Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- همزمان با گرامیداشت آیت‌الله محیی الدین حائری شیرازی ، کنگره ملی علوم انسانی اسلامی با یاد فعالیت‌های امام جمعه پیشین شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی حائری، فرزند آیت‌الله حائری، شنبه 24 آذرماه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: همایش تبیین اندیشه‌های آیت‌الله حائری شیرازی با عنوان «آیت اخلاق و حکمت» پنجشنبه 29 آذر در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این همایش از پوستر فراخوان مقالات کنگره ملی علوم انسانی ـ اسلامی نیز با حضور اندیشمندان کشورمان رونمایی خواهد شد.
حائری بیان کرد: دبیرخانه دائمی این کنگره ملی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز دایر شده است و از آنجا که مرحوم آیت‌الله حائری توجه ویژه‌ای به علوم انسانی اسلامی داشت، این همایش همه ساله در سالگرد ارتحال وی برگزار می‌شود.
همچنین رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در این نشست با بیان اینکه در جنگ نرم باید از افکار مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی برای مصون‌سازی نسل جوان استفاده کرد، افزود: برکات ایشان از نظر اخلاقی و معنوی هنوز جاری و ساری است و این مسئله تنها برای استان فارس نبود، بلکه ایشان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها کرسی داشت.
لطف‌ الله یداللهی ادامه داد: متأسفانه شخصیت آن عالم ربانی آن‌طور که باید و شاید شناخته نشده است و اکنون وظیفه ماست که‌ کنگره ملی تبیین ابعاد شخصیت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی را برگزار کنیم.
مراسم ختم و اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی پنجشنبه 29 آذرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
محمدصادق (محیی‌الدین) حائری شیرازی نماینده اسبق ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز 29 آذر 1396 در سن 81 سالگی در قم درگذشت.
وی که متولد شیراز بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی شد.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خمینی(ره) آیت الله محیی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند. آیت الله حائری شیرازی در سال 1387 از این منصب ها استعفا داد.
آیت الله حائری شیرازی همچنین در چند دوره، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بود.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله حائري شيرازي امام جمعه شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

اول اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی که فرهنگوران او را به‌عنوان استاد سخن می‌شناسند، روز سعدی نام گرفته است. همه ساله به همین مناسبت در آرامگاه این شاعر گرانقدر مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود. آرامگاه سعدی در شهر شیراز واقع شده است

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم حال و هوای آرامگاه سعدی معروف به سعدیه را به نمایش درآورد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: سید شهاب مرتضوی - فارس

بیشتر بخوانید:

حال و هوای حافظیه شیراز در تعطیلات عید سعید فطر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از مجموعه سعدی
  • نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی
  • تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات ۲ کودک
  • بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی
  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید