Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با رادیو در مورد اشتباهات داوری در لیگ فوتبال کشورمان گفت: ما نمی گوییم که اشتباه داوری نداریم اما اکثر تیم ها می گویند اشتباه به ضرر ما بوده است و از این اشتباهات ضربه خورده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین یک تیم حضور ندارد که بگوید ما از اشتباهات داوری سود برده ایم. طرف مقابل تیم ضرر دیده نیز یک تیم ایرانی است و یک تیم خارجی نیست که بگوییم به نفع آنها سوت زده شده است.

او ادامه داد: انسان حتی زمانی که می خواهد یک دسته پول را بشمارد امکان دارد اشتباه کند و یک دستگاه برای این کار تعبیه کرده اند و پول ها را می شمارد که حتی امکان دار آن دستگاه نیز اشتباه کند.

در جام جهانی هم از داور ویدویی استفاده می کنند

 اصفهانیان در مورد استفاده از داور ویدویی گفت: ما مسابقات بالا تر از جام جهانی که نداریم و بهترین داورهای دنیا در این مسابقات حضور دارند. با این حال در چنین مسابقاتی می بینیم که از کمک داور ویدویی استفاده می شود. داورهای کشورمان زحمت می کشند و دوست دارند که قضاوت درستی داشته باشند. من این موضوع که می گویند اشتباه داوری قسمتی از فوتبال است را قبول ندارم. داورها جایز الخطا نیستند بلکه ممکن الخطا هستند. تا وقتی که انسان قضاوت می کند چنین اتفاقاتی طبیعی است.

در ابتدای فصل و نیم فصل برای داورها کلاس های آموزشی برگزار می کنیم

او در مورد کارهای که برای بهبود داوری کشور انجام می دهند گفت: ما در حال تلاش هستیم تا شرایط را بهبود بخشیم و بهترین مدرسان داوری جهان را به کشورمان آورده ایم. در ابتدای فصل و نیم فصل برای داورها کلاس های آموزشی برگزار می کنیم. اگر تعطیلی اتفاق بیافتد کلاس های یک روزه تدارک می بینیم. اشتباهات گذشته داوران را به آنها یادآوری می کنیم تا آن ها را تکرار نکنند. نمی دانیم به جز این دیگر باید چه کاری انجام داد.

یکی از راه های کمتر کردن اشتباهات استفاده از داور ویدویی است

اصفهانیان در مورد آوردن داور ویدویی به لیگ ایران گفت: یکی از راه های کمتر کردن اشتباهات استفاده از داور های ویدویی است. باشگاه ها با یکدیگر به تفاهم برسند و در کلیه استادیوم هایی که تحت اختیار آنهاست این دوربین ها را نسب کنند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. قبول دارم که انجام دادن این کار بسیار دشوار است اما نهایتا این اتفاق باید بیافتد چه به دست دولت و چه باشگاه ها.

VAR برای هر استادیوم 300 هزار دلار هزینه خواهد داشت

او در مورد آوردن تکنولوژی داور ویدویی به ایران ادامه داد: جلسات مختلفی برای راه اندازی وار تا به الان برگزار کرده ام  و همینطور صحبت هایی باعلیرضا فغانی که تجربه کار با این سیستم را دارد داشته ایم. هزینه های لازم برای راه اندازی این سیستم در کشور را به مهدی تاج اعلام کرده ایم. برای مجهز کردن هر استادیوم به 10 دوربین نیاز است. یک اتاق کنترل برای این دوربین ها نیاز است که برآورد ما برای هر استادیم چیزی حدود 300 هزار دلار خواهد بود. ما الان برای دادن پول داورانمان مشکل داریم. برای راه اندازی این سیستم ها با کشور کره مذاکرات رسمی داشته ایم وآنها چنین قیمتی را به ما دادند.

برای قلعه نویی متاسف هستم

رئیس کمیته داوران کشورمان در مورد حرفهایی که قلعه نویی درمورد فغانی بعد از دیدار 2 تیم پرسپولیس وسپاهان زده است گفت: به کار بردن چنین کلماتی برای داوری که الگوی داوری ما است و کل جهان او را قبول دارند درست نیست و من بابت این اتفاق متاسف هستم. فغانی بهترین داور ایران و آسیا است. او در جام جهانی برای کشورمان افتخار آفرین بود. با این صحبت ها از ارزش های فغانی چیزی کم نمی شود.

هر داوری باید با توجه به شرایط یک مسابقه آن را مدیریت و قضاوت کند

او در پاسخ به این موضوع که به نظرمی رسد فغانی نگاهی از بالا به فوتبال ایران دارد گفت: هر داوری باید با توجه به شرایط یک مسابقه آن را مدیریت و قضاوت کند. من از فغانی حرکاتی دیده ام که دیگر داوران اصلا نمی توانند آن را داشته باشند. بعضی اوقات شرایط ایجاب می کند که داور چشم غره برود و یا اینکه تبسم داشته باشد. بستگی به جو آن بازی دارد که داور چگونه با بازیکنان و مربیان برخورد کند. خود قلعه نوعی در کنار زمین گاهی عصبانی می شود و عکس العمل نشان می دهد و به بازیکنانش اعتراض می کند، او هم در حال مدیریت تیم خود است و داور هم تقریبا چنین شرایطی دارد.

اصفهانیان در موردتغییر داوران بازی ها گفت: گاهی اوقات ما داور یک بازی را تغییر می دهیم و افرادی نسبت به این موضوع اعتراض می کنند، در حالی که ما بارها دیده ایم بازیکنی به زمین می رود و بلافاصله تعویض می شود و هیچ کسی از او نمی پرسد چرا این بازیکن عوض شد. حتما آن سرمربی دلیل و هدفی برای این کار دارد. اما متاسفانه زمانی که چنین اتفاقی برای داوران بیافتد همه زوم می کنند که چرا این اتفاق افتاده است.

 برای بهتر شدن داوری نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم

او ادامه داد: داوران ما باید آموزش های بهتری ببینند. ما کی داورانمان را به یک دوره کلاس های خارج از کشور و جایی  که فوتبال حرفه ای بازی می شود برده ایم. داورانمان نیاز به فیزیوتراپ دارند، به دکتر روانشناس نیاز دارند، به مربی بدنساز نیاز دارند در شرایطی که ما هیچکدام از این موارد را برای داورنمان در نظر نگرفته ایم. مگر ما چه سرمایه گذاری روی داوری مان انجام داده ایم که حال از آنها بهترین عملکرد را می خواهیم. ما در حد وسع خودمان در حال فعالیت هستیم. برای بهتر شدن شرایط نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم.

اساسنامه ما یک نهاد غیر دولتی است

اصفهانیان در مورد اجرای قانون منع به کارگیری بازنستگان  اینکه ایا شامل این قانونم یشود یا خیر گفت: ما 2 ماه قبل به وزارت ورزش نامه زدیم و درخواست کردیم تا تکلیف ما را مشخص کنند. اساسنامه ما یک نهاد غیر دولتی است. اگر ما نمیتوانیم بمانیم هیچ مشکلی با این موضوع نداریم.

بیشتر بخوانید:

اصفهانیان:با داورانی که اشتباه تاثیرگذار داشته باشند،برخورد می شود

رفعتی: فغانی یکی از سرمایه های ملی است

اصفهانیان: از بهترین تیم داوری در دیدار پرسپولیس و سپاهان استفاده شد/ خطای پنالتی به درستی گرفته شد

انتهای پیام/

صحبت های اصفهانیان در مورد اشتباهات داوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد

مربی پیشین پرسپولیس با جدایی از کادر فنی تیم‌ملی تا حل شدن مشکل گل‌محمدی، هدایت تراکتور را برعهده گرفت.

به گزارش مشرق، حمید مطهری مربی تیم ملی برای حضور در تراکتور از کادر فنی تیم ملی جدا شد.

در همین راستا مطهری فردا به همراه هوشنگ نصیرزاده عازم تبریز خواهد شد تا به بازیکنان تراکتور معرفی شود.

قرار است تا زمان حل شدن مشکل یحیی گل محمدی برای حضور روی نیمکت تراکتور، مطهری این تیم تبریزی را تمرین بدهد که اولین جلسه آن، تمرین امروز بعد از ظهر (چهارشنبه) است.

پیش از این پیگیری‌ها مشخص کرده بود که تکلیف گل‌محمدی برای حضور در تراکتور امروز مشخص خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • کادویی که تیم قلعه‌نویی به پرسپولیس و اوسمار داد
  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • من استرس رفتن علی دایی را داشتم | زوج من و مهدوی کیا نادیده گرفته شد
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی!
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی و کی‌روش!
  • هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد