Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:19:18 GMT

چالش های تپه باستانی سیلک مورد بررسی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۴۱۴

چالش های تپه باستانی سیلک مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی در این جلسه  که با حضور اعضاء راهبردی، معاون میراث فرهنگی  کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل، معاون و کارشناسان امورپایگاهها، رئیس دفتر فنی استانداری اصفهان، نایب رئیس شورای شهر و معاون شهرسازی ومعماری شهرداری کاشان، مدیرکل  ومعاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان برگزار شد چالش های محوطه باستانی سیلک با تاکید بر مسائل و مشکلات مرتبط با  این محوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فرهادعزیزی زلانی» مدیرکل امور پایگاه ها با اعلام این مطلب گفت: دراین جلسه با ارایه تاریخچه، کاوش های باستان  شناختی  صورت گرفته در این محوطه از سال ۱۳۱۰ تا کنون و مشکلات و معضلات پیش رو  با توجه به واقع بودن  این تپه در مرکزشهری  از سوی جواد حسین زاده ساداتی مدیر پایگاه سیلک مباحث و موضوعات مهمی در خصوص آزاد سازی حریم این اثر تاریخی مطرح شد که به تصویب اعضاء شورای راهبردی نیز رسید.

 به گفته وی در این نشست  پیرو مذاکرات صورت گرفته در خصوص تعداد  پلاک های واقع درحریم، زمین های معوض ، بازنگری طرح جامع و طرح تفضیلی، وضعیت تملک پلاک های موجود، ایجاد موزه ، مصوبات پیشین و ....  قرار شد گزارشی از پیشرفت پروژه فتح المبین ( زمین های در نظر گرفته شده  به عنوان معوض پلاک های  واقع در عرصه و حریم )توسط شهرداری در اسرع وقت تهیه و ظرف مدت یک ماه به شورای عالی ارائه شود.

عزیزی با اشاره به اینکه در این نشست مقرر شد کمیته ساماندهی و آزادسازی عرصه سیلک در سطح استان ظرف یک هفته تشکیل شود ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد کمیته مشترکی از نمایندگان، استانداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری تشکیل شده و زمین های قابل معوض بررسی و پیشنهاد شود.

مدیرکل امور پایگاهها با اشاره به معرفی نمونه های مشابه  این تپه در جهان و اقدامات صورت گرفته  افزود:  در این نشست  بر  طراحی، احداث و مکان یابی موزه در همجوار تپه تاریخی سیلک با کمترین میزان مداخله در منظر تپه تاکید شد.

کد خبر 4485439 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: باستان شناسی تپه های سیلک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۵ میلیارد ریال، عملیات تکمیل و بهسازی راه دسترسی سدکنگیر واقع در شهرستان ایوان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی کنگیر نقش محوری در جذب گردشگران به ایوان خواهد داشت.

منبع: مهر

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد