خود را کنار بگذارد. ماه سپتامبر در جریان حمله جنگنده‌های اسرائیل به سوریه، یک هواپیمای روسی توسط موشک پدافند سوریه سرنگون شد و روسیه اسرائیل را مقصر این حادثه می‌داند که هشدار لازم را برای عملیات هوایی اسرائیل دریافت نکرده بود تا هواپیمای این کشور از مسیری امن استفاده کند.
اخیرا پرچم روسیه در نزدیکی پایگاه هوایی شهر حما دیده شده است. این پایگاه که گفته می‌شود میزبان تاسیسات ایرانی است، پیش از این از سوی اسرائیل هدف حمله قرار گرفته بود. پرچم روسیه همچنین در شهر‌های حمص و ادلب و همچنین برخی نواحی بیابانی سوریه به احتزاز درآمده است.
به گزارش کامرسانت، اسرائیل به روسیه شکایت کرده است که پرچم این کشور بر فراز پادگان‌ها و کاروان‌های نظامی ایران و متحدانش در سوریه افراشته شده است.
یک فرمانده معارضان سوریه گفته است ایران پذیرفته در ازای حمایت روسیه، با فرماندهی روسی مستقر لاذقیه هماهنگ شود.
سخنگوی ارتش اسرائیل حاضر نشده است درباره این موضوع اظهارنظر کند.
در دو هفته گذشته دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تلاش کرده بود تا موافقت مقامات روسیه برای میزبانی یک هیئت نظامی اسرائیل را پذیرا باشند، اما پس از دیدار روز سه شنبه، روس‌ها در بیانیه‌ای کوتاه تاکید کردند که هیچ توافق جامعی حاصل نشده و تنها به این موضوع اشاره شده که دو طرف به گفتگو درباره همکاری‌های امنیتی در سوریه ادامه خواهند داد.ش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه سوریه حزب الله ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش المیادین، منابع خبری در سوریه از مقابله پدافند هوایی این کشور با تجاوز رژیم صهیونیستی در حریم هوایی حلب خبر داده‌اند.

گفته شده پدافند هوایی ارتش سوریه با این حملات مقابله کرده است.

به نوشته مهر، همچنین منابع خبری از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر حلب در شمال سوریه خبر می‌دهند، اما به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

برخی منابع صدای انفجار‌ها را ناشی از فعال شدن پدافند هوایی سوریه عنوان کرده‌اند.

هنوز جزئیات بیشتری از این حملات منتشر نشده است.

یورونیوز نیز نوشت: در حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به استان حلب سوریه، دست کم ۳۶ سرباز سوری کشته شدند.

گفته می‌شود انبارهای تسلیحات حزب‌الله در این منطقه قرار دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا گفت که حمله اسرائیل منطقه‌ای را «در نزدیکی انبارهای موشک متعلق به حزب‌الله لبنان» هدف قرار داده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «حداقل ۳۶ سرباز کشته و ده‌ها سرباز دیگر زخمی شدند.»

همچنین گفته می‌شود منطقه مورد حمله در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب قرار دارد.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که در این حمله که پیش از بامداد رخ داد، غیرنظامیان و همچنین پرسنل نظامی کشته و زخمی شدند.

دیگر خبرها

  • دمشق حملات رژیم صهیونیستی به حلب را محکوم کرد
  • حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها
  • جزییات حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها
  • واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه
  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • حمله رژیم صهیونیستی به حلب همزمان با حمله پهپادی گروه‌های مسلح
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد