Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@12:05:42 GMT

فنی حرفه ای برای اشتغالزایی نیز نقش آفرینی کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۷۱۰

فنی حرفه ای برای اشتغالزایی نیز نقش آفرینی کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاظم دلخوش در جلسه شورای مهارت استان گیلان در رشت افزود: آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در اشتغالزایی افراد جویای کار دارد، بنابراین ضروریست که به این مهم توجه جدی شود.
وی اظهار داشت: فنی و حرفه ای بایستی در مهارت هایی کار کند که با فضا و جغرافیای استان همخوانی داشته باشد و آموزش های تخصصی هر استان را به تناسب وضعیت مردم و بافت شهرها و روستاها در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در سخنانی با بیان این که یکی از معضلات امروز کشور، نظام و دولت موضوع اشتغالزایی و بیکاری است، گفت: یکی از محورهای اصلی برون رفت از این مشکل، مهارت آموزی در سطوح مختلف جامعه است.
ولی داداشی با اشاره به موضوع عمومی کردن مهارت های آموزشی در استان های مختلف افزود: استان گیلان ظرفیت های قابل توجهی مانند کشاورزی و گردشگری دارد که تا به امروز در این موارد کار نشده و اگر هم کاری شده، بسیار ضعیف بود.
وی با تاکید بر این مطلب که در موضوع مهارت آموزی در حوزه کشاورزی و گردشگری بایستی جدی کار شود، اظهار داشت: بایستی ارائه مهارت لازم به افراد در حوزه تخصصی کشاورزی و گردشگری از سوی فنی و حرفه ای انجام گیرد.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی و نقش آن در ایجاد اشتغال بیان داشت: به روز رسانی آموزش های مهارتی بایستی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام افتخاری اظهار داشت: توجه به مشاغل مهارتی در قالب فنی، کشاورزی، فرهنگی، هنری و سایر صنایع بایستی در کنار هم باشد.
بر اساس آخرین آمار، فنی و حرفه ای استان گیلان با 21 مرکز ثابت دولتی، 153 کارگاه آموزشی با همراهی 215 مربی در بخش دولتی و 628 آموزشگاه آزاد با همراهی دو هزار و 226 مربی، به ارائه آموزش های مهارتی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات می پردازد.
سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان و با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشت برگزار شد.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ایجاد اشتغال جامعه فنی و حرفه ای مجلس شورای اسلامی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد

رضا لیراوی دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال قبل، مرکز آموزشی فنی و حرفه ای کنگان با برگزاری ۱۷۹ دوره مهارتی بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر در بیش از ۹۰ حرفه آموزشی رتبه نخست استان بوشهر را در اجرای برنامه‌های مهارتی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه مهارت آموزی در شهرستان کنگان دنبال می‌شود، افزود: به دنبال توسعه مهارت آموزی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان هستیم که این مهم با همکاری فرمانداری شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ترویج یابد و فرهنگ مهارت‌آموزی، جایگزین مدرک‌گرایی در بین دانش آموزان و دانشگاهیان استان شود، اضافه کرد: سعادت و سلامت جامعه در دست جوانان است و توانمند سازی جوانان با ارائه آموزش‌های معطوف به بازار کار وظیفه ما است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات فرماندار شهرستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر و همه مسؤولان شهرستان در برگزاری و حمایت‌های بی دریغ خود از توسعه و اشاعه فرهنگ مهارتی که می‌تواند در شناسایی نخبگان و همچنین زیرساخت‌های شهرستان در این حوزه کمک شایانی کند.

لیراوی دیلمی گفت: باید در برنامه‌ها و روش‌های آموزشی تغییر ایجاد کرده و با بینشی کارآفرینانه به آموزش‌ها نگاه کنیم و تلاش کنیم مطابق با علم روز و نیاز جامعه، آموزش‌هایی اثر بخش و با کیفیت را به جامعه ارائه کنیم.

لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی جوانان موجب می‌شود تا در ادامه مسیر زندگی بتوانند موفق تر ظاهر شوند و با به دست آوردن شغلی پایدار و تشکیل خانواده به خوشبختی نزدیک‌تر شوند، اظهار کرد: افراد دارای یک یا چند مهارت قطعاً در جامعه بیکار نمی‌مانند و در شرایط حاضر مهارت آموزی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های برون رفت از وضعیت موجود در حوزه کسب و کار باشد.

کد خبر 6083866

دیگر خبرها

  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال
  • «کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد
  • تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید