Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از انکه سنای آمریکا به قطعنامه‌ای رای داد که بر اساس آن خواستار پایان یافتن حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن شده است، مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده اختلافات بین کنگره و دولت ترامپ بر سر عربستان سعودی را کم اهمیت ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، پامپئو در اظهاراتی همراه با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا و همتایان کانادایی اش در وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همواره احترام زیادی برای اقدامات قانونگذاران در کنگره آمریکا قائل بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: ما در ارتباط مداوم با نمایندگان کنگره و سنا هستیم، بنابر این به طور کامل نگرانی‌های آن‌ها را درک می‌کنیم و نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم سیاست‌های درستی را برای ایالات متحده آمریکا و حفظ امنیت کشورمان اتخاذ می‌کنیم.

تصویب قطعنامه سنای آمریکا یک چالش مهم برای دولت ترامپ به شمار می‌رود. این در شرایطی است که تنش‌ها بین دولت ترامپ و کنگره پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به شدت بالا گرفته است.

این قطعنامه دولت آمریکا را ملزم می‌کند تا در مهلت زمانی ۳۰ روز کلیه نظامیان خود را از هرگونه دخالت در جنگ یمن منع نماید و آن‌ها را از ادامه حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی، خارج کند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه دموکرات‌ها در ماه ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت، این قطعنامه به یک کارزار جدید و مناقشه جدی بین دولت ترامپ و کنگره تبدیل خواهد شد.

دولت آمریکا ماه گذشته سعی کرد با فرستادن پامپئو و ماتیس به نشست استماع کنگره، مانع از تصویب این قطعنامه در مجلس سنا شود.

این قطعنامه روز پنجشنبه در شرایطی تصویب شده است که خشم و نگرانی‌ها در بین جمهوریخواهان در خصوص نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی به شدت افزایش یافته است.

ترامپ اخیرا گفته است که علی رغم گزارش نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دست داشتن مستقیم ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی، واشنگتن همچنان در کنار ریاض خواهد ایستاد.

سازمان سیا به این جمع بندی رسیده است که محمد بن سلمان دستور مستقیم قتل خاشقجی را صادر کرده است. سنای آمریکا روز پنجشنبه قطعنامه دیگری را نیز تصویب کرد که بر اساس آن ولیعهد سعودی به طور خاص مسئول قتل خاشقجی معرفی شده است.

پامپئو افزود: ترامپ در خصوص اهمیت پاسخگو کردن کسانی که در قتل خاشقجی دست داشته اند و همین طور حمایت و حفاظت از شهروندان آمریکایی کاملا شفاف بوده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با هدف منحرف کردن اذهان عمومی از مساله عربستان، مدعی شد: صد‌ها هزار نفر هستند که ایرانی‌ها آن‌ها را به قتل رسانده اند و ایرانی‌ها در مرگ آن‌ها در خاورمیانه دست داشته اند. یک خطر واقعی علیه ایالات متحده آمریکا وجود دارد، شما به یاد می‌آورید که وسیله‌های انفجاری ایران تاکنون صد‌ها سرباز آمریکایی را به قتل رسانده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پامپئو کنگره آمریکا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ سنای آمریکا عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیروت: اسرائیل باید از همه اراضی اشغالی لبنان خارج شود

وزیر خارجه دولت موقت لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود از سلاح‌های ممنوعه استفاده و قطعنامه‌های بین‌المللی را دائما نقض می‌کند بر لزوم توقف تجاوزات این رژیم به غزه و لبنان و عقب‌نشینی از اراضی اشغالی این کشور تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان طی سخنانی با تاکید دوباره بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان اعلام کرد که بحران ناشی از جنگ غزه نه تنها منطقه بلکه سایر کشورهای جهان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بوحبیب در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که همه ما نگران تحولات غزه و درگیری‌ها در جنوب لبنان هستیم و بحران آوارگان سوری در لبنان هم به این چالش‌ها اضافه شده و کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این مقام لبنانی با ابراز نگرانی درباره احتمال گسترش جنگ غزه در منطقه گفت که دولت و ملت لبنان هرگز به دنبال جنگ نیستند و از این رو ما خواستار اجرای کامل قطعنامه 1701 شورای امنیت هستیم. اجرای کامل این قطعنامه قبل از هرچیزی یعنی پایان اشغالگری اسرائیل در همه اراضی لبنان.

بوحبیب تاکید کرد که طبق قطعنامه 1701 اسرائیل حق تجاوز به حاکمیت لبنان از زمین و دریا و هوا را ندارد.

بیروت: لبنانی‌ها از تهدیدات مستمر اسرائیل هراسی ندارندهشدار بیروت به صهیونیست‌ها درباره عواقب گسترش جنگ با لبنان

وی درباره استقرار تجهیزات و نیروهای نظامی حزب‌الله در منطقه مرزی اظهار داشت که حزب‌الله از دو یا سه سال قبل در مرزها حضور نظامی متناوب دارد و این درحالی است که اسرائیل از سال 2006 و بعد از مدت کوتاهی از صدور قطعنامه 1701 همچنان حاکمیت لبنان را نقض می‌کند.

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان تصریح کرد که ما خواستار توقف تجاوزات هستیم. اسرائیل صدها خانه را در جنوب لبنان تخریب و بسیاری از روستاها را ویران کرده است و بسیاری از زمین‌های حاصل خیز در جنوب لبنان دیگر برای کشاورزی مناسب نیستند؛ زیرا ارتش اسرائیل در تجاوزات خود از فسفر سفید استفاده می‌کند که استفاده از آن در سطح بین‌المللی ممنوع است و با این وجود اسرائیل از این سلاح در مناطق پرجمعیت استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
  • بیروت: اسرائیل باید از همه اراضی اشغالی لبنان خارج شود