Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:18:24 GMT

بارندگی تالاب شادگان را سیراب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۰۳۸

بارندگی تالاب شادگان را سیراب کرد

رحیم مجدمی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت:در چند سال گذشته به دلیل کم‌آبی و کاهش نزولات جوی شاهد خشکسالی شدیدی از جمله خشک شدن بخش‌هایی از تالاب شادگان بودیم.
وی افزود:در سال آبی جاری به خصوص در آبان و آذرماه بر اساس گزارش سه ایستگاه باران‌سنجی گرگر ، شاروخیه و خروسی شادگان در مجموع 530 میلیمتر باران در تالاب شادگان ثبت شد که با توجه به میانگین بارندگی176 میلیمتری این منطقه میزان بارش بیش از حد معمول و قابل توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجدمی گفت:بر این اساس آب ورودی رودخانه جراحی در بالاترین حجم دبی خود در مورخه پنجم آبان رسید و تمام نقاط تالاب شادگان را سیراب کرده و تالاب در وضعیت آبی بسیار خوبی قرار دارد.
وی افزود:سال گذشته میزان آب وردی به تالاب بین‌المللی شادگان تقریبا صفر بود.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شادگان وجود آب شیرین، لب‌شور و شور در تالاب بین‌المللی شادگان را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن عنوان کرد و اظهار داشت: وجود حجم قابل قبولی از آب در تالاب باعث زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در این منطقه شده است.
وی گفت: هرساله با سرد شدن هوا، مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق شمالی به تالاب بین‌المللی شادگان آغاز ‌شده است.
تالاب شادگان با حدود400 هزار هکتار وسعت ، وسیع‌ترین تالاب کشور است و از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود.
این تالاب دارای آب‌های شیرین ، لب‌شور و آب‌شور ، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان ، پرندگان ، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.
تالاب شادگان در منتهی الیه رودخانه جراحی و رابط میان این رودخانه و خلیج فارس است.
این تالاب در آغاز فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.
تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از 110 گونه گیاهی ، 174 گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری ، 36 گونه پستاندار ، سه گونه دوزیست و 9 گونه خزنده است.
تالاب بین‌المللی شادگان در 105 کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد و از شمال به شادگان ، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین و آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.
3015/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف تالاب حفاظت محیط زیست خشکسالی خلیج فارس روسیه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری شبکه برق شادگان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح‌زاده گفت: بر اثر توفان در شادگان، تعدادی از دکل‌های فشار قوی سقوط کردند و بریدگی سیم‌های برق رخ داد و آسیب جدی به شبکه برق وارد شد و ایستگاه اصلی شهرستان را دچار مشکل کرد.

وی افزود: این مشکل باعث قطع شدن برق در برخی مناطق شهرستان شادگان شد و برق در این مناطق ناپایدار بود.

صالح زاده ادامه داد: با سرعت عملی که متخصصان و نیرو‌های سازمان برق برای رفع این مشکل داشتند اکنون برق در تمامی مناطق شهرستان شادگان به پایداری رسید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما