Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي شادگان گفت: 31 هزار هکتار کشت پاييزه شامل کلزا، گندم، جو، يونجه و باقلا در اين شهرستان انجام شد.

جبار حمادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا سهم کشت پاييزه سال زراعي جاري اين شهرستان را 11 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به بارندگي مناسب پاييز امسال کشاورزان شادگاني 31 هزار هکتار محصول کشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در سال زراعي جاري 24 هزار هکتار گندم، پنج هزار هکتار جو، يکهزار و 400 هکتار باقلا و يونجه و 900 هکتار کلزا در اراضي کشاورزي شادگان کشت شد.
مدير جهاد کشاورزي شادگان گفت: امسال هزار و 700 تن بذر اصلاح شده از نوع چمران 2، مهرگان و برات بين کشاورزان اين شهرستان توزيع شد.
حمادي افزود: بحران بي آبي در سال گذشته ميزان توليد محصولات کشاورزي در اين شهرستان را کاهش داد که امسال با بارش هاي مناسب پاييز مي توان سال زراعي خوبي را براي کشاورزان منطقه پيش بيني کرد هر چند که نياز به رها سازي آب در زمين هاي کشاورزي اين شهرستان همچنان ضروري است.
شادگان با 57 هزار هکتار اراضي قابل کشت با آب و هواي گرم و مرطوب يکي از مراکز تامين محصولات گرمسيري در استان خوزستان است و گندم، انواع سبزيجات، باميه و خرما از عمده‌ ترين محصولات کشاورزي آن به شمار مي‌ روند.
7104/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در دیدار با نمایندگان کشاورزان دشت رخ و تربت حیدریه و نماینده کشاورزان دشت مشهد_چناران با اشاره به شعار سال جاری و ضرورت مشارکت تشکل‌های کشاورزی گفت: امیدواریم با نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم امسال  الگوی مشارکت در منابع آبی رونق بیشتری بگیرد.

محمدعلی نعمت نژاد افزود: مبنای کار ما در مدیریت منابع آبی، مشارکت بی، چون و چرای تشکل‌های کشاورزی است که بر اساس سند سازگاری با کم آبی در خراسان رضوی دنبال می‌شود.

در ادامه این دیدار نمایندگان کشاورزان جلگه رخ بر پایبندی خود به مدیریت مشارکتی آب تاکید کردند و از مدیران آب منطقه‌ای خواستند با بررسی پیشنهادات آنان درباره تعدیل ۱۵ درصدی پروانه‌های چاه‌های کشاورزی و نحوه جابجایی شارژ سالانه آب، موافقت کنند.

نمایندگان کشاورزان تربت حیدریه و مشهد نیز به بیان نقطه نظرات خود درباره مشکلات کشاورزان پرداختند و در عین حال بر صیانت از منابع آبی و رعایت مقررات تعادل بخشی منابع آبی تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • مبارزه با سن گندم و علف‌های هرز در۹۰ هزار هکتار از مزارع