Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، هادی ایزدی با اشاره به پنج محصول باغی شامل مرکبات، کیوی، گل و گیاهان زینتی آپارتمانی، درخت و درختچه های زینتی افزود: مازندران با دارا بودن 160 هزار هکتار زمین های باغی و تولید 3 میلیون تن انواع محصولات باغبانی، یکی از استان‌ های تولیدکننده عمده این نوع محصولات در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به رتبه دوم کشوری این استان در تولید 3 محصول گل‌های شاخه بریده، توت فرنگی و چای اشاره کرد و گفت: دارا بودن 113 هزار و 35 هکتار باغ مرکبات و تولید 2 میلیون و 307 هزار و 860 تن تولید محصول، 6 هزار و 331 هکتار باغ کیوی و تولید 185 هزار و 562 تن، تولید 24 میلیون گلدان گیاهان آپارتمانی، درخت و 148 میلیون اصله درختچه های زینتی، مازندران را در رتبه نخست تولید این محصولات در کشور قرار داده است.
ایزدی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل و گیاه مازندران، هزار و 80 هکتار شامل 300 هکتار فضای بسته و 780 هکتار فضای باز با اشتغالزایی 10 هزار نفر است افزود: مجموع تولید گل و گیاهان زینتی این استان 491 میلیون گلدان، اصله، شاخه بریده و بوته به ارزش اقتصادی 13 هزار و 450 میلیارد ریال در سال بوده و فقط در بخش تولید و ارزآوری در گلخانه های مدرن، 50 تا 100 هزار دلار و گلخانه معمولی 20 تا 50 هزار دلار به ازای هر هکتار در سال، ارز عاید کشور می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران محصولات باغی رتبه نخست اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است

مجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  بنابر آمار میوه های فصل پاییز و زمستان مانده در سردخانه ها بیش از مصرف داخل است که بی توجهی به صادرات، نگرانی‌هایی برای تولیدکنندگان و فعالان ایجاد کرده است.

به گفته او، ظرف یک ماه آینده بازار از محصولات نوبرانه اشباع می شود که از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار مطلوب است.

شادلو ادامه داد: در اسفندماه تعرفه صادرات برای محصولات باغی گذاشتند، در حالیکه باید تلاش شود مازاد میوه های مانده در سردخانه صادر شود تا تولیدکنندگان دچار خسارت نشوند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه بیش از ۲ برابر نیاز داخل سیب، پرتقال و کیوی در سردخانه ها مانده است، گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید محصولات باغی، صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان