Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@14:01:36 GMT

توهین روزنامه «قانون»شکن به مرجعیت شیعه +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۴۴۱۲

توهین روزنامه «قانون»شکن به مرجعیت شیعه +عکس

این هجمه‌ی تند رسانه‌های زنجیره‌ای به هر کس که خلاف خواست و نظر مطلوب جناح سیاسی آن‌ها حرکت کند، حتی اگر آن فرد مرجع تقلید جمعی از شیعیان باشد، عین «نفاق» این جریان را در رویکرد به مرجعیت نشان می دهد

سرویس سیاست مشرق- همین اوایل آبان‌ماه گذشته بود که بر سر نامه‌ی آیت‌الله یزدی به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به واسطه دیدار آن مرجع بزرگوار با برخی از فعالان سیاسی تندروی یک جریان سیاسی، یک هجمه تمام‌عیار تبلیغاتی بر علیه آیت الله یزدی به راه افتاد و کسانی به بهانه آن چه که توهین به «ساحت مرجعیت» خوانده می شد، هر آن چه که خواستند نثار آقای یزدی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[1] جالب این جا بود که بعضا گروه‌هایی، رسانه‌هایی و افرادی گریبان چاک کردند که بنا بر سوابق پیشین و قراین موجود، نه تنها باوری به بحث «تقلید»، ندارند که اصولا منتقد کلیت دستگاه روحانیت هستند و بعضا دایره انتقادات و هجمه‌های آنان به فراتر از این هم می رود..

دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی با شیوخ اصلاح طلب

این در حالی است که در همین روزهای اخیر، خبر مخالفت یک مرجع محترم تقلید، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، با حذف مشق شب از مدارس و بیان نظر خود در این زمینه(از جایگاه یک مجتهد مسلم و مرجع)[2]، باز دستمایه هجوم همه‌جانبه تبلیغاتی-رسانه‌ای علیه ایشان شده است و بخش عمده‌ی حملات و تخریب‌ها(از جمله متهم کردن یک مرجع بزرگوار به انتفاع مالی از ارتباط با موسسات کمک آموزشی)، از جانب همان کسانی انجام می گیرد که بر سر ماجرای آیات یزدی-شبیری، آن چنان گوش فلک را از "شکست حرمت مرجعیت" و "لکه دار کردن ساحت اجتهاد" سخن می گفتند.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی

در این زمینه بیشتر بخوانید:

اصلاح‌طلبان چگونه از «مرجعیت» هم سوء استفاده کردند؟ +تصاویر

اما ماجرا به این جا محدود نماند و روز شنبه(24 آذر)، یک روزنامه اصلاح‌طلب (که سابقه سیاهی در انتشار مطالب ساختارشکن و وهن‌آلود و توهین‌آمیز دارد) در قالب پروژه‌ای که این روزها از سوی اردوگاه اصلاحات-اعتدال برای برجسته‌سازی و تبلیغ زیرپوستی محمدجواد ظریف در جریان است، به قصد دفاع از ظریف دوباره به ساحت یک مرجع بزرگوار تقلید هجمه برد.

روزنامه «قانون»، که به واقع باید آن را نماد بی‌قانونی در میان رسانه‌های جریان اصلاحات دانست و سرمایه‌گذار و مسوول آن خود به عنوان یکی از بدهکاران بزرگ بانکی، پرونده ای مفتوح دارد، تیتر یک روز شنبه(24 آذر 97) خود را به این عنوان اختصاص داده است: «هجمه ناحق»

این هجمه و تهاجم از همان تیتر درست این روزنامه و پسوند «ناحق» شروع می شود و خلاف اصول و قواعد ابتدایی و بدیهی روزنامه‌نگاری، این روزنامه در همان تیتر کار تسویه حساب سیاسی را شروع می کند، آن هم با یک مرجع مسلم تقلید، یعنی حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی .

این مطلب با سطوری سراسر توهین درباره مخالفان FATF آغاز می شود:

" شنیدن تفاسیر مختلف با لحن‌های گوناگون درباره یک واژه مشخص به نام منافع ملی، همواره فضای کشور را به سمتی برده که سیاست‌های کلان در اذهان عمومی را به بازیچه‌ای برای کشمکش جریان‌های سیاسی مبدل شده است. در همین حال بعد از پایان نمایشی به نام تصویب برجام امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای با به زبان آوردن واژه‌ای انگلیسی به نام FATF که گاهی تلفظ آن را نیز درست بیان نمی‌کنند، همواره آن را تکفیر می‌کنند یا آنکه از ویژگی‌های آن برای مردم سخن می‌گویند."

بیشتر بخوانید:

چگونه «پول» شبهه‌ناک، روزنامه «شبهه‌ناک» تولید می‌کند؟ +عکس

سپس با این پیش‌داوری و تمسخر آشکار، نویسنده به بازتاب بیانات حضرت آیت‌الله نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه و اصول ایشان می پردازد. حضرت آیت‌الله در این جلسه درس فرمودند:

" باید نسبت به دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در برخی اتفاقات موجود در کشور حساس بود... همه باید بدانند که این پروژه یک برنامه و توطئه مشترک «غربی- عربی و عبری» بوده که آمریکا برای شکستن مقاومت ایران به دنبال امضای آن است... توافقنامه برجام مصداق بسیار روشن و مشخصی از عهدشکنی‌های طرف غربی در برابر ایران است، سرنوشت این پیمان نیز مانند برجام ابتر و بی‌نتیجه خواهد ماند."

حضرت آیت‌الله نوری همدانی

ایشان سپس اعمال فشار طرف‌های غربی برای تصویب کامل مفاد برنامه اقدام FATF را راه نفوذی برای آمریکا و صهیونیست به کشور است، همه باید به این مطلب واقف باشند که FATF پروژه گام بعدی نفوذ کشورهای استکباری به دل ایران است.

این که یک «مرجع تقلید» بنا بر احساس تکلیف و بصیرت خود درباره موضوعات حساس و حیاتی کشور، اظهار نظر کند، نه تنها حق او، که وظیفه شرعی اوست، کما این که در این کشور، همگان از هر قشری و دسته‌ای حق و آزادی اظهارنظر دارند. اما این هجمه‌ی تند رسانه های زنجیره‌ای به هر کسی که خلاف خواست و نظر مطلوب جناح سیاسی آن‌ها حرکت کند، حتی اگر آن فرد مرجع تقلید جمعی از شیعیان باشد، عین «نفاق» مواضع این جریان را در  رویکرد به مرجعیت نشان می دهد.

گزارش روزنامه قانون در انتها، به صراحت مخالفان تعهد کامل به fatf را، که حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم جزو آنان هستند، به «بازی با افکار عمومی» و حتی «اقدام ناشایست» متهم می کند:

"...اینکه عده‌ای بخواهند با بازی‌های سیاسی فضا را به سمتی بکشند که انگشت اتهام تنها به سمت دولت باشد و با خلط مبحث مسائل مختلف را با یکدیگر گره بزنند، اقدام مناسبی نیست و مردم بانیان این وضعیت را به خوبی درک می‌کنند و در زمانی که نیاز باشد به همه جریان‌های مقصر پاسخ خواهند داد. در موضوع FATF نیز اگر دولت، مجلس، قوه‌قضاییه، مجمع تشخیص و ... نظر مساعدی دارند و فقط به گونه‌ای القا شود که دولت بر اجرای و تعهد به آن اصرار دارد، اقدامی ناشایست است."

به نظر می رسد که هر چه بیشتر سبد خالی دستاوردهای دستگاه دیپلماسی دولت اعتدال، عیان می شود، هجمه‌ها و حملات رسانه های وابسته به این جریان هم به جریان منتقد بیشتر می شود و اصطلاحا تاکتیک «دست پیش گرفتن را» اتخاذ کرده‌اند. آن زمان که همین رسانه‌ها -و قرارگاه جنگ روانی اصلاحات-اعتدال، در بحبوحه و اوج دوران «مذاکره»، هر صدای منتقدی را با چماق «دلواپس» می نواختند و هر دلسوز تذکردهنده‌ای را به دروغ به «همصدایی با اسراییل» متهم می کردند، انتظار نداشتند که پیش‌بینی‌ها و نگرانی‌های منتقدان تقریبا همه درست از کار در بیاید، ولی باز وقاحت و گستاخی اتاق فکر هدایت‌کننده رسانه‌های این جریان آن جاست که حالا که عملا «برجام» به بایگانی تاریخ پیوسته، باز هم انگشت اتهام را متوجه دیگران کنند و دیر نیست که عنقریب کل «برجام» را دستاورد جریان «دلواپس»(عنوانی که رسانه‌های زنجیره‌ای به جریان انقلابی داده‌اند) معرفی کنند!

البته تردیدی نیست که پشت پرده‌ی پروژه‌ی اخیر اتحادیه اعتدال-اصلاحات برای آوردن ظریف به فاز «تهاجمی»، که با مصاحبه جنجالی و مغایر با منافع ملی ظریف با سایت «خبرآنلاین»(نزدیک به علی لاریجانی) و زدن اتهام «پولشویی گسترده به نظام» آغاز شد و در روزهای اخیر با کنگره حزب ندای ایرانیان ادامه یافته، محاسبات «انتخاباتی» نیز قرار دارد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

هم‌صدایی ظریف و «پومپئو» در اتهام زنی به جمهوری اسلامی /«ارز چمدانی» حقوق دیپلمات‌ها چگونه وارد کشور می‌شود؟

[1] https://www.mashreghnews.ir/news/907720

[2] http://www.ghatreh.com/news/nn45505255

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه آیت الله جعفر سبحانی آیت الله شبیری زنجانی آیت الله نوری همدانی آیت الله یزدی برجام روزنامه قانون محمد جواد ظریف مرجعیت شیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عرب فاش کرد که عربستان و امارات از باز کردن حریم هوایی خود به روی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دفع حمله بی‌سابقه ایران در شنبه گذشته خودداری کردند.

به گزارش مشرق، به نوشته این روزنامه، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند، ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • توهین شدید ژاوی به داور بارسلونا - پاری سن ژرمن؛ بفرما اخراجم کن حرام‌زاده! / عکس
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • جنایت دمشق واکنش صهیونیست‌ها در برابر سیاست های ایران بود/ باید سیاست‌های منطقه ای را تغییر داد!
  • اکنون نوبت زینبیان است
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟