Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@11:36:52 GMT

آغاز مرحله اول از طرح توسعه حرم «امام حسین» (ع)

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۱۹۹

آغاز مرحله اول از طرح توسعه حرم «امام حسین» (ع)

رئیس بخش مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین(ع) از آغاز مرحله اول طرح توسعه حرم امام حسین در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) گفت: طرح توسعه حرم امام حسین(علیه السلام) در حال حاضر در مرحله اول از چهار مرحله قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی افزود: کل طرح پس از تکمیل عملیات توسعه، مساحتی نیم میلیون متر مربع(500 هزار متر مربع) خواهد بود.

 

وی ادامه داد: این عملیات در چهار مرحله خواهد بود، مرحله اول شامل طرح صحن العقیله از سمت غرب که در حال حاضر درحال اجراست، مرحله دوم شامل طرح سحن سید الشهداء از سمت جنوب، مرحله سوم شامل طرح صحن حبیب بن مظاهر الاسدی از سمت شرق و مرحله چهارم شامل طرح صحن الحجة(عجل الله فرجه) از سمت شمال است.

عملیات توسعه و گسترش در حرم امام حسین برای گنجاندن شماری زیادی از زایران امام حسین(علیه السلام) در مراسم های میلیونی و نشان دادن زیباتر تصاویر شهر سید الشهداء ادامه دارد.

 

 در همین راستا، حسین رضا مهدی چندی پیش گفت: ساخت زیر گذر کربلا در راستای طرح توسعه حرم امام حسین (علیه السلام) با عنوان «صحن حضرت زینب(ع)» در حال انجام است تا در زمان مقرر تکمیل شود.

وی افزود: 85 درصد از طرح این زیرگذر به پایان رسیده است و انتظار می رود که این طرح اوایل سال 2019 میلادی به پایان برسد.

 

رئیس بخش مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: این زیرگذر با هدف کاهش ازدحام تردد خودروها در زمان برگزاری مراسم های میلیونی ساخته می شود.

مهدی افزود: این زیرگذر از میدان الشهداء تا خیابان قبله الامام الحسین(ع) به سمت خیابان المرکزیة امتداد دارد و بزرگترین زیرگذر در شهر کربلا به شمار می آید.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند روزنامه ایران پاییز عشایر استان لرستان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه های اصفهان روزنامه ها طرح توسعه امام حسین ع کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، اولین جلسه تمرینی تیم ملی تکواندو بانوان امروز چهارشنبه هشتم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در محل مرکز جهانی تکواندو در فدراسیون برگزار شد. بانوان ملی پوش تکواندو حضور در تورنمنت آزاد صربستان و بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۴- ویتنام را در دستور کار دارند.

سعیده نصیری، معصومه رنجبر، مبینا نعمت زاده، مهلا مؤمن زاده، ناهید کیانی، شاپرک نجفی، الهام حقیقی، ساغر مرادی، یلدا ولی نژاد و ملیکا میرحسینی در این اردو حضور دارند. تمرینات تیم ملی در دو نوبت صبح و عصر پیگیری می‌شود.

گفتنی است رقابت‌های بین المللی صربستان ۲۴ تا ۲۶ فروردین ماه در بلگراد برگزار خواهد شد. ضمن اینکه بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی کشور ویتنام در شهر «دا نانگ» پیگیری می‌گردد.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است؛ مهروز ساعی نیز به عنوان مربی وی را یاری می‌کند.

کد خبر 6063791

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید
  • صعود پرویزی به فینال تورنمنت بوکس باکو/ ریگی به برنز بسنده کرد
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم ملی تراپ در سال ۱۴۰۳
  • ببینید | برد ایران برابر ترکمنستان | صعود به مرحله بعد با طلسم شکنی
  • ایران 1 - 0 ترکمنستان/ صعود ایران به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود
  • جودوکار مازندرانی در اردوی تیم‌ ملی