Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان برگزار شد، گفت: پیروزی‌های ایران در عرصه بین الملل قابل اغماض نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سید عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان برگزار شد، با اشاره به شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در روز ۱۶ آذر ۶۵ سال قبل، اظهار کرد: روز دانشجو روز استکبارستیزی است و نباید به هیچ وجه از این موضوع غفلت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شاه ایران در سال ۱۳۳۰ دستور عقب نشینی ارتش از همه مرز‌های کشور به دلیل اعلام بی طرفی در جنگ جهانی را صادر کرد، افزود: در همان شرایط، شوروی از شمال و انگلیس از جنوب به ایران حمله می‌کنند و خاک کشور را به اشغال خود در می‌آورند.

وی ادامه داد: در زمان حمله شوروی به شمال کشور، سه نفر ارتشی شامل یک سرجوخه و دو سرباز به صورت آتش به اختیار به مدت ۲۴ ساعت تا آخرین فشنگ در برابر ارتش شوروی مقاومت می‌کنند و شهید می‌شوند، وقتی نیرو‌های روسی متوجه می‌شوند که تنها در برابر سه سرباز می‌جنگیدند، به دستور فرمانده روس و به پاس شجاعت بی نظیر، به شهدا، ادای احترام می‌شود و در همان مرز جلفا دفن می‌شوند.

ضرغامی ایستادگی سه سرباز در برابر شوروی و سه دانشجو در برابر آمریکا به عنوان دو ابرقدرت بزرگ آن زمان را نشانه‌ای از فرهنگ «نه شرقی، نه غربی» ایرانیان از دیرباز دانست و تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ استکبارستیز بوده است و در هر دوره‌ای که رهبری کشور به دست افراد شجاع بوده، این ویژگی ملت بروز کرده است و هر زمان که سردمداران کشور ترسو و سرسپرده بوده اند، مردم ایران نیز مظلوم واقع شده اند.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با انتقاد از دیدگاهی که ایران امروز را در برابر روسیه منفعل می‌داند، ابراز کرد: عده‌ای سعی می‌کنند رابطه دوستی امروز ایران با روسیه را حمل بر پشت کردن به سیاست «نه شرقی، نه غربی» کنند، اما باید بدانید که امروز روسیه همراه با جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار و آمریکا ایستاده است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور روسیه، اظهار کرد: پوتین در آن دیدار از سوی رهبر انقلاب برای ایستادگی در برابر آمریکا ترغیب و تشویق می‌شود و از آن زمان رئیس جمهور روسیه وقتی به ایران می‌آید، مستقیم به دیدار رهبر انقلاب می‌رود و حساب ویژه‌ای بر روی صحبت‌ها و مشاوره‌های رهبر ایران باز کرده، علاوه بر آن احترام خاصی نیز برای ایشان قائل است.

ضرغامی با یادآوری خفت و خواری رفتار محمدرضا شاه پهلوی در برابر استالین، ابراز کرد: استالین به عنوان رئیس جمهور شوروی به ایران آمد و مستقیم به سفارت رفت و وقتی شاه ایران متوجه حضور او در این کشور شد، ساعت‌ها برای ملاقات با او پشت در ایستاد تا تقاضای انتقال مکان تبعید پدرش رضا شاه را مطرح کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه دشمنان همواره سعی در برجسته کردن ضعف‌ها دارند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، پیروزی‌های بزرگی را در عرصه بین الملل کسب کرده که برای کسی قابل اغماض نیست، موفقیت‌های نظام در برابر تکفیری‌ها در عراق و سوریه، جلوگیری از ایجاد یک اسراییل جدید در نزدیک مرز‌های کشور و زمینگیر کردن سعودی‌ها در همه زمینه ها، نمونه‌هایی از این موفقیت‌ها هستند.

وی با اشاره به سفر ۵۰۰ میلیارد دلاری ترامپ به عربستان سعودی، گفت: رئیس جمهور آمریکا به عربستان می‌رود و مدت کوتاهی بعد و به صورت علنی پادشاه سعودی را به گاو شیرده تشبیه می‌کند و می‌گوید که بدون کمک آمریکا تنها دو هفته می‌توانند در برابر ایران دوام بیاورند و نمی‌توانند از سلاح‌های خود استفاده کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: امروز جهان از حالت دوقطبی دو ابرقدرت شرق و غرب خارج شده و به دو دنیای استکبار به رهبری آمریکا و دنیای مقاومت، به رهبری معنوی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

در ادامه ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، با تبریک روز دانشجو، بر لزوم سطح بالای مطالبات دانشجویان تأکید کرد و اظهار کرد: دانشجویان باید قدر جایگاه خود را بدانند و بنده می‌دانم که جنبش دانشجویی و به خصوص بسیج دانشجویی نقش ویژه‌ای در جریان سازی و پیگیری اصول انقلاب اسلامی و مطالبات از مسئولان کشور دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، ‏آذرماه را بهار دانشجویی دانست و گفت: از نظر زمانبندی دروس، بهترین دوران برای دانشجویان است و روز‌های پنج آذر به عنوان روز بسیج، ۱۶ آذر روز دانشجو و هفته پژوهش مناسبت‌هایی هستند که به دانشجویان مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق مؤسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دانشجویان بودند، افزود: امروز هم سهم بسیج دانشجویی در پایداری انقلاب و آرمانخواهی بسیار بالا است.

شفقت، با اشاره به شکل گیری شعار «مرگ بر آمریکا» در سال ۱۳۳۲ از سوی دانشجویان استکبارستیز، تصریح کرد: جریان‌های ارزشی در دانشگاه‌ها باید بسیار پرشورتر و با تحرک بیشتری در برابر استکبار بایستند و آرمان‌های انقلاب را پیگیری کنند.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شفقت رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، سرهنگ پاسدار جهانگیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه و استقبال پر شور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر، برگزار شد که تربیون آزاد و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه از جمله بخش‌های دیگر این مراسم بود.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی دانشگاه مالک اشتر دانشجویان اصفهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود
  • چابک سازی سازمان غذا و دارو؛ هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • «وعده صادق» تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت ایران در عرصه بین‌المللی است
  • ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی