Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، جمعه شب، دفتر نماینده تجاری آمریکا رسما تاریخ افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین را به ساعت ۱۲:۰۱ نیمه شب، آغاز ۲ مارچ ۲۰۱۹ تغییر داد. این دحالی انجام می‌شود که مذاکرات چین و آمریکا در مورد اختلافات تجاری و دارایی‌های معنوی، در حال انجام است.

طبق برنامه اعلام شده قبلی، قرار بود آمریکا در تاریخ ۱ ژانویه تعرفه واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار، را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه، نرخ ۲۵ درصدی تعرفه، که در حال حاضر بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی بخش تکنولوژی وضع شده است، تغییری نکرده است.

متن این بخش‌نامه به مستندات مربوط به بخش ۳۰۱ دپارتمان تجارت آمریکا، در مورد تحقیقات بر روی تخلفات چین در مورد حق مالکیت معنوی، اضافه شد. این تحقیقات مبنای آغاز اختلافات تجاری بین آمریکا و چین بوده است.

در بیانیه دپارتمان تجاری آمریکا هیچ اشاره‌ای به گام‌های برداشته شده توسط چین برای بازگشت به خرید دانه سویای آمریکا و تعلیق تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودروی آمریکا، نشده است.

تاخیر در افزایش تعرفه‌ها، اندکی آسودگی خاطر برای بخش تکنولوژی آمریکا به همراه آورد.

کد خبر 4485506

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا تعرفه واردات گمرک جنگ تجاری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نظام‌الدین زاهدی بعد ظهر پنج شنبه در نشست با استاندار بوشهر ظرفیت‌های مختلف این کشور را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: تاجیکستان محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی داد که ضمن تأمین نیاز داخلی برخی صادر می‌شود.

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران، واردات فرش ماشینی از ایران را یکی از محصولات صادراتی ایران به این کشور نام برد و افزود: بازار خرما در کشور تاجیکستان از محصولات جمهوری اسلامی ایران است.

وی واردات محصولات پتروشیمی و لاستیکی را از ایران را از دیگر موارد اعلام و خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش یافت و در مجموع از ۵۷ میلیون دلار در پنج سال قبل، در سال گذشته به ۲۷۰ میلیون دلار رسید و هدف‌گذاری امسال ۷۰۰ میلیون دلار است.

زاهدی با بیان اینکه قیمت ارز در این کشور ثابت است گفت: ارتباط ایران و تاجیکستان توسعه یافته و با اجرایی شدن، اسناد دوجانبه این روابط افزایش قابل توجهی می‌یابد.

کد خبر 6082073

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم