Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@20:57:20 GMT

تقویت پدافند هوایی یک حکم ولایی و تکلیف است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۶۳۹

تقویت پدافند هوایی یک حکم ولایی و تکلیف است

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ علیرضا الهامی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت در مقطع حساس تاریخ انقلاب یک توفیق است که باید قدر دانسته شود.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم آمادگی همه اقشار برای مقابله با دشمنانی که برای نظام دندان تیز کرده اند افزود: رهبری در کنار این آمادگی بر هم افزایی و هماهنگی نیز تاکید کرده اند تا از هدر رفت منابع ملی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، بارها بر خط مقدم بودن پدافند هوایی تذکر داده اند گفت: برآوردهای اطلاعاتی نشان می دهد که اولین تهدید می تواند علیه جمهوری اسلامی، هوایی باشد.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: پدافند هوایی می توانند تهدید را کیلومترها خارج از مرز کشف و بعد از اعلام خطر و خبر، دفاع منسجم از این تهدید داشته باشد.
وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب گفت: در این شرایط باید دست به دست هم داده و مثل دوران دفاع مقدس با همدلی و انسجام چهل سالگی انقلاب را بر خلاف تصور دشمنان جشن بگیریم.
الهامی، انتشار پیام انسانیت و آزادگی را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و افزود: به طور قطع امسال در چهل سالگی انقلاب نیت خالص مردم ایران و پیروزی علیه بدخواهان به دنیا نشان داده خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت و تاثیر گذار فرمانده سابق فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: خدمت سه ساله در این نوار مرزی رو به رشد بوده و امید است این خدمت در فرماندهی منطقه پدافند هوایی تهران که یک پنجم جغرافیای کشور با احتساب 6 استان را دربر می گیرد، ادامه یابد.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: منطقه پدافند هوایی تهران با توجه به مناطق حیاتی مثل « فردو » حساسیت و شرایط ویژه ای دارد.
وی بیان کرد: ارتش دوشادوش همرزمان خود در سپاه و نیروهای انتظامی باکیفیت اقدامات و وظایف خود را انجام می‌دهد.
فرمانده سابق پدافند هوایی شرق کشور و ارشد ارتش در خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: افغانستان که اکنون در منطقه، مرکز ناآرامی هاست، درگیری های قومی و مذهبی چندین ساله در این کشور، نا امنی هایی که مرز ما و این کشور دارد و نیز وجود نیروهای فرامنطقه ای چه در بعد زمینی و هوایی مرز خراسان جنوبی، موضوع امنیت را مهم می کند.
امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد با اشاره به تنها بازارچه مرزی فعال خراسان جنوبی در مرز افغانستان اظهار داشت: با توجه به اینکه 30 درصد صادرات کشور از این مرز انجام می شود ایجاد امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی یادآور شد: وجود نیروهای مسلح به خصوص ارتش در خراسان جنوبی به خاطر ایجاد امنیت و احساس آرامش است.
فرمانده سابق پدافند هوایی شرق کشور و ارشد ارتش در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر امنیت نباشد، توسعه اقتصادی، جذب سرمایه و کسب و کار را نخواهیم داشت و در نهایت مردم، این منطقه را تخلیه می کنند اما نیروهای مسلح در مقابل همه تهدیدها ایستاده اند تا امنیت جاری باشد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اولویت بودن پدافند هوایی گفت: این مسئولیت بزرگی است که باعث شده جوانان کشور در سراسر مرزها به صورت شبانه روز تلاش کنند تا گزندی به کشور نرسد.
عباسی تجدد با تاکید بر اهمیت پدافند در کشور افزود: هم اکنون امواج رادارهای پدافندی در همه جا حضور دارد و اجازه نمی دهیم حتی یک ریز پرنده ای از این مرز وارد شده و گزندی به خراسان جنوبی بزند.
وی همچنین از همکاری سایر نیروهای مسلح در تامین امنیت استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا در این آیین با حضور امیر سرتیپ الهامی جانشین قرارگاه خاتم انبیاء (ص) ، سرهنگ ستاد ارسلان پرویز به عنوان فرمانده جدید منطقه پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی معرفی شد.
همچنین امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد فرمانده سابق این فرماندهی به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران فعالیت خواهد کرد.
9893 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف افغانستان پرنده دوران دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب کسب و کار منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با حضور در سایت راداری شهید برادری  و دیدار با کارکنان این سایت با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه گفت: صیانت از آسمان ایران به همت پدافند هوایی بر قشر‌های مختلف مردم تاثیر گذار است، چرا که آرامش زندگی مردم در گرو برقراری امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده افزود: وجود احساس امنیت به معنای واقعی در کشور و امنیت اجتماعی موجود در کشور مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

وی شکوفایی و بالندگی کشور را ثمره خون شهدا و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم، شهدایی که خالصانه و صادقانه برای امنیت امروز ما جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و وطن خود دفاع کردند تا نام ایران سبز بماند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به تلاش‌های کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش در ایجاد امنیت برای کشور گفت: خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایط سخت اجر و نعمت بزرگیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده از کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق در  این سایت قدردانی  و آمادگی کارکنان پدافند و تجهیزات آن را در وضع مطلوبی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری‌ قوای مسلح،صلح و ثبات را برای ملت‌های ایران-پاکستان و منطقه به ارمغان می‌آورد