Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: 28 متهم کلاهبرداری 240 میلیاردی قاچاق گوشی تلفن همراه و طرج ریجستری در این استان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه پلیس، سردار علی آزادی اظهار داشت: در پی اعلام فراخوان عمومی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در شهرستان مریوان مبنی بر واگذاری سیم کارت رایگان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه دریافتند فرد یا افرادی پس از اخذ مدارک هویتی شهروندان با همکاری 2 دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت نام آنان در سامانه یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای واگذاری سیم کارت رایگان اقدام می کنند.
سردار آزادی اضافه کرد: کلاهبرداران با وقفه حدود 2 هفته ای، سیم کارت های فعال شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد به شهرستان های بانه و سقز برای ثبت غیر قانونی طرح ریجستری گوشی های تلفن همراه قاچاق ارسال و از آن طریق با استفاده از این سیم کارت ها، گوشی های فوق را ثبت و ریجستری می کردند.
وی با اشاره به اینکه متهمان با هر کدام از این سیم کارت ها، 5 دستگاه گوشی تلفن همراه را در سامانه اپراتور مزبور ثبت می کردند، یادآور شد: ماموران با توجه به سرنخ های موجود و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند نفر اول و متهم اصلی این پرونده را شناسایی و وی را طی عملیات ضربتی در مریوان دستگیر کنند.
وی تاکید کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم، هفت هزار و 300 عدد سیم کارت، 130 جلد شناسنامه و مدارک هویتی، 6 دستگاه لپ تاپ و پنج دستگاه کیس رایانه کشف شد.
فرمانده انتظامی کردستان گفت: متهم در تحقیقات پلیسی به همدستی 28 نفر در ارتکاب این اقدام مجرمانه اعتراف کرد که اعضای این باند طی عملیات ضربتی در شهرهای سقز، بانه، سنندج، سروآباد و شهرستان بوکان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه برابر اعترافات متهمان حدود 12 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از این طریق ریجستری شدند، تصریح کرد: اعضا این باند گوشی های تلفن همراه قاچاق را در سایر شهرها و استان های دیگر بخصوص تهران به فروش رسانده که ارزش ریالی آنها بالغ بر 240 میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از انجام تحقیقات با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شدند، افزود: پلیس با اشرافیت خوبی که در سطح استان دارد اجازه هیچ گونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه را به سودجویان نمی دهد بنابراین به شهروندان توصیه می کنیم با حفظ هوشیاری به هیچ وجه فریب تبلیغات افراد سود جو و فرصت طلب را نخورند.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي كشفيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در کرج، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۴۶ دهقان ویلا قرار گرفت.

وی مطرح کرد: شگرد سارق این بود که هنگام رسیدن به مقصد از رانندگان درخواست استفاده از گوشی‌های همراه آنان جهت تماس با خانواده خود را می کرده و پس از گرفتن گوشی راننده سریعاً از محل متواری می شده است.

فرمانده انتظامی کرج بیان کرد: با اقدامات فنی و تخصصی و رصد پابند الکترونیک سارقان در محل‌های انجام سرقت، سارق که مجهز به پابند الکترونیک بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم به هشت فقره سرقت تلفن همراه رانندگان تاکسی اینترنتی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: به کارگیری شیوه‌های علمی و روش‌های نوین در مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 6086548

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند