Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:42:19 GMT

دولت پيشرو استفاده از کالاي ايراني باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۴۵۲

دولت پيشرو استفاده از کالاي ايراني باشد

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه دولت در استفاده از کالاي ايراني پيشرو باشد، گفت: ايجاد مشوق براي کالاهاي توليد ايراني، کنترل بازار و مديريت وضع تعرفه ها نيز بايد در دستور کار قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنوري روز شنبه در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداري، با بيان اينکه بايد در سياست گذاريها پيرامون توليد، واردات و صادرات در کشور تجديد نظر شود افزود: بسياري از عواملي که موجب آسيب به کالاي ايراني مي شود از عوامل داخلي است که بايد با وضع قوانين اين مشکلات را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: بيشتر قراردادهاي عمراني در کشور دولتي است و بخش خصوصي به صورت جدي در اين زمينه فعاليت ندارد و اين در حالي است که در اين قراردادها پيمانکاران ملزم به استفاده از کالاهاي خارجي هستند.
وي اضافه کرد: کنترل کيفيت و قيمت از جمله موضوع هاي رها شده در اقتصاد کشور است که اگر اين عوامل را کنترل کنيم شرايط اقتصادي و توليدي در کشور بهبود مي يابد.
ذوالنوري وضع تعرفه ها را ابزاري در دست دولت براي تنظيم بازار داخلي دانست و گفت: تعرفه ها رها شده است به گونه اي که شاهد هستيم در ماه هاي گذشته برخي اجناس با ارز 4200 توماني وارد کشور شده که مشابه داخلي آن توليد مي شود.
وي توليد را محيطي راهبردي دانست و افزود: توليد، محيطي سيار، متغير و رقابت خيز است که بايد به منظور حذف نشدن در اين بازار در حوزه هاي صنعت، توليد، صادرات و واردات تجديد نظر جدي شود.
وي تاکيد کرد: کيفيت، سرعت و قيمت سه عامل مهم در محيط رقابتي اقتصادي است که بايد در شرايط کنوني بيش از هميشه مورد توجه توليدکنندکان قرار گيرد.
ذوالنوري، قيمت تمام شده کالاي داخلي را بالا دانست و تصريح کرد: بيمه، انواع ماليات و سرمايه درگردش از جمله عوامل افزايش قيمت تمام شده کالاي توليد داخل است که اين عوامل بر توليدکنندگان تحميل شده است.
7404/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران گفت: بعد از عملیات وعده صادق عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند.

آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشور ما در طول چهار دهه گذشته تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار دارد که ما در چنین شرایطی با اتکا بر توانایی داخلی توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور زده و از آن عبور کنیم.

وی افزود: نتیجه این شده که طبق فرمایشات رهبری ما تقریبا به قله رسیده‌ایم و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بخصوص زیرساختی، دفاعی و اقتصادی صورت گرفته است. تلاش دولت سیزدهم نیز بر مهار تورم بوده که نتیجه این تلاش‌ها را در میان‌مدت خواهیم دید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این بین یکسری افراد سودجو و دلالان براساس شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی که دنبال سوءاستفاده بوده و حتی می‌خواهند موفقیت‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند. آنها حتی بحران روانی ایجاد کرده بدین صورت که با رخ دادن هر اتفاقی با نوسانات قیمت ارز کشور را با مشکل مواجه می‌کنند آن هم در وضعیتی که تلاش دولت و نظام ایجاد ثبات در بازارهای داخلی و دفاع از مرزها است. اما این افراد سودجو می‌خواهند در بازارهای داخلی بهم‌ریختگی ایجاد شود تا از این طریق به منافع مالی خود دست پیدا کنند.

شاوردیان توضیح داد: نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان عملیات وعده صادق دید که عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند. آنها توان نظامی و دفاعی کشور را دیدند، دولت هم بعد از عملیات وعده صادق با کنترل بازار و به تبع آن کاهش نرخ ارز به ادامه اجرای برنامه‌هایش در حوزه زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی حرکت کرد. قطعا تاثیرات این اقدامات را در میان‌مدت می‌بینیم. در نهایت نظام و دولت توانستند این شرایط را خوب مدیریت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد