Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آموزش ابتدایی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران جوان برتر گفت: حذف تکلیف شب نداشتیم بلکه جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق شب که رونویسی بود را طراحی کردیم.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، رضوان حکیم زاده در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران جوان برتر که در مدرسه یاس نبی منطقه ۷تهران برگزار شد اظهار کرد: اولین و ابتدایی‌ترین جلوه خلاقیت در کودکان نوشتن داستان است، برای تقویت این خلاقیت از ابتدای سال ۹۷داستان‌نویسی را جایگزین پیک نوروزی در تعطیلات نوروزی نمودیم تا دانش آموزان باعلاقه و با تعامل با والدین خود اقدام به نوشتن، گفتن، نقل و یا خلق داستان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرآن با نقل داستان‌های گوناگون درآیات قرآنی، قصه‌گویی را به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر تربیتی معرفی می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش از ایجاد خانه‌های اسباب‌بازی در مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با استفاده از اسباب‌بازی در مدارس به‌عنوان یکی از روش‌های آموزش مهارت‌ها، زمینه خلاقیت را در دانش آموزان تقویت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برعکس برداشت اشتباهی که صورت گرفته، چیزی به‌عنوان حذف تکالیف نداریم بلکه آنچه صورت گرفت، جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق سنتی بود تا دانش آموزان به‌جای صرف وقتشان برای مشق نویسی به فراگیری مهارت‌های زندگی در کنار والدین بپردازند، لذا با این کار خواستیم از مشق نویسی‌های حافظه محور به سمت انجام تکالیف مهارت محور تغییر مسیر دهیم تا یادگیری دانش آموزان از طریق دست ورزی و مهارت‌آموزی اتفاق بیفتد.

حکیم زاده افزود: با اجرای طرح جابر در ابتدایی بارقه‌های امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبری را محقق سازیم و تلاش داریم دانش آموزان به سمت تفکرات خلاق بروند.

وی گفت: مادامی‌که چنین سرمایه‌های ارزشمندی مانند دانش آموزان داریم به آینده کشور امیدواریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مشق شب حکیم زاده آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است

به گزارش قدس آنلاین،صالح بهرام‌پور  اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی