Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@02:37:16 GMT

بدهی جهانی ۱۸۴ تریلیون دلار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۴۳۹۰

بدهی جهانی ۱۸۴ تریلیون دلار شد

طبق گزارش صندوق بین المللی پول، بدهی جهانی به رکورد ۱۸۴ تریلیون دلار رسیده است که معادل است با ۲۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۷ .

طبق گزارش صندوق بین المللی پول، بدهی جهانی در حال حاضر از 86 هزار دلار در ازای هر نفر فراتر رفته است .
آمریکا، چین و ژاپن 3 بدهکار اول دنیا هستند که بیش از نیمی از بدهی جهان را شامل می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صندوق بین‌المللی پول محاسبه کرده که سهم این سه کشور از بدهی، از تولید آنها بیشتر می‌شود. این صندوق اعلام کرد که ظهور چین در بین سه کشور اول یک اتفاق جدید است. از ابتدای هزاره جدید سهم چین در بدهی جهانی از کمتر از 3 درصد به 15 درصد رسیده است که بر افزایش سریع اعتبار در پیامد های پس از بحران اقتصادی جهان تاکید می کند .
طبق اطلاعات صندوق بین المللی پول، بدهی جهانی به رکورد 184 تریلیون دلار رسیده است که معادل است با 225 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2017 .
رقم این بدهی دو تریلیون دلار بالاتر از رقم تخمینی صندوق بین المللی پول در ماه اکتبر بود، چون شامل بدهی‌های چندین کشوری میشد که قبلا اطلاعات به روز خود را ارائه نمی دادند .
صندوق بین المللی پول اعلام کرد با در نظر گرفتن هر دو طرف حکومتی و خصوصی قرض گیرنده از کل جهان، پایگاه اطلاعاتی بدهی جهان (GDD) تصویری بی سابقه از بدهی جهان پس از جنگ جهانی دوم ارائه می‌دهد. پایگاه اطلاعاتی بدهی جهانی یک پایگاه اطلاعاتی جامع است که شامل بدهی عمومی و خصوصی 190 کشور از دهه 1950 تا حالا می شود./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار جهانی تحت تاثیر واکنش ایران قرار گرفت؟

دلار در روز دوشنبه (۱۵ آوریل) با تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و چشم‌انداز افزایش سرسختانه نرخ‌های بهره آمریکا، ثابت ماند، بزرگترین افزایش هفتگی خود از سال ۲۰۲۲ را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، دلار در هفته گذشته پس از  غافلگیری صعودی کوچک اما نگران‌کننده تورم ایالات‌متحده که در مورد پیش‌بینی‌ها بر روی کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده تردید ایجاد کرد، در برابر سبدی از ۶ ارز اصلی ۱.۶ درصد افزایش یافت. این افزایش ارزش در حالی رخ داد که سیاست‌گذاران اروپایی نشانه‌های کاهش نرخ بهره طی چند ماه آینده را اعلام کرده بودند.

دلار در برابر ین به بالاترین سطح در ۳۴ سال گذشته و به ۱۵۳.۶۹ رسید. این ارز، روز جمعه به بالاترین سطح پنج ماهه در برابر یورو رسید و در اوایل آغاز بازار آسیا نزدیک به این سطوح معامله شد.

به نظر می‌رسد که واکنش اولیه ارزها بیشتر بر اساس انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو است تا واکنش ایران به رژیم صهیونیستی که باعث سقوط بازارهای سهام، بیت‌کوین و نفت شد.

ایران درباره واکنش به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود و در آخر هفته هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها را در تنبیه این رژیم به دلیل حمله به کنسولگری خود در دمشق، پرتاب کرد.

شاخص‌های اصلی وال استریت در روز جمعه کاهش یافتند و هفته‌ای که با تورم و آمارهای مشاغل داغ‌تر از حد انتظار پیش می‌رفت، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات برای زمان‌بندی کاهش نرخ بهره را محدود کنند.

پس از ارائه گزارش قیمت‌های مصرف‌کننده (CPI) داغ‌تر از حد انتظار، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌ها را روی کاهش فدرال رزرو کاهش دادند و شروع چرخه تسهیل را به ماه سپتامبر موکول کردند.

بازدهی ۲ ساله خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه از پنج درصد گذشت و آخرین بازدهی آن در ۴.۹ درصد بود.

یورو در هفته گذشته بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند، در حالی که استرلینگ بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواسط جولای داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • دلار جهانی تحت تاثیر واکنش ایران قرار گرفت؟
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا