Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دویچه وله به نقل از روزنامه روسی «ودوموستی» می نویسد: سه منبع نزدیک به مدیریت عالی کمپانی روسنفت اعلام کرده اند  که این شرکت نفتی که بزرگ ترین تولیدکننده نفت روسیه است، با توجه به تحریم‌های آمریکا تصمیم به خروج از ایران و ملغی کردن قرارداد ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و ایران در پروژه‌های نفت و گاز در جمهوری اسلامی ایران گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسنفت و شرکت ملی نفت ایران، در ماه نوامبر سال گذشته (۲۰۱۷) یک نقشه راه برای همکاری استراتژیک در زمینه نفت و گاز در ایران امضا کردند.

رسانه‌های روسیه در آن زمان به نقل از «ایگور سچین» مدیر اجرایی روسنفت اعلام کردند، طرفین قرار است به ‌زودی چندین موافقتنامه را امضا کنند و تولید کل این پروژه‌ها می‌تواند تا سالانه ۵۵ میلیون تن نفت معادل یک میلیون و یکصد هزار بشکه در روز باشد.

کد خبر 4485459 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران تحریم اقتصادی ایران روسیه شرکت روس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد

مجله آمریکایی «پولیتیکو» گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال حرکت برای اعمال تحریم‌های شدید بر بخش پرسود گاز روسیه است که برای اولین بار از زمان حمله این کشور به اوکراین بیش از دو سال اتفاق می‌افتد.

براساس گزارش الحره، این مجله به نقل از سه دیپلمات اتحادیه اروپا نوشت که کمیسیون اروپا در چارچوب چهاردهمین بسته تحریمی آماده می‌شود تا فروش مجدد گاز طبیعی مایع روسیه در بنادر اتحادیه اروپا را ممنوع کند.

آنها گفتند که کمیسیون همچنین اعمال محدودیت بر ۳ پروژه جدید گاز طبیعی مایع روسیه را درخواست خواهد کرد.

اما به گفته این مجله، پیشنهاد‌های روی میز تنها بخش کوچکی از میلیارد‌ها دلاری را که مسکو سالانه از گاز طبیعی مایع دریافت می‌کند، در بر می‌گیرد.

به گفته کارشناسان و داده‌های تحلیل‌ شده توسط پولیتیکو، تحریم‌ها فقط به حدود یک چهارم سود روسیه از گاز طبیعی مایع، بالغ بر ۸ میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) خواهد رسید.

این تحریم‌ها در بحبوحه هشدار‌های مکرر مبنی بر اینکه تلاش‌های اتحادیه اروپا برای خفه کردن درآمد‌های سوخت فسیلی مسکو، اعمال می‌شود.

به نوشته این مجله، اگرچه اتحادیه اروپا واردات زغال سنگ و نفت خام دریایی روسیه را ممنوع کرده است، اما بسیاری از خلاف‌ها و تاکتیک‌های فراری باعث شد که پول به سمت کرملین سرازیر شود.

به گفته پولیتیکو، اتحادیه اروپا پیشرفت کمی در مجازات بخش گاز طبیعی مایع داشته است، علیرغم کاهش واردات، که تنها ۵ درصد از مصرف گاز در اتحادیه اروپا را در سال گذشته تشکیل می‌داد، این بخش همچنان یک نقطه پرسود است که کرملین از آن استفاده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • حجازی: خارج از ایران بودم و به خاطر استقلال برگشتم
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد