Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین برمکی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش جستجو و نجات شهری، گفت: کار اصلی این است که به کشورها کمک کنیم تا بر اساس استانداردهای بین المللی عملیات جستجو و نجات شهری به خصوص در زمینه آوار را آموزش ببینند. 

وی افزود: این برنامه یکی از برنامه‌های سازمان ملل متحد برای ارتقای ظرفیت مدیریت بحران و مقابله با آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر هماهنگی امور بسردوستانه سازمان ملل(اوچا) در ایران اضافه کرد: این دوره در مورد جستجو و نجات شهری(USAR) است که بر اساس مدل اینساراک(سیستم مدیریت و پاسخگویی به سوانح در سازمان ملل متحد) تهیه شده که دفتر اوچا در کشورهای مختلف مسوولیت آن را به عهده دارد.

وی افزود: کار اصلی این است که به کشورها کمک کنیم تا بر اساس استانداردهای بین المللی عملیات جستجو و نجات شهری به خصوص در زمینه آوار را آموزش ببینند. چرا که در صورت بروز حوادثی مانند زلزله حضور اصولی این تیم‌ها بسیار اهمیت دارد.

برمکی با اشاره به افراد حاضر در این کارگاه‌های چهار روزه، گفت: افرادی از سازمان امداد و نجات و سایر سازمان‌های جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان مدیریت بحران کشور ، مدیریت بحران تهران و آتش نشانی که نقش اصلی پاسخگویی را دارند در این دوره حاضر هستند. 

مسئول دفتر هماهنگی امور بسردوستانه سازمان ملل(اوچا) در ایران، ادامه داد: در صورت بروز حوادث سنگین تیم‌ها بر اساس همین افراد که در کارگاه‌ها حضور دارند تشکیل خواهد شد. این پروژه بسیار بزرگی است و تیم‌های جستجوی شهری بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر هستند. امیدواریم در این دوره های آموزشی با کمک مالی سازمان ملل و اتحادیه اروپا این تیم‌های استاندارد تشکیل شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز در سال ۲۰۱۵ یک کارگاه چهار روزه دیگر در ایران برگزار شده بود، گفت: این کارگاه در ادامه همان دوره و به صورت تکمیلی‌تر در حال برگزاری است و در واقع وارد دستورالعمل‌های جستجوی شهری شده‌ایم.

برمکی با بیان اینکه مدرسان اتریشی در این دوره حضور دارند، افزود: یکی از مدرسان فورستن هوفر است، فردی که خود از بانیان اینساراک در سال ۱۹۹۰ بود و کسی است که این علم را استاندارد کرده است.

کد خبر 4485479 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر عملیات امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رستمی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این کودک چهارساله در حوالی روستای «منج» در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در خرسان غرق شده است.

وی بیان داشت: غرق شدن کودک چهار ساله در رود خرسان روز گذشته اعلام و تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد و عملیات جستجو برای پیدا کردن این کودک چهارساله همچنان ادامه دارد.

رستمی تصریح کرد: تیم غواصی چهار محال و بختیاری که پیش از ما در جریان این غرق شدگی قرار گرفته بودند نیز عملیات جستجو برای یافتن این کودک را از دو روز گذشته آغاز کرده‌اند و هنوز این پسربچه چهار ساله پیدا نشده است.

وی افزود: علی رغم همه هشدارها، متأسفانه شنا در رودخانه‌ها و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها برای تفریح و غرق شدن کودکان، سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند.

کد خبر 6086413

دیگر خبرها

  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود