Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@10:33:29 GMT

بیش از 4 میلیارد حمله سایبری درطول یک سال

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۷۸۶

بیش از 4 میلیارد حمله سایبری درطول یک سال

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ، «نیکلای موراشوف» با بیان این مطلب به روزنامه راسیسکایا گازتا گفته است که تنها حدود 17 هزار مورد از این حملات خطرناک تر از بقیه بودند.

موراشوف یادآوری کرد: تعداد حملات سایبری به مراکز اطلاع رسانی مهم روسیه سال گذشته نصف این رقم بود و حدود دو میلیارد و 400 میلیون حمله ثبت شد که از این تعداد بیش از 12 هزار مورد بسیار خطرناک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقام روس، افزایش تعداد حملات سایبری به روسیه با برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور ارتباط مستقیم داشت چرا که بیش از 25 میلیون حمله سایبری به زیرساخت های اطلاع رسانی جام جهانی فوتبال 2018 صورت گرفت.

راسیسکایا گازتا در ادامه مقاله خود به نقل از یوگنیا لیفشیتسا رئیس آژانس امنیت سایبری و عضو کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی و فناوری اطلاعات و مخابرات دومای روسیه نوشت: سالی که گذشت پدیده های جدیدی را در عرصه امنیت سایبری نمایان کرد.

وی افزود: در سال جاری با آزمایش هایی که صورت گرفت اثبات شد که می توان از راه دور و از زمین هر گونه وسیله نقلیه ازجمله خودرو، کشتی و هواپیما را از کار انداخت، ثانیا شمار عوامل زیان رسان اینترنتی با افزایش تجهیزات هوشمند و سطح پایین مصونیت سایبری به شدت افزایش یافته است.

مقام روس همچنین به افزایش سرقت اطلاعات پرسنلی از طریق شبکه اینترنتی و ظهور نسل جدید ویروس های زیان بار به عنوان پدیده های جدید در عرصه سایبری یاد کرد.

روزنامه روسی در ادامه مقاله خود با استناد به تحقیقات شرکت امنیت سایبری کسپرسکی روسیه نوشت: حدود نیمی از شرکت های روسی قصد دارند سرمایه گذاری در عرصه امنیت سایبری را افزایش دهند و 70 درصد پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی گفتند که برنامه پاسخ به حوادث سایبری را در اختیار دارند.

در پایان مقاله خاطرنشان شد: آگاهی شرکت ها از مسائل مربوط به حملات سایبری به کندی پیش می رود و مساله کلیدی کمبود متخصصان امنیت سایبری است و تا پنج سال آینده در روسیه این کمبود به دو میلیون نفر خواهد رسید.

گفتنی است با استناد به اظهار نظر معاون مرکز ملی هماهنگی حوادث رایانه ای روسیه، هر ساعت بیش از 490 هزار حمله سایبری به روسیه می شود و در هر ثانیه روس ها 136 حمله سایبری را ثبت می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه سرمایه گذاری فناوری اطلاعات کشتی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند

به گزارش جماران؛ روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی ادعا کرد تعلیق رابرت مالی، نماینده سابق دولت بایدن در امور ایران و عضو اصلی تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای و تعلیق مجوز فعالیتش در کاخ‌ سفید که چند ماه پیش صورت گرفت، به علت نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و سرقت شدن آن‌ها از طریق حمله سایبری بوده است.

در همین خصوص، جمعی از اعضای ارشد کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند طبق تحقیقات خود دریافته‌اند یک «عامل متخاصم سایبری» توانسته به گوشی یا ایمیل شخصی رابرت مالی دسترسی پیدا کند، و از بلینکن خواسته شده این یافته‌ها درباره نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را تایید کند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد