Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با پنجمین شنبه تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه، این اعتراظاطت از ساعاتی پیش تحت تدابیر امنیتی شدید در سراسر این کشور آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه وارد پنجمین هفته خود شده و معترضان در سراسر این کشور دور جدید اعتراضات با شعار محوری استعفای مکرون آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پلیس فرانسه تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ و حدود ۹۰ هزار نیروی امنیتی را در سراسر این کشور برای مقابله با این تظاهرات مستقر کرده است.

شهر‌های مختلف فرانسه و به خصوص پاریس حالت امنیتی به خود گرفته و خودرو‌های زرهی در خیابان‌ها مستقر شده‌اند.

پلیس گزارش داد که در اقدامات پیشگیرانه پیش از تظاهرات ۲۱ نفر را در پاریس و ده‌ها نفر را در شهار‌های دیگر بازداشت کرده است.

نیرو‌های امنیتی مستقر در شهر پاریس ۸ هزار نفر اعلام شده و وزارت کشور از بسته شدن برخی ایستگاه‌های مترو موزه‌ها خبر داده است.

در همین حال رسانه‌ها گزارش دادند که پلیس در نخستین ساعات این تظاهرات برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شده است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات در فرانسه جلیقه زردها پلیس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک

با مداخله پلیس نیویورک در تظاهرات دانشجویی حامیان فلسطین، ۱۳ نفر در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر در «مدرسه جدید» بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین از زمان شروع در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دست‌کم در ۴۰ پردیس از دانشگاه‌های مختلف آمریکا منجربه دستگیری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تا این لحظه شده است.

در ادامه این ناآرامی‌ها، پلیس نیویورک با درخواست شهردار این شهر برای متفرق کردن «اجتماعات غیرقانونی در زمین‌های دانشگاه» وارد عمل شد و ۱۳ معترض را در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر دیگر را در پردیس «مدرسه جدید» دستگیر کرد.

پلیس در واکنش به اصرار گاردین و دیگر رسانه‌ها برای توضیح درباره هویت معترضان، مدعی شد که حدود ۲۹ درصد از معترضان و ۶۰ درصد دستگیرشدگان «مربوط به دانشگاه» نبوده‌اند، اما توضیحی درباره منظور خود از «ارتباط با دانشگاه» ارائه نکرد.

روز گذشته نیز پلیس با هجوم به پردیس جنوبی دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) دست‌کم۲۰۰ نفر را بازداشت کرد.

دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی اسرائیل شده‌اند.

اگرچه رژیم اسرائیل این جنبش دانشجویی را «یهودستیزانه» می‌خواند، اما برگزارکنندگان این جنبش که در میان آنها افراد یهودی حضور دارند، این اتهام را رد و تصریح می‌کنند که حرکت آنها درخواستی صلح‌آمیز برای حمایت از فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس