Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:22:43 GMT

اوپک برآورد تقاضای نفت در ۲۰۱۹ را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۴۲۸۹

اوپک برآورد تقاضای نفت در ۲۰۱۹ را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوپک هفته گذشته اعلام کرد که تقاضا برای نفت این سازمان در سال آینده میلادی، به ۳۱ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که ۱۰۰ هزار بشکه کمتر از برآورد پیشین این سازمان و یک میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه کمتر از تولید کنونی اوپک است.

در گزارش ماهانه اوپک آمده است: افزایش تنش‌های تجاری، انقباض پولی و چالش‌های ژئوپولیتیک از جمله مسائلی هستند که خطرهای اقتصادی را در سال ۲۰۱۹ میلادی شدیدتر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش یادشده همچنین نشان داد که ذخیره‌سازی نفت در کشورهای توسعه یافته، در ماه اکتبر امسال به بالای میانگین پنج ساله رسیده است.

اوپک در گزارش ماهانه خود همچنین اعلام کرد: تولید نفت کشورهای عضو این سازمان در ماه نوامبر امسال با ۱۱ هزار بشکه کاهش به ۳۲ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

اعضای اوپک به تازگی توافق کردند برای مهار عرضه مازاد نفت و کمک به رشد قیمت آن، تولید نفت خود را در سال آینده میلادی در مجموع ۸۰۰ هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر امسال کاهش دهند.

کد خبر 4485444

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک تولید نفت صادرات نفت غیر اوپک قیمت نفت نفت کاهش تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها

ترحم بهزاد اظهار داشت: میانگین بارندگی در شرایط عادی (نرمال) در بلندمدت اگر ۲۴۰ میلی‌متر باشد میزان تولید علوفه در سطح مراتع کشور به ۱۰.۷ میلیون تن می‌رسد.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال‌های گذشته، خشکسالی‌های متوالی و تغییر نزولات جوی از برف به باران موجب کاهش تولید علوفه شده است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: با توجه به ارزش‌های حیاتی و اکوسیستمی مراتع از جمله تامین آب، اکسیژن، تلطیف هوا و ضرورت حفظ و مدیریت پایدار مراتع کشور، ایجاد تعادل بین دام و مرتع و اجرای مدیریت چرای دام ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط و ضعف مراتع؛ تامین علوفه مورد نیاز واحد‌های دامی از سوی دستگاه‌های متولی از جمله معاونت امور دام، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان امور عشایر الزامی است.

بهزاد سطح عرصه‌های طبیعی کشور را ۱۳۴.۴ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان عرصه‌های طبیعی ۸۴.۸ میلیون هکتار معادل ۶۳ درصد منابع طبیعی را مراتع تشکیل می‌دهد که ظرفیت ۳۸ میلیون واحد دامی را در شرایط نرمال به مدت هفت ماه (چهارماه در مراتع قشلاق و سه ماه در مراتع ییلاق) را دارد در حالی که امروزه ۸۰ میلیون واحد دامی وابسته به مراتع هستند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: براساس آمار‌های موجود هم اکنون بیش از ۲.۱ برابر ظرفیت مراتع کشور دام مازاد در سطح مراتع کشور وجود دارد.

بهزاد یادآور شد: وجود این تعداد دام مازاد در سطح مراتع کشور باعث از بین رفتن پوشش گیاهی، لگد کوبی و فشرده شدن خاک، نفوذناپذیری آب، تخریب و فرسایش خاک، افزایش سیل‌خیزی، تضعیف سفره‌های آب‌های زیرزمینی، ایجاد ریزگرد، طوفان و گرد و غبار، تهدید سلامت انسان، دام و حیات وحش، کاهش تولیدات دامی در بلندمدت و به مخاطره افتادن امنیت زیستی و غذایی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: به خطر افتادن تاسیسات زیربنایی از جمله پرشدن مخازن زیرزمینی و اختلال در سیستم حمل و نقل، تهدید معیشت ذینفعان، مهاجرت ناپایدار از روستا‌ها به شهر‌ها از دیگر عوارض از بین رفتن مراتع به شمار می‌رود.

بهزاد با اشاره به وابستگی بیش از یک میلیون خانوار روستایی و عشایری به مراتع ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد جمعیت در دهه اخیر که منجر به افزایش تقاضای گوشت قرمز، فرآورده‌های دامی و افزایش وابستگی معیشت جمعیت بهره‌بردار در کشور شده است نیاز به برنامه ریزی دقیق و حمایت و پشتیبانی از سوی دستگاه‌های ذیربط در عرصه‌های مرتعی دارد.

بیشتر بخوانید

جذب ۷۷۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به نزدیک شدن به زمان کوچ عشایر گفت: اجرای پروژه مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ با ماهیت مدیریتی و پیشگیرانه دارای هزینه کمتر و اثربخشی بیشتری نسبت به سایر پروژه‌های اصلاح و احیای مراتع در سطح وسیع است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کوچ عشایر یک مساله فراسازمانی و ملی است و رعایت تقویم کوچ با هدف حفظ مراتع باید مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران