Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، امیر سرتیپ علیرضا الهامی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت در مقطع حساس تاریخ انقلاب یک توفیق است که باید قدر دانسته شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم آمادگی همه اقشار برای مقابله با دشمنانی که برای نظام دندان تیز کرده اند افزود: رهبری در کنار این آمادگی بر هم افزایی و هماهنگی نیز تاکید کرده اند تا از هدر رفت منابع ملی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، بارها بر خط مقدم بودن پدافند هوایی تذکر داده اند گفت: برآوردهای اطلاعاتی نشان می دهد که اولین تهدید می تواند علیه جمهوری اسلامی، هوایی باشد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: پدافند هوایی می توانند تهدید را کیلومترها خارج از مرز کشف و بعد از اعلام خطر و خبر، دفاع منسجم از این تهدید داشته باشد.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب افزود: در این شرایط باید دست به دست هم داده و مثل دوران دفاع مقدس با همدلی و انسجام چهل سالگی انقلاب را بر خلاف تصور دشمنان جشن بگیریم.

سرتیپ الهامی، انتشار پیام انسانیت و آزادگی را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و افزود: به طور قطع امسال در چهل سالگی انقلاب نیت خالص مردم ایران و پیروزی علیه بدخواهان به دنیا نشان داده خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت و تاثیر گذار فرمانده سابق فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: خدمت سه ساله در این نوار مرزی رو به رشد بوده و امید است این خدمت در فرماندهی منطقه پدافند هوایی تهران که یک پنجم جغرافیای کشور با احتساب 6 استان را دربر می گیرد، ادامه یابد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: منطقه پدافند هوایی تهران با توجه به مناطق حیاتی مثل « فردو » حساسیت و شرایط ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: ارتش دوشادوش همرزمان خود در سپاه و نیروهای انتظامی باکیفیت اقدامات و وظایف خود را انجام می‌دهد.

فرمانده سابق پدافند هوایی شرق کشور و ارشد ارتش در خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: افغانستان که اکنون در منطقه، مرکز ناآرامی ها است، درگیری های قومی و مذهبی چندین ساله در این کشور، نا امنی هایی که مرز ما و این کشور دارد و نیز وجود نیروهای فرامنطقه ای چه در بعد زمینی و هوایی مرز خراسان جنوبی، موضوع امنیت را مهم می کند.

امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد با اشاره به تنها بازارچه مرزی فعال خراسان جنوبی در مرز افغانستان اظهار داشت: با توجه به اینکه 30 درصد صادرات کشور از این مرز انجام می شود ایجاد امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی یادآور شد: وجود نیروهای مسلح به خصوص ارتش در خراسان جنوبی به خاطر ایجاد امنیت و احساس آرامش است.

فرمانده سابق پدافند هوایی شرق کشور و ارشد ارتش در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر امنیت نباشد، توسعه اقتصادی، جذب سرمایه و کسب و کار را نخواهیم داشت و در نهایت مردم، این منطقه را تخلیه می کنند اما نیروهای مسلح در مقابل همه تهدیدها ایستاده اند تا امنیت جاری باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اولویت بودن پدافند هوایی گفت: این مسئولیت بزرگی است که باعث شده جوانان کشور در سراسر مرزها به صورت شبانه روز تلاش کنند تا گزندی به کشور نرسد.

عباسی تجدد با تاکید بر اهمیت پدافند در کشور افزود: هم اکنون امواج رادارهای پدافندی در همه جا حضور دارد و اجازه نمی دهیم حتی یک ریز پرنده ای از این مرز وارد شده و گزندی به خراسان جنوبی بزند.

وی همچنین از همکاری سایر نیروهای مسلح در تامین امنیت استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.

در این آیین با حضور امیر سرتیپ الهامی جانشین قرارگاه خاتم انبیاء (ص) ، سرهنگ ستاد ارسلان پرویز به عنوان فرمانده جدید منطقه پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی معرفی شد.

همچنین امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد فرمانده سابق این فرماندهی به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران فعالیت خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب دوران دفاع مقدس رشد رهبر معظم انقلاب کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: درخشش ارتش مکتبی و انقلابی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و در میدان‌های خطیر مأموریتی که با همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی سایر نیرو‌های مسلح به‌ویژه وحدت و برادری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است؛ برای ایران و ایرانی افتخارآمیز و برای دشمنان رشک‌برانگیز است.

 متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر گران‌قدر امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم.

فرارسیدن ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، مسئولین، مدیران و کارکنان مؤمن، شجاع و غیور آجا صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

درخشش ارتش مکتبی و انقلابی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و در میدان‌های خطیر مأموریتی که با همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی سایر نیرو‌های مسلح به‌ویژه وحدت و برادری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است؛ برای ایران و ایرانی افتخارآمیز و برای دشمنان رشک‌برانگیز است.

همت و جهاد مقدس و صادقانه ارتشیان غیرتمند در صیانت از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و دورسازی تهدیدات دشمنان از میهن اسلامی را می‌ستاییم و بر شهیدان و جانبازان والامقام و رزمندگان سلحشور ارتش مقتدر و عزیز درود می‌فرستیم و تداوم خط پیشرفت و پیشروندگی تحسین‌برانگیز در نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند به مدد دانش و فناوری روز، نیروی انسانی متعهد و پاکباخته و روحیه خودباوری و خوداتکایی و توانمندی‌های بومی و درونی موجود را آرزومندیم.

دوام توفیق آن فرمانده عالی‌قدر و یکایک ارتشیان عزیز، تحت عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌نمایم.

 سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • مجموعه پدافند هوایی متناسب با تهدیدات در حال ارتقا است
  • انقلاب به ارتش استقلال و خود باوری بخشید/وحدت نیروهای نظامی
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد 
  • تمام تجهیزات نیروهای مسلح کشور بومی است
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • مواضع دیده‌بانی پدافند هوایی شمال شرق کشور ارزیابی شد
  • ببینید | تشریح عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق از زبان فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء