Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@15:44:53 GMT

نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۳۳۶

نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس کردستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین فیروزی با اشاره به اینکه جامعه نیازمند مهندسانی است که بتوانند در حیطه فعالیتشان به خلق یک ثروت ملی برسند، افزود: مهندسان باید بتواند یک مساله را در عرصه فعالیت خود به گونه‌ای حل کند که حاصل آن خلق یک ثروت ملی و ثروت آفرینی ملی باشد.

وی پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی را شعار هفته پژوهش سال جاری عنوان کرد و با اشاره به اهمیت پژوهش اظهار داشت: به منظور جلب توجه بخش‌های مختلف جامعه، به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در هفته پژوهش در سطح کشور و دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که مراسم امروز نیز در همین راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) با مضمون یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت مهمتر است، جایگاه پژوهش در دین مبین اسلام را با اهمیت دانست و گفت: امروز از این تریبون این مهم تبیین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان خطاب به معلمان با بیان اینکه نقش شما در ساختن فردای جامعه ویژه است، تصریح کرد: کار شما در مدارس تربیت محققان جوان و آینده ساز کشور است.

وی عنوان کرد: پژوهشگری که یک مساله را حل می‌کند این فرد در محیط جغرافیایی محدود نمی‌شود بلکه این فرد سرمایه بشریت است که انسان‌ها از دانش و پژوهش وی استفاده می‌کنند.

فیروزی افزود: وقتی دانش آموز با سعی و تلاش یک مساله را حل می‌کند لذت بسیار زیادی دارد و با جستجوگری روح آدمی مشعوف و شاد می‌شود و حل مساله موجب خودشکوفایی شده و باعث می‌شود که دانش‌آموز در جامعه کار‌های بزرگ انجام داده و در سطح ملی نقش آفرین باشد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه در آموزش و پرورش مهم است، تربیت پژوهشگران و فناوران است و باید از کتاب‌های درسی برای تربیت، تدبر و تفکر استفاده شود و امروز جامعه ما به تلاش شما معلمان نیاز دارد.

فیروزی دانش آموزان را از از مخاطبان هفته پژوهش برشمرد و گفت: در فرآیند تعلیم و تربیت، تنها حفظ کتاب ملاک نیست بلکه باید از دوره ابتدایی دانش‌آموزان پژوهشگر تربیت شوند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه انتظار از آموزش وپرورش این است آموزش به روش کاوشگری و پژوهشگری باشد، گفت: وقتی دانش‌آموز از مدرسه پژوهشگر تربیت شود در دانشگاه نیز بر همین اساس حرکت می‌کند و آینده جامعه مرهون تلاش و زحمات شما دانش‌آموزان است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: از سال ۷۹ هر ساله هفته چهارم آذر ماه (۲۴ تا ۲۸) به نام هفته پژوهش و روز ۲۵ آذر به نام روز ملی پژوهش نامگذاری و ویژه برنامه‌هایی در سطح کشور برگزار می‌شود.

طالب محمدی چالش اصلی آموزش و پرورش را دوری دانش‌آموزان و معلمان از امر پژوهش دانست و با بیان اینکه پژوهش اقدامی روشمند و پرسش محور است، اعلام کرد: پژوهش امری فطری است و انسان به صورت ذاتی کنجکاو و پژوهشگر آفریده شده است.

وی خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه امروز به صورت نمادین زنگ پژوهش در مدارس نواخته می‌شود، تصریح کرد: یکی از سرمایه‌های نمادین مربوط به افتخارات و قدردانی از مجموعه آداب است و این هفته فرصت مغتنمی است که از دانش‌آموزان، معلمان پژوهشگر و کارشناسانی که کار علمی و پژوهشی انجام می‌دهند، تجلیل شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان در پایان سخنان خود به اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش و تاکید آموزه‌های دینی در این خصوص گفت: یکی از توصیه‌ها موکد قرآن کریم به انسان‌ها تحقیق، تتبع و جستجوگری است.

گفتنی است، ۲۴ تا ۲۸ آذرماه به نام هفته پژوهش نام گذاری می‌شود و به همین مناسبت ویژه برنامه‌های در سطح واحد‌های اداری و آموزشی استان برگزار می‌شود که نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس، برپایی نمایشگاه استانی و نمایشگاه آثار و دست ساخته‌های دانش‌آموزان در مدارس و تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/۷۷۲۷

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن

ایسنا/همدان فرماندار رزن از پیش بینی ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمرانی آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد:برای حوزه آموزش و پروش شهرستان رزن اعتباری افزون بر ۵۲ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پیش بینی شده که این میزان اعتبار برای ساخت مدارس فاطمیه رزن و  مدرسه روستای ملابداغ و سایر پروژه‌های حوزه آموزش و پرورش هزینه خواهد شد و باید در این رابطه نوسازی مدارس پیگیری تخصیص اعتبارات پیش بینی شده  برای تکمیل این پروژه ها را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در شهرستان رزن  از رشته های مختلف تحصیلی تعداد ۱۰۴۱ نفر  در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که در این رابطه ۱۴۰ نفر عوامل اجرایی فرایند برگزاری آزمون سراسری شهرستان را بر عهده دارند.

غفاری آثار با اشاره به در پیش رو بودن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب معلمان  در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان، حتما مسئولین همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای هرچه بهتر برگزار شدن هفته تجلیل از مقام شامخ معلم داشته باشند.

وی  در ادامه خواستار نگاه ویژه آموزش و پرورش نسبت به حرفه و  مهارت آموزی دانش آموزان شد و تصریح کرد: بازدید دانش آموزان رزنی از واحدهای موجود شهرک صنعتی رزن از نقش موثری در آشنایی  آنان با حرفه های مختلف و هدایت آنان به سمت مهارت و حرفه آموزی برخوردار خواهد بود.

وی  همچنین با تاکید بر ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش آموزان توسط آموزش و پرورش گفت: آموزش سواد رسانه‌ای توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان تاثیر بسزایی در آشنایی این قشر مهم جامعه با واقعیت های فضای مجازی و استفاده صحیح آنان از این فضا دارد.

امام جمعه رزن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش جزو ارکان اصلی هر جامعه است که بقاء، دوام و پیشرفت آن به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب و حاصل خون شهدا، تحول عظیم در نظام آموزشی و دستگاه تعلیم و تربیت بود که باید با توجه به آموزه‌های دینی، معنوی و تربیتی، این مهم حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصوری افزود: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان‌داران نظام اسلامی توسط جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و در همین رابطه مدارس، اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن هم از برگزاری امتحان نهایی برای سه پایه متوسطه نظری با ۱۲۰۰ نفر  دانش آموز خبر داد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر آزمون نهایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم.

پرویز علی بنده لو افزود: با تلاش های دانش آموزان و همت فرهنگیان شهرستان رزن، این شهرستان از بین  ۷۲۸ منطقه و شهرستان در کشور رتبه  ۲۶ کشور و اول استانی در قبولی امتحانات نهایی و میانگین نمرات را در سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در هفته معلم، مسئولین در مدارس حاضر شده و از زحمات معلمان عزیز تجلیل خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی