Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:07:32 GMT

کدام خوراکی‌ها مانع آی وی اف موفق می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۴۴۸۴

رعایت رژیم غذایی مناسب برای داشتن آی وی اف موفق بسیار موثر است. در این میان خوراکی‌هایی هم هستند که مصرف آن‌ها احتمال بچه‌دار شدن از طریق آی وی اف را پایین می‌آورد. اگر در حال گذراندن پروسه آی وی اف هستید، خوب است با این مواد غذایی آشنا شوید و با مشورت پزشک مصرف آن‌ها را قطع کنید.

کیوی و توت فرنگی مشکوک هستند

خیلی افراد نسبت به میوه‌هایی مثل توت فرنگی و کیوی و صیفی جاتی مثل بادنجان و گوجه فرنگی حساسیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس خارش دور دهان یکی از این علائم است که باعث آزار دیدن افراد بعد از خوردن این خوراکی‌ها می‌شود. چه جزو این دسته افراد هستید و چه مشکلی با این خوراکی‌ها ندارید، خوب است قبل از آی وی اف یا بعد از آن و برای داشتن یک آی وی اف موفق سراغ این گزینه‌ها نروید.

قهوه و تاثیر منفی بر آی وی اف

یکی دیگر از موارد ممنوعه که برای بالا بردن احتمال آی وی اف موفق نباید سراغ آن رفت، قهوه است. محققان می‌گویند کافئین موجود در قهوه ممکن است منجر به بالا رفتن ریسک سقط جنین شود. به همین دلیل هم نباید قبل و بعد از آی وی اف سراغ آن رفت، چون ممکن است پروسه آی وی اف را با مشکل مواجه کند.

لبنیات بدون چربی و اثر آن روی آی وی اف

تکلیف آی وی اف با لبنیات و میزان چربی موجود در آن‌ها خیلی مشخص نیست. از طرفی تحقیقاتی هستند که نشان می‌دهند احتمال آی وی اف موفق برای زنانی که از لبنیات با چربی خیلی کم استفاده می‌کنند، پایین است و از طرف دیگر متوجه شده‌اند مصرف شیر پر چرب می‌تواند منجر به افزایش احتمال نازایی شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تعادل را در مصرف لبنیات کم چرب و پرچرب رعایت کنید؛ البته با مشورت با پزشک. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: بارداری آی وی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

مصطفی ملکی صادقی گفت: حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود داردکه در حال حاضر ۷۰درصد این مسیر‌ها آسفالته، ۱۶درصد شوسه و ۱۴ درصد خاکی می‌باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز با هدف توسعه راه‌های روستایی، محرومیت زدایی و افزایش ایمنی در این محورها، عملیات آسفالت ۸۷ کیلومترانجام شد و امسال نیز اجرای آسفالت برای ۷۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲ هزار و ۵۵۰ میلیاد ریال برای آسفالت ۸۷ کیلومتر راه روستایی استان در سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر این، پارسال ساخت و زیرسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان انجام شده است.

ملکی صادقی ادامه داد: در مجموع پارسال ۲۰ روستای استان از راه آسفالته بهره‌مند شدند و امسال نیز مطابق قانون برنامه ششم توسعه، آسفالت راه‌های روستایی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.

وی مهمترین مانع در طرح آسفالت راه‌های روستایی را کمبود اعتبار برشمرد و افزود: در مواقعی نیز معارضان محلی مانع انجام طرح می‌شوند که انتظار می‌رود برای توسعه روستا و ایمنی تردد اهالی، در فروش زمین و همکاری با راهداری اهتمام داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برتری رم در یک دیدار عجیب/ دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه