Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:30:22 GMT

منافع ملی را فدای مسایل جناحی و سیاسی نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۴۳۸۴

منافع ملی را فدای مسایل جناحی و سیاسی نکنیم

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: جناح ها و گروه های سیاسی در شرایط امروز باید بین منافع ملی و منافع گروهی و جناحی و سلایق فردی تفکیک قائل شوند و به گونه ای رفتار نکنند که موضوعات ملی در برابر مسایل جناحی قربانی و ذبح شود.

عباسعلی منصوری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر امور خارجه، افزود: منافع ملی و قدرت ملی را باید محور همه امور قرار دهیم زیرا کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته بین منافع ملی و جناحی تفکیک قائل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته احزاب، گروه ها و جناح ها سعی کرده اند در این حوزه تعریفی داشته باشند تا این حوزه با منافع ملی مغایرتی نداشته باشد و برای این منظور خط قرمزی ترسیم کرده اند تا درگیری های جناحی و داخلی منافع ملی را تحت الشعاع قرار ندهد.
عضو کمیسیون برجام در مجلس نهم اظهارداشت: آنچه موجب قدرت می شود با منافع ملی تناسب دارد و هرچه منافع ملی افزایش یابد قدرت ملی افزایش می یابد. قدرت ملی متشکل از شاخه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی امنیتی است وهمه اینها با محوریت قدرت مردم و میزان اعتمادی که مردم به سیستم ونظام دارند باعث پررنگ تر شدن جایگاه دولت می شود.
منصوری با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که بین راهبری، راهبرد و تاکتیک تفاوت قائل شویم، گفت: باید بتوانیم در موضوعاتی که احزاب و گروه ها با یکدیگر درگیر هستند به گونه ای از هم تفکیک کنیم که وقتی به منافع ملی رسیدند صدای واحدی از آنها شنیده شود و موضوعات درون گروهی را تاکتیکی تعریف کنیم ولی در موضوعات ملی و راهبری باید وحدت رویه داشته باشیم .
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس به رغم سلایق مختلف یک دشمن مشترک تعریف شده بود، افزود: امروز هم باید توجه کنیم که دشمن بخصوص آمریکا و غرب در حوزه های اقتصادی و نظامی به دنبال طرح هایی هستند تا با ایجاد جنگ روانی کشور را زمین گیر کنند.
به گفته این نماینده مجلس نهم، امروز هر دولتی در راس کار باشد فارغ از اینکه از چه جناحی و چه اسمی داشته باشد، دولت را در دست دارد و بخش دفاع از تمامیت ارضی، حاکمیت - سرزمین و ارزش ها بحث دولتی و یک موضوع تک بعدی نیست و یک بحث ملی است که همه را در بر می گیرد.
منصوری با اشاره به اینکه با هر ایده و مذهب و تفکری باید صیانت از کشور و ارزش ها در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد:با این نگاه می توانیم دربرابر تهدیدات به طرف مقابل بفهمانیم که بلوغ سیاسی داریم. پس منافع ملی را در مقابل منافع جناحی ذبح نکنیم وباید بین این ودو تفکیک قائل شویم.
وی افزود: مهمترین موضوعی که امروز به آن نیازمندیم و امام راحل و رهبرمعظم انقلاب و بزرگان وعقلا همواره بر آن تاکید داشته اند این است که بتوانیم در درون خود به وحدت رویه در موضوع منافع ملی برسیم و اجازه ندهیم موضوعات تاکتیکی محورهای راهبردی و استراتژیکی را تحت الشعاع قرار دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره نقش و عملکرد رسانه ها در این شرایط نیز گفت: باید به دشمن نگاه کنیم و کاری نداشته باشیم که چه جناحی سرکار است، دشمن به دنبال اینست که با جنگ روانی که از طریق رسانه های خارجی به راه انداخته به ستون نظام و کشور ضربه بزند.
منصوری خاطر نشان کرد: برخی رسانه ها تصور می کنند که اقدامشان موجب تضعیف طرف مقابل می شود، ولی توجه ندارند که این اقدامان ممکن است همسویی با طراحی های دشمنان داشته باشد، بنابراین باید مراقب جنگ روانی دشمن باشند و از مطالب و موضوعاتی استفاده نکنند که همراهی و همسویی با آنها را رقم بزند.
وی تاکید کرد: اگر اعتماد عمومی آسیب ببیند این آسیب به منزله این نیست که فکر کنیم جناح روبروی ما آسیب دیده است، بلکه حاکمیت و نظام آسیب خواهد خورد و قطعا در اثر این حرکت ها همه جناح ها آسیب خواهند دید بنابراین درک این موضوع مهم است.
سیام 1053**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماينده مجلس نهم منافع ملي منصوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.
او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

دیگر خبرها

  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • عزت ایران با ایمان
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است