Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@16:39:38 GMT

۲ کتابخانه عمومی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۲۲۵

۲ کتابخانه عمومی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از افتتاح کتابخانه‌های عمومی روستایی انجیرلو و مرکزی بیله‌سوار تا پایان سال خبر داد و گفت: با افتتاح این دو کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی استان به ۷۹ باب می‌رسد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رباب عزیزخانی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: تابخانه‌های عمومی روستایی انجیرلو و مرکزی بیله‌سوار تا پایان سال افتتاح می‌شود و با افتتاح این دو کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی استان به 79 باب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تمام تلاش و اهتمام ما ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهمیت به این مهم است چرا که کمبود سرانه مطالعه باید از ریشه حل شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی امری لازم و مهم است و باید تمامی مسئولان مربوطه و به ویژه اهل قلم و رسانه ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شوند.

15 کتابخانه جدید در استان گلستان احداث می‌شودراه‌اندازی کتابخانه اختصاصی ویژه کودکان در سطح منطقه 2بزرگ‌ترین کتابخانه مرکزی کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: اهمیت به مسئله کتابخوانی یک اولویت اساسی و ضروری است و در این زمینه با کمک دستگاه‌های فرهنگی به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم و امیدواریم اقدامات انجام یافته مثمرثمر باشد.

وی توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی را نیازمند همت همگانی دانست و افزود: ادارات دولتی و نهادهای خصوصی می توانند با ایجاد قفسه کتاب در سازمانهای مطبوع خود، نسبت به ارتقای کتاب خوانی در میان مراجعین و کارکنان اهتمام کنند.

فرماندار بیله‌سوار در خصوص اهمیت کتاب و کتاب خوانی، گفت: نظام آموزشی و دستگاههای فرهنگی شهرستان  باید راهکارهای ارتقای مطالعات عمومی را بررسی کنند و با مشارکت و همسویی یکدیگر نسبت به ترویج کتاب خوانی اهتمام کنند.

حسن قبادی خانواده را به عنوان رکن اساسی در نهادینه کردن مطالعه عنوان کرد و افزود: مطالعه والدین در خانه و توجه به کتاب به عنوان یکی از وسایل مصرفی در سبد اقتصادی خانواده، موجب ایجاد انگیزش برای مطالعه در میان اعضای خانواده خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه مهدیان پور صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تأکید بر اهمّیت ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: وجود این تفاهم‌نامه به‌همراه ظرفیّت‌های مختلف دو اداره‌کل، موجب هم‌افزایی و همکاری مضاعف و در نتیجه سبب اجرای بهتر و بیشتر برنامه‌های باکیفیت و تأثیرگذار خواهد شد. این اتفاق منشأ خیر و برکات فرهنگی است، به طوریکه نفع آن به اهالی استان خواهد رسید.

مهدیان‌پور ادامه داد: جشنواره «روستای دوستدار کتاب»، یکی از بندهای این تفاهم‌نامه است که نیاز به حمایت ویژه و برگزاری جلسات مشترک با همکاران وزارتخانه‌ای دارد. احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز ضمن تقدیر از تلاش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برای ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری اذعان داشت: امضای تفاهم‌نامه، اقدام بسیار بسزایی است که موجب همیاری و هماهنگی مؤثر برای تحقق اهداف مشترک دو دستگاه فرهنگی است. وی افزود: ما اولین جلسه مشترک را با اداره‌کل کتابخانه‌های استان داشتیم و این جریان را با سایر دستگاه‌ها نیز خواهیم داشت چراکه اگر قرار است در فضای پیچیده امروز، فعّالیت درست و اصولی داشته باشیم و کارمان به نتیجه‌ی خوبی برسد، می‌بایست همراه و کنار هم باشیم و به‌تنهایی، اعمالمان تأثیرگذار نخواهند بود. آهنگر بر لزوم تعامل و همکاری متقابل دستگاه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: در جلسات متعدّدی با استاندار گفتیم که طی ۴۵ سال انقلاب اسلامی، هماهنگی و تفاهم دستگاه‌ها گسترش یافته است و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و فرصت‌ها را دریابیم. این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ما دامنه و گستره‌ی برنامه‌های مشترک مختلفی هستیم و می‌بایست باهَم برای توسعه‌ی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، تلاش مؤثری داشته باشیم. کد خبر 6078575

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد