Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:00:24 GMT

15برگزیده جشنواره ملی رضوی در ایلام انتخاب شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۳۴۹

15برگزیده جشنواره ملی رضوی در ایلام انتخاب شدند

ایلام - ایرنا - مسئول دبیرخانه نمایندگی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ایلام گفت: در هفتمین جشنواره ملی خاطره نویسی و سفرنامه نویسی رضوی در این استان 15 برگزیده انتخاب شدند.

منصور محبی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از داوری آثار در مجموع و در بخش سفرنامه و خاطره نویسی شش نفر زیر 17سال، 6 نفر بالای 17 سال و سه نفر نیز در بخش پیاده روی اربعین حسینی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، آیین اختتامیه این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان با حضور مدیر عامل بنیاد رضوی فردا یکشنبه 25 آذرماه ساعت 9:30 صبح در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار می شود.
محبی با ذکر اینکه آثار ارسالی به جشنواره ملی رضوی امسال در ایلام سه برابر افزایش یافت، تصریح کرد: پس از جمع بندی در مجموع 629 اثر از استان های مختلف کشور جمع آوری شد.
وی اضافه کرد: از این تعداد 22 اثر ویژه پیاده روی اربعین، 189 اثر در بخش خاطره نویسی بالای 17 سال، 326 اثر در بخش خاطره نویسی زیر 17سال، 35 اثر در بخش سفرنامه بالای 17سال و 57اثر نیز بی ارتباط با جشنواره بوده اند.
محبی افزود: کار داوری آثار جشنواره امسال را حبیب الله بخشوده، علیرضا شوهانی و محمد علی قاسمی از اساتید حوزه داستان و ادبیات انجام دادند.
وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه میزبانی این استان از زائران اربعین حسینی بخش خاطره نویسی از برگزاری این آیین امسال برای نخستین بار به بخش های هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی اضافه شده است.
وی گفت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی جشنواره رضوی روند برگزاری این جشنواره که همه ساله در طول دهه کرامت و همزمان در استان های مختلف کشور برگزار می شد امسال تغییر و استان ایلام آخرین ماه فصل پاییز میزبان برگزاری این جشنواره خواهد بود.
جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار و 10 سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره بوده است.
7171/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره رضوي برگزيدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد

مهدی بابایی مجرد با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است.

وی افزود: این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و اساتید خوشنویسی از سراسر ایران بود.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان کرد: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

بابایی خاطر نشان کرد: این آثار، که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

وی افزود: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس توس منتشر شده و آنها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال نمایند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد