Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، روزنامه دیلی‌نیوز که یکی از معتبرترین رسانه‌های سوئد محسوب می‌شود، در شماره روز یکشنبه خود صفحه‌ای را به اجرای مشترک تهمورس پورناظری و ژوزت بوشل‌مینگو اختصاص داد.

این کنسرت که هفته‌ گذشته برگزار شد، نخستین همکاری میان این خواننده و آهنگساز است که در آن به اجرای موسیقی تنبور و بلوز پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر ‌براساس اشعار ترجمه شده خیام و با بهره‌گیری از عناصر بلوز کلاسیک، متونی از شعرای قدیمی فارسی و موسیقی صوفی و با تمرکز بر ساز تنبور با نام «تنبلوز» طراحی شده بود.

در گزارش این روزنامه آمده است: ‌«تهمورس پورناظری و ژوزت بوشل‌مینگو، با همراهی همدیگر «تنبلوز» را آفریدند. کنسرتی زیبا و به یادماندنی که مخاطب را به یاد تجربه‌ تبار انسانی می‌اندازد. ژوزت هنرپیشه، خواننده و کارگردان سرشناس سوئدی متولد انگلیس، نزدیک 15 سال است که در سوئد زندگی می‌کند. او اخیرا با تئاتر  «نیناسیمون و من» به موفقیت‌های بسیاری در سوئد و دنیا دست پیدا کرده است. تهمورس، آهنگساز و مولتی اینسترومنتالیست با ریشه‌هایی عمیق در موسیقی اصیل و کلاسیک ایرانی است. این دو با آن که دو دنیای متفاوت موسیقایی دارند با همکاری همدیگر موسیقی‌ای با نام «تنبلوز» را آفریدند؛ موسیقی‌ای که همان‌طور که اسمش می‌گوید از تنبور و بلوز می‌آید.» 

این روزنامه در ادامه‌ گزارش خود آورده است: «این کنسرت را می‌توان تلاشی دانست که در آن موسیقی اصیل ایران یک جهت فیزیکی پیدا کند. پورناظری با تنبور و ژوزت با بلوز آمریکایی، توانسته‌اند اتفاقی را رقم زنند که در آن موسیقی فولک معنایی جدید پیدا می‌کند؛ اما در عین حال یک سوال درباره‌ سنت‌ها وجود دارد که کدام یک خودشان را نشان می‌دهد؟ شاید فکر کنید چنین تجربه‌ای برای یک مدرسه‌ موسیقی یا آکادمی‌های موسیقی است؛ اما در حقیقت این‌طور نیست و از آن  فراتر می‌رود. تهمورس و ژوزت دیداری می‌آفرینند که فراتر از هر کار آکادمیکی است و در عین حال فراتر از یک کار غیررسمی و آکادمیک ظاهر می‌شود. در حقیقت این دو هنرمند توانستند تئوری را کنار بگذارند و فراتر از آن حرکت کنند.»

همچنین در ادامه‌ این گزارش آمده است: «این دو هنرمند از نظر تکنیکی هیچ مشکلی با همدیگر ندارند. تنبور یادآور گیتار در موسیقی بلوز است؛ اما این بار این ساز در دستان یک «ویرتوز» قرار گرفته است که به آن حالتی مردمی داده است. به همین دلیل از حد موسیقی بلوز به یک موسیقی آسمانی می‌آورد و یک حس ماورایی به آن می‌دهد. ژوزت نیز با تکیه بر بلوز و حسی که دارد، دالان عجیبی در این کار می‌آفریند. در عین حال که حس می‌کنید کلام «بلوز» نیست؛ اما شعرهای فارسی با فضایی معنوی شکل دیگری از بلوز را آفریده است که در حقیقت تلاشی است برای آزادی درونی انسان. ژوزت مثل یک مولد قوی و ریتمیک بلوز است و تهمورس دقیقا در حد بسیار بالایی آن را نگاه می‌دارد؛ او هرگز در بلوز کم نمی‌آورد و حتی می‌تواند مخاطب غربی را با صدای سازش مسحور کند. ساز پورناظری برعکس گیتار در بلوز که صدای ناله دارد به زیبایی این موسیقی را پر می‌کند و یک دینامیک عجیب به آن می‌بخشد. چیزی که در این میان بسیار جالب است آنکه این کنسرت فراتر از موسیقی است و مثل هر بلوز دیگری یک تجربه‌ انسانی ناب را به مخاطب ارائه می‌دهد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تهمورس پورناظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه برای رکورد زنی تولید واحد احیای مستقیم افزایش کمیت همراه با حفظ کیفیت مدنظر بود، گفت: تولید این واحد در فروردین‌ماه امسال ۱۵ درصد بالاتر از طراحی کارخانه بوده که در واقع بهترین عملکرد یک واحد احیا مستقیم با این ظرفیت تولید نسبت به طراحی در سطح ایران محسوب می‌شود. 

 

علیرضا نجار قویدل  در تشریح جزئیات این خبر افزود: در فروردین ‌ماه امسال واحد احیا مستقیم موفق به ثبت چهار رکورد تولید روزانه و همچنین رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن شد.

وی بیان کرد: نخستین رکورد روزانه مجموع دو مدول به میزان پنج هزار و ۹۵۸ تن در ۱۳ فروردین‌، دومین رکورد روزانه مجموع دو مدول به میزان پنج هزار و ۹۷۶ تن در ۱۸ فروردین‌، سومین رکورد روزانه مجموع دو مدول به میزان ۶ هزار و ۵۱ تن در تاریخ ۱۹ فروردین‌ و چهارمین رکورد جدید روزانه مجموع دو مدول به میزان ۶ هزار و ۸۶ تن در ۲۲ فروردین‌ ثبت شده است.

مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: همچنین رکورد ماهیانه مدول A به میزان ۸۴ هزار و ۱۴۳ تن و رکورد ماهیانه مدول B به میزان ۸۶ هزار و ۱۵۷ تن و در مجموع به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن در فروردین‌ امسال انجام شده است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه بیش از ۱۴ سال از عمر مدول‌های واحد احیا مستقیم می‌گذرد، برای داشتن یک تولید بهینه همراه با افزایش نرخ تولید، ضروری است یک برنامه‌ریزی چند ماهه انجام شود که همکاری انجام شده در تمامی واحدهای بهره‌برداری و سایر واحدهای شرکت، باعث شد واحد احیا مستقیم بتواند این نتیجه را کسب کند.

نجار قویدل خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته، مدول A واحد احیا مستقیم یکی از بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی تاریخ فولاد هرمزگان را از ابتدای راه‌اندازی از لحاظ نفر ساعت و تعداد روزهای شات‌دان تجربه کرد که کیفیت خوب آن باعث شد این نتایج بی‌نظیر ثبت شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شات‌دان، تصریح کرد: در شات‌دان گذشته فعالیت‌های بزرگی نظیر تعویض کمپرسورها، اقدامات اساسی روی ریفرمر از جمله تعویض تیوب و شارژ کاتالیست و همچنین تعمیرات اساسی بر روی سیستم آب و تجهیزات آب‌رسانی انجام شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین از این محل، راه‌اندازی واحد احیا مستقیم بعد از یک توقف سرد و طولانی انجام شد که با همکاری همه کارکنان درگیر در این واحد و واحدهای پشتیبانی به‌خوبی انجام و این فعالیت مهم باعث شد میزان توقفات به‌صورت روزبه‌روز کاهش و ریت تولید افزایش یابد.

نجار قویدل اظهار کرد: این روند خوب در سال جدید نیز ادامه یافت و فولاد هرمزگان شاهد رشد تولید آهن اسفنجی از نظر کیفیت و کمیت بود.

 

قویدل ابراز کرد: این افزایش تولید بدون هیچ پروژه ریومپ رخ‌ داده است که حاصل بهبود فرایندها، تدارکات خوب، ارسال مواد اولیه کیفی به واحد، پیگیری و اقدامات ساعتی، روزانه و شیفتی بسیار مناسب در تمامی قسمت‌های واحد احیا مستقیم بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در واحد احیا مستقیم این میزان افزایش کمیت با حفظ کیفیت بوده است، به‌طور قاطع می‌توان اشاره کرد که این بهترین عملکرد یک واحد احیا مستقیم بدون ریومپ با این ظرفیت تولید نسبت به طراحی در کل ایران هستیم.

 

رییس دفتر فنی تولید احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان نیز اظهار کرد: بهبود فرایند تولید و افزایش بهره‌وری در راستای رکوردشکنی واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ موفق به ثبت تولید ماهیانه جدیدی به میزان ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی شد.

حمید نظرنژاد افزود: این رکورد ارزشمند در حالی به دست آمد که آخرین رکورد ماهیانه مربوط به فروردین سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۶۵ هزار و ۱۰۱ تن بود.

وی بیان کرد: در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ قبل از تحقق رکورد ماهیانه شاهد تحقق رکوردهای روزانه مدول A و دو مدول بوده‌ایم که این رکوردهای تولید برای محصول آهن اسفنجی در صنعت فولاد بسیار قابل‌توجه بوده و نشان از پیشرفت و عملکرد برتر واحد آهن‌سازی فولاد هرمزگان است.

این مسوول اظهار کرد: این عملکرد برتر در نتیجه بهبود فرآیندهای تولید، بهره‌وری بالا و کاهش توقفات و افزایش تولید و مهم‌ترین بعد ارزشمند رکورد این است که این مهم در حالی رخ داد که تغییراتی برای افزایش ظرفیت زیر سقف در واحد انجام نشده است.

نظرنژاد ادامه داد: تحقق این رکوردهای تولید نتیجه همت و تلاش مستمر تیم‌های کاری، بهبود فرآیندهای تولید و همدلی در مدیریت عملیات بوده است.

دیگر خبرها

  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند