Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشین اتحاد دو کره در سئول اعلام کرد : اگر واشنگتن برای ادامه تحریم‌ها تا خلع سلاح کامل هسته‌ای اصرار ورزد کره شمالی می‌تواند برنامه"B" داشته و به زندگی تحت تحریم ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لی جونگ-سئوک، وزیر پیشین اتحاد دو کره در سئول در کنفرانسی اعلام کرد: رهبر کره شمالی به دنبال بازسازی اقتصاد کشور است و بر همین اساس تصمیم گرفته توافق هسته‌ای با آمریکا داشته باشد اما غیرمحتمل است که او در برابر آمریکا به طور یک جانبه امتیاز دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لی با هشدار به اینکه ممکن است مذاکرات هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا دچار بن بست طولانی شود؛ افزود: اگرچه من فکر می‌کنم که احتمال خروج کره شمالی از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کم است اما فکر می‌کنم می‌تواند برنامه "B" داشته باشد.

او در ادامه اظهارتش با بیان اینکه کره شمالی خواستار رفع تحریم‌ها در برابر خلع سلاح هسته‌ای است، گفت این در حالی است که آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها را تا زمانی که کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای شود، ادامه یابد.

وی گفت: غیرمحتمل است که پیونگ یانگ امتیازهای یک جانبه به آمریکا بدهد. دونالد ترامپ لازم است در صورت برداشته شدن گامهای اصلی و ملموس از سوی کره شمالی تحریم‌ها را علیه این کشور فورا لغو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی