Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:21:14 GMT

۸ هزار اصله درخت در طرح شجره طیبه پلاک کوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۵۸۵

۸ هزار اصله درخت در طرح شجره طیبه پلاک کوبی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین فلسفی ظهر شنبه در جلسه ستاد زکات شهرستان فردوس از اینکه برای وقف به عنوان یک مستحب در اسلام سازمان و تشکیلاتی در نظام اسلامی مشخص ولی برای یک امر واجب مثل زکات هیچگونه اداره یا سازمانی وجود ندارد انتقاد کرد.

وی  افزود: اگر می خواهیم جامعه اسلامی به سمت کمال پیش رود و سفره ها پاک گردد باید زکات پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سال گذشته ۵۹ هزار تن تولید گندم استان بوده که فقط توانسته ایم ۱۰۰ تن گندم به عنوان زکات از کشاورزان جمع آوری کنیم.

وی طرح شجره طیبه را از اقدامات خوب برای جمع آوری زکات مستحبی دانست و گفت: در حال حاضر ۸ هزار اصله درخت زرشک، عناب، پسته و انار در استان پلاک گذاری شده که تلاش می کنیم این تعداد را امسال به ۱۰ هزاربرسانیم.

فلسفی از توزیع سه هزار تن انار بین محرومین استان از محل زکات مستحبی خبر داد و افزود: سال گذشته نیز از محل طرح شجره طیبه ۸۰ میلیون تومان درآمد در استان داشتیم.

وی تاکید کرد: در هر روستایی که برخوردار بوده شورای زکات را تشکیل دادیم که به عنوان نمونه در یکی از روستاهای زیرکوه دامداران ۹۰ راس گوسفند زنده به عنوان زکات تحویل داده اند و ستاد زکات استان نیز این گوسفندان را به محرومین روستایی به صورت زنده اهداء کرده تا منبع درآمدی برای نیازمندان باشد.

کد خبر 4485481

منبع: مهر

کلیدواژه: زکات فردوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ آقای کمری که برای مدتی به تهران مهاجرت کرده بود؛ به زادگاهش بازگشته و با سرمایه گذاری شخصی، اکنون مدیریت طرح کشت و صنعت گاومولان روستای آب انار را بر عهده دارد.
او ۹۰ هکتار زمین کشاورزی دیمی را به آبی تبدیل کرده و این روز‌ها مشغول برداشت حاصل دسترنج خود در مزرعه کلزا است.
مدیر طرح کشت و صنعت گاومولان ۳۴ هکتار از زمین‌هایی را که آبی کرده است به کشت کلزا اختصاص داده و بر این باور است که زمین‌های کشاورزی آب انار برای کشت کلزا مناسب هستند تا جایی که هر یک هکتار، ۴ تن کلزا به اومی دهد؛ یعنی دو برابر و بیشتر از کشت گندم.
به گفته محمد بیگی، مدیر جهاد کشاورزی بخش کلات مورموری زمین‌های کلات از نظر حاصلخیزی، مناسب کشت دانه روغنی کلزا هستند؛ به گونه‌ای که در سال زراعی ۴۰۲ -۴۰۳ بیش از ۲۸۰ هکتار دانه روغنی کلزا کشت شده است و پیش بینی می‌شود که محصولی به میزان ۴۰۰ تن و به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال از آن‌ها برداشت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • کشف محموله قاچاق سوخت در انار
  • سالروز تشکیل شجره‌ی طیبه‌ی سپاه پاسداران