Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@02:08:04 GMT

طرح پایش مصرف گاز در ادارات آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۷۱۲

سید حمید فانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور همه سازمانها، موسسات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی هستند.
وی ادامه داد: برای اجرای این بخشنامه رعایت دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای 18 درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاههای گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ ها توسط شرکتهای تایید صلاحیت شده (بر اساس ماده 17 قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نیز جزو وظایفی است که باید توسط ادارات با جدیت پیگیری و دنبال شود.
وی افزود: تمام ادارات و سازمانهای دولتی موظف هستند حداقل پنج درصد در مصرف گاز طبیعی چهار ماه پایانی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صرفه جویی کنند. واحدهای نظارتی شرکت گاز نیز به صورت سرزده از ادارات بازدید و دمای هوا را اندازه گیری می کنند.
او گفت: در صورت عدم رعایت مفاد بخشنامه در هر مورد، شرکت گاز خراسان رضوی پس از یک بار اخطار کتبی مراتب را به استانداری ارسال می کند و در صورت تکرار تخلف از بخشنامه، مطابق مقررات مربوط با دستگاه اجرایی ذیربط رفتار خواهد شد.
شرکت گاز خراسان رضوی دو میلیون و 191 هزار مشترک دارد که از این تعداد یک میلیون و 727 هزار مشترک شهری و 437 هزار مشترک نیز روستایی هستند.
7507/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف انرژی انقلاب اسلامی خراسان رضوی گاز معاون اول رئیس جمهور منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • آغاز اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای گزینشی المپیک