Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه آموزش و مهارت‌آموزی‌ به افراد منطبق با نیاز جامعه از وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سلیمان پاک‌سرشت صبح امروز در جلسه شورای مهارت در سالن شهید انصاری در استانداری گیلان اظهار داشت: مساله مهارت‌آموزی یک مساله مهم در استان گیلان است که دغدغه جدی مسئولان و مدیران اجرایی به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آشکار بودن مشکلات مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال ابراز داشت: مهارت‌آموزی در جهت ایجاد اشتغال یک موضوع مهم و کلیدی در سیاست‌های توسعه و صنعتی استان گیلان است که باید فاصله‌ها خلاءهای موجود را جبران کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در سال گذشته از ناحیه هماهنگی و ایجاد انسجام در مجموعه‌هایی که یک مسئولیت مشترک دارند، مشکلاتی وجود داشت افزود: حوزه مهارت آموزی نیازمند گفت‌وگو و هماهنگی بیشتر متقاضیان کار و بهره‌برداران است.

عضو فراکسیون امید مجلس: رشت در بسیاری از حوزه‌ها دچار عقب‌ماندگی استفقط 11.4 درصد از اعتبارات اشتغال شهرستان رشت جذب شدعملکرد دستگاه‌های رشت در حوزه جذب اعتبارات اشتغال مطلوب نیست

پاک‌سرشت با اشاره به اینکه کنش‌گران و متقاضیان کسب و کار باید پیرامون یک میز در مورد مهارت‌ها و نیازمندی‌ها و توانمندی‌ و سطح انتظارات‌ خود صحبت کنند و درخواست خود را شرح دهند گفت: مساله مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال نیازمند برنامه‌ریزی با همکاری دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها از فرزندان خود انتظاراتی دارند تصریح کرد: در ذهن اکثر خانواده‌ها سوالاتی بی‌جواب مانده ‌است که فرزند خود را به کدام دانشگاه، چه رشته‌ای و حوزه‌ای بفرستند که فرزندان آنان بتوانند در آینده شغل مناسبی داشته و بیکار نمانند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به متقاضیان کسب و کار و کارآفرینان و تعهدات افراد نسبت به شغل ابراز داشت: بررسی مشکلات بیکاری و برنامه‌ریزی در جهت ایجاد شغل منطبق با نیازهای جامعه، در شورای عالی آموزش‌ها و مهارت‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای عالی آموزش‌ها و مهارت‌ها در کشور ایجاد هماهنگی و انسجام بین کنش‌گران مختلف و متقاضیان مهارت‌ است افزود: این شورا با برنامه‌ریزی و گزارش‌های مرتبط در جهت رفع مشکل بیکاری گام برمی‌دارد.

پاک‌سرشت با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین چالش‌ها متناسب نبودن میزان توانمندی و کیفیت کار افراد نسبت به نیازهای جامعه است تصریح کرد: صلاحیت افراد باید در مؤسسه‌ای که آموزش می‌بینند تأیید شود و در گام بعدی باید از این افراد متناسب با نیازهای جامعه استفاده شود.

وی با اشاره به افرادی که مهارت‌های منطبق با نیازهای جامعه را کسب می‌کنند ابراز داشت‌: اگر آموزش این افراد از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و مهارت‌ها را آموخته و در شغل خود تأثیرگذار باشند در این صورت بسیاری از نگرانی‌ها بابت شغل و مسئولیت کاری افراد آموزش‌دیده برطرف می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مجموعه منظم و شورای عالی آموزش‌ها و مهارت‌ها گفت: لوازم هماهنگی این مجموعه پایدار و تصمیم‌گیرنده، یک سیاست ملی است و در صورت پایداری، شروع خوبی برای مبارزه با مشکلات بیکاری و مهارت‌آموزی افراد است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه در رابطه با مهارت‌آموزی افراد، آموزش‌های زیادی در کشور ارائه شده‌ است‌ افزود: با وجود اینکه آموزش‌های زیادی انجام شده ولی کسی جوابگو در رابطه با میزان توانمندی افراد آموزش‌دیده منطبق با سطح نیاز جامعه نیست.

پا‌ک‌سرشت با اشاره به سوالات مبهمی که باید در شورای عالی آموزش‌ها و مهارت پاسخ داده شود ابراز داشت: اطلاعات پیرامون نیازهای اساسی کشور، وظایف بنگاه‌های اشتغال‌زایی و سطح توان افراد آموز‌ش‌دیده و پاسخ سایر موضوعات مبهم باید در جلسات شورا پاسخ داده و برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه وظیفه مهارت‌آموزی و سطح توانمندی افراد فقط به سازمان فنی و حرفه‌ای گمارده و اتکا نشود اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران در راستای رفع معضلات بیکاری و مهارت‌آموزی افراد با سازمان فنی و حرفه‌ای هماهنگی و همکاری کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید اطلاعات کاملی از وضعیت توانمندی افراد در سطح استان گیلان و تعداد متقاضیان مهارت‌آموزی و سطح مهارت افراد مختلف در دست داشت افزود‌: دغدغه اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: تصمیم‌گیری در مورد کیفیت اشتغال و آموزش و مهارت‌آموزی‌ها در حوزه‌های مختلف و استفاده از مربیان آموزشی متناسب و به دست آوردن گزارش نهایی از وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای است.

پاک‌سرشت با اشاره به نظام و تشکیلات و امکانات آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: سطح میزان آموزش‌های مهارت‌آموزی و توانمندی افراد در استان گیلان و کشور باید با نیازهای جامعه منطبق باشد و در این حوزه بیشتر دقت شود.

وی با اشاره به تیم جوانی که در سازمان فنی و حرفه‌ای استان مستقر شدند و در راستای رفع مشکلات برنامه‌ریزی و عملکرد خوبی دارند گفت: در کشورهای دیگر، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یک سازمان استراتژیک در جهت برنامه‌های توسعه آن کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 92 درصد از اعتبار سازمان فنی و حرفه‌ای پرسنل آن است ابراز داشت: در استان گیلان اولویت‌ ایجاد شغل در حوزه گردشگری و کشاورزی است و سازمان فنی و حرفه‌ای دغدغه و آمادگی لازم در راستای تقویت حوزه مهارت‌آموزی دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه میزان توانمندی‌ها و کیفیت نیروی کار و میزان استانداردهای آنان باید بررسی و ارزیابی شود افزود: با اراده مدیران اجرایی در استان گیلان و تأمین منابع و تدارکات لازم و همکاری دستگاه‌های مختلف، مشکلات کسب و کار کم‌رنگ می‌شود.

انتهای پیام/ن

R7877/P1361/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

ایسنا/لرستان رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: بیش از ۸ هزار نفر در شهرستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

عزیزاله قائدرحمت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یک نهاد انقلابی متولی آموزش‌های مهارتی در جامعه است که به بالغ‌ بر ۲۰ گروه هدف همچون؛ روستاییان، جامعه معلولین، سربازان، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و متقاضیان مهارت‌آموزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته یک‌میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۳۴ نفر ساعت آموزش مهارتی به ۸ هزار و ۶۹۸ نفر ارائه‌شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۲۰۶ نفر ساعت معادل یک هزار و ۳۷۰ نفر به سربازان در پادگان‌ ارائه شده است.

قائدرحمت بیان کرد: سال گذشته ۴۹ هزار و ۷۶۸ نفر ساعت معادل ۲۳۷ نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۱۵۰ نفر ساعت معادل ۶۵۷ نفر در روستاها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد تصریح کرد: سال گذشته ۳۳۵ هزار و ۸۷ نفر ساعت برابر دو هزار و ۷۳ در شعب ثابت شهری و ۹۷ هزار و ۴۲۹ نفر ساعت برابر ۳۷۶ نفر در محیط کار واقعی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

قائد رحمت اظهار کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۵۶ نفر ساعت برابر ۱۲۳ نفر در مرکز TC (معتادین بهبود یافته) و ۱۰۲ هزار و ۹۸۲ نفر ساعت معادل ۴۴۶ نفر در زندان بروجرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۵۵ هزار و ۶۱۷ نفر ساعت برابر سه هزار و ۱۱۱ نفر در آموزشگاه‌های آزاد بروجرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سربازان مشمول بخوانند
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۹۸ هزار ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان
  • بیش از 2 میلیون نفر ساعت مهارت آموزی در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای