Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@16:49:57 GMT

مجمع تشخیص به یکی از مواد لوایح FATF ایراد گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۶۴۱

مجمع تشخیص به یکی از مواد لوایح FATF ایراد گرفت

به گزا رش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در نشست خبری  با اشاره به جلسه امروز مجمع گفت: امروز جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به بررسی لایحه اصلاح قانون پولشویی یک کشور بود.
وی ادامه داد: جلسات مجمع برای بررسی لایحه‌ای که در همین زمینه در مجلس تصویب شده است از امروز آغاز و احتمالا یک یا دو جلسه دیگر نیز در این زمینه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی با بیان اینکه قانون پولشویی از حدود 10 سال پیش اجرا شده است، گفت: در آن شرایط توجهی به آن قانون شد هم دولت و هم مجلس تلاش خوبی انجام دادند و تا به امروز جمهوری اسلامی از قانون مبارزه با پولشویی برخوردار بود.
رضایی با تاکید بر اینکه برخی ادعا کردند در کشور قانونی در این زمینه وجود نداشته است که خلاف است، اضافه کرد: این قانون وجود داشته و براساس آن دولت و قوه قضائیه با استفاده از این قانون با پولشویی‌های احتمالی مقابله کردند در این زمینه نیز گزارشات رسیده بررسی شده که برخی درست بوده و برخی نیز نادرست بوده است.
وی تصریح کرد: مجلس و دولت بعد از 10 سال مبارزه با پولشویی به این نتیجه رسیدند که ضعف در قانون بوده و لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارسال شد و در آنجا مصوب شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در هیئت عالی نظارت نیز موادی از این لایحه مغایر با سیاستهای کلی نظام تشخیص داده شد. نظرات این هیئت به شورای نگهبان نیز ارسال شد.
رضایی افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اختیارات خود در بند دو اصل 110 قانون اساسی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرد و مجمع نیز این اختیار را به هیئت عالی نظارت سپرده است، نظرات خود را به شورای نگهبان ارائه کردیم و شورای نگهبان طی نامه‌ای این مغایرت‌ها را به مجلس اعلام کرد.
وی گفت: پیش از این روال این گونه بود که مجلس در جایی که هیئت  عالی نظارت نظراتی داشت با ما ارتباط می‌گرفت و پس از نشست موارد اصلاح می‌شد. این برای اولین بار بود که مجلس نظرات هیئت عالی نظارت مجمع را قبول نکرد.
رضایی تصریح کرد: پیش‌تر از این نیز ما جلساتی را درباره موارد اختلافی با مجلس داشتیم. نمونه‌هایی از آن را می‌توان در برنامه ششم توسعه که ما پنج نوع ایراد را گرفته بودیم که 4 مورد آن با نشست با مجلس برطرف شد و در یک مورد نیز ما از نظر خود کوتاه آمدیم.
وی ادامه داد: به طور مثال در بودجه سال جاری ما دو سه مورد ایراد گرفته بودیم که مجلس اصلاح کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از این، مجلس ایرادات هیئت نظارت را اصلاح نکرد. در مجمع تصمیم گرفتیم که این ایرادات به صحن مجمع بیاید و آنها را بررسی کنیم.
رضایی با بیان اینکه در جلسه امروز مجمع تصمیم گرفته شد که در ماده یک مصوبه‌ای که مجلس داشته اصلاحاتی صورت بگیرد، اظهار داشت: ماده یک درباره منشاء جرم است که از مجلس خواهیم خواست در مصوبه خود تجدید نظر داشته باشد و آن را پس بگیرد.
وی با اشاره به  بررسی لایحه CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این لایحه هنوز به مجمع ارسال نشده است.
رضایی ادامه داد: مجمع از منافع نظام و مردم کوتاه نمی آید و با توجه به نظرات کارشناسان با آن برخورد می‌کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به معاهده پاریس گفت: تاکنون به بررسی این لایحه ورود نکرده‌ایم اما در مقابل آنچه به تولید و اشتغال ضربه بزند، می‌ایستیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند

غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اشاره مجریان گشت ارشاد به لایحه عفاف و حجاب باشد که این لایحه هنوز قانون نشده، لذا نمی‌توانند آن را اجرا کنند چراکه هنوز قانون نشده است ولی امکان دارد استنادات و دستورالعمل‌هایی دیگری داشته باشند، دهه ۶۰ در این حوزه یکسری قوانین مصوب بود، اگر به استناد آنها باشد بحث دیگری است اما به استناد لایحه‌ای که هنوز نهایی نشده کسی نمی‌تواند اقدامی کند.

به گزارش خبرآنلاین وی در ادامه افزود: مجلس مواد زیادی به لایحه عفاف و حجاب اضافه کرد. به این ترتیب که لایحه مذکور در قوه قضائیه ۹ ماده بود و لایحه هم همان است. اگر لایحه همان بود که از قوه قضائیه و دولت به مجلس ارسال شد و در ذیل آن ۹ ماده، قانون‌گذاری با اصلاحات و پیشنهادات صورت می‌گرفت، در این شرایط همان دو قوه باید مسئولیتش را به عنوان لایحه می‌پذیرفتند و هم مجلس به عنوان اینکه مصوب کرده است.

نوری قزلجه گفت: ولی وقتی لایحه ۹ ماده‌ای تبدیل به ۷۰ ماده می‌شود، طبیعی است کسی که لایحه را داده، نمی‌پذیرد. البته این رفتار دو قوه دیگر هم خیلی پذیرفتنی نیست.

اگر واقعاً برداشت آن‌ها این است که لایحه عفاف و حجاب با آنچه که مد نظر دولت و قوه قضاییه بوده، خیلی فرق کرده و به هر حال خارج از چارچوب لایحه آنهاست، قانون اینجا دست آن‌ها را باز گذاشته، به این ترتیب که قوه قضائیه و دولت می‌توانستند لایحه خود را پس بگیرند، چراکه هنوز در شورای نگهبان هم کار لایحه تمام نشده و همین الان هم دولت یا قوه قضاییه می‌تواند لایحه را پس بگیرد در غیر این صورت اگر می‌پذیرند آن وقت نباید مسئولیت را به گردن کس دیگری بیندازند.

دیگر خبرها

  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست 
  • تمدید دو ساله مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست توسط مجلس
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند