Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@06:26:08 GMT

150 عمل باز قلب در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۸۱۵

150 عمل باز قلب در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام شد

یزد- ایرنا- رئیس بخش جراحی قلب و عروق بیمارستان دولتی شهید صدوقی یزد گفت: بخش قلب و عروق این مرکز درمانی، اواخر سال 95 راه اندازی شد و طی این مدت تاکنون، 150 عمل جراحی باز قلب در این مرکز انجام شده است.

شهریار مالی روز شنبه به ایرنا گفت: انجام جراحی های پیچیده و سنگین قلب، مستلزم نیروی متخصص و ابزار کار آمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فوق تخصص جراحی قلب و عروق اظهار داشت: باتوجه به اینکه استان یزد در زمینه توریسم درمانی در همه رشته های پزشکی، مسیر رو به رشدی را طی میکند، رشته جراحی قلب نیز از این قائده مستثنی نیست و نیاز استان به تربیت نیروهای کارآمد رو به افزایش است.
به گفته وی با افزایش نیروی انسانی متخصص خصوصا در رشته های پیراپزشکی، امکان انجام جراحی های پیچیده بیشتری در بخش جراحی قلب و عروق این بیمارستان وجود خواهد داشت.
دکتر مالی با اشاره به آمار پایین مرگ و میر و عوارض در این بخش فوق تخصصی نسبت به متوسط دنیا افزود: از 150 عمل جراحی قلب که تاکنون در این مرکز انجام شده تنها 2 مورد آن منجر به مرگ و میر شده که این رقم در مقایسه با آمار جهانی که بین 3 تا 5 درصد است، رقم ناچیزی به حساب می آید.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق با بیان این که تکنیک اعمال جراحی قلب در این مرکز با جراحی هایی که در کل دنیا و مراکز بزرگ ایران انجام می شود یکسان است ادامه داد: مرکز جراحی قلب بیمارستان شهید صدوقی یزد دارای تمام تجهیزات به روز دنیاست و پتانسیل بالایی برای خدمت رسانی به بیماران خاص یا پر خطر دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: با توجه به اینکه این بخش در دل بیمارستان قرار گرفته ما می توانیم به سهولت از سایر تخصص ها نیز در اسرع وقت بهره مند شویم و نیاز بیماران با حضور متخصصان سایر رشته ها مانند فوق تخصص بیهوشی، ریه، کلیه، گوارش و ... رفع می شود.
به گفته وی از دیگر ویژگی این بخش، ایزوله بودن آن از سایر بخش های بیمارستان است و خوشبختانه تمام اقدامات درمانی اعم از بیهوشی، جراحی و مشاوره ها توسط اساتید متخصص و فوق تخصص صورت می گیرد و هیچ گونه موردی توسط دانشجویان انجام نمی شود.
دکتر مالی عنوان کرد: هدف ما خدمت رسانی به همشهریان عزیز و میهمانان ارجمند از سایر استانها است و اطلاع رسانی صحیح، نقش عمده ای در جلوگیری از سرگردانی بیماران و خانواده های ایشان جهت انتخاب مرکزی مجهز و کم هزینه برای مراجعه و انجام جراحی قلب دارد.
وی یادآور شد: تقویت بخش آنژیوگرافی، پیش زمینه پیشرفت بخش جراحی قلب در این مرکز است.
2088/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قلب دكتر مالي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضاخان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این آیین ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، خطاب به دانش آموزان این مدرسه اظهار داشت: این مدرسه یک مدرسه خیر ساز است. و فرد نیک اندیش و خیرخواهی مال خود را در جهت مدرسه سازی انفاق کرده است، امیدوارم همه شما با بهره گیری از نیت پاک ایشان از این شخصیت الگو بگیرید و سرلوحه یادگیری در این مدرسه را گذشت، ایثار، فداکاری و مهربانی قرار دهید. هر کدام از شما می توانید با نگاه و بینش نیک اندیشانه و نیت پاک خود یک خیر باشید.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: کار خیر مال و ثروت آنچنان نمیخواهد، بلکه پیش از وجود ثروت و تمکن مالی نیاز به فکر و دست بخشنده و روحیه بخشیدن دارد.

وی، اذعان کرد: نهضت بزرگ مدرسه سازی تا روزی که همه مدارس کشور ایمن، مستحکم و استاندارد شوند ادامه خواهد داشت تا دانش آموزان عزیز کشورمان با خیالی آسوده در مدارسی که در شان آنهاست به تحصیل ادامه دهند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان خاطرنشان کرد: از همه مهندسان و تلاشگرانی که در امر مدرسه سازی به جامعه خدمت می کنند تشکر و قدردانی کرده و از دانش آموزان می خواهیم تا در حفظ و نگهداری فضایی که جهت یادگیری و پرورش جسم و روح شما با نیت پاک الهی بنا شده کوشا باشید و باکسب دانش و معارف تربیتی بتوانید در آینده به جامعه و کشور خود خدمت کنید. 

مدرسه زنده یاد اختر صدوقی شهرستان پیشوا با اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، ومشارکت خیر نیک اندیش زنده یاد اختر صدوقی و با همت خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان مدرسه ساز کشور احداث شده است که در هفته بزرگداشت مقام معلم در روز ۱۶ اردیبهشت به بهره ‌برداری رسید.

این واحد آموزشی دارای ۱۴ کلاس آموزشی در زمینی به مساحت حدود 2 هزار مترمربع با زیربنای یک هزار و 500 مترمربع احداث شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف گور جمعی دیگر در بیمارستان شفاء غزه
  • فیلم| کشف پیکر ۶۲ شهید در محوطه بیمارستان الشفاء
  • کشف یک گور دسته‌جمعی جدید حاوی ده‌ها شهید فلسطینی+فیلم
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد