Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@12:53:46 GMT

نبرد تلگرام با هاتگرام و طلاگرم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۳۷۸

نبرد تلگرام با هاتگرام و طلاگرم آغاز شد

  به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز برخی از کاربران هاتگرام و طلاگرم  پیامی هشداردهنده از سوی تلگرام دریافت کردند. در این پیام، تلگرام با اشاره به ناامن بودن این نسخه‌های غیررسمی نوشت: «توجه! برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، توسط تلگرام ایجاد نشده بود و امن نیست. ما فقط در صورت استفاده از برنامه‌های رسمی تلگرام، قادر به تضمین امنیت شما هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این با اجرای  فیلترینگ تلگرام به دستور قضایی، پیام‌رسان‌های بومی تلاش کردند تا حجم عظیم  مخاطبان فضای مجازی و مهاجران تلگرام را جذب خود کنند. این تلاش تا حدودی موفقیت‌آمیز بود اما با ظهور دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی که مخاطبان را بدون نیاز به فیلترشکن به فضای تلگرام هدایت می‌کردند این تلاش ناکام ماند. طبق گفته برخی مسئولان، قرار بود استفاده از این دو پیام‌رسان مقطعی باشد و صرفا فرصتی ایجاد کند تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را از فضای مسدود شده تلگرام خارج کنند اما در ادامه راه، اقدام جدی برای متوقف کردن آنها صورت نگرفت و هاتگرام و طلاگرم همچنان در دسترس کاربران قرار دارند.

گفتنی است؛ فعالیت این دو پیام‌رسان هم چنان مشروط است. براساس اولتیماتوم داده شده، هاتگرام و طلاگرام تنها تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا استقلال خود را از تلگرام اعلام کنند در غیر این صورت فعالیت‌شان غیرمجاز خواهد بود. 

گفته می‌شود مؤسس و پشتیبان هاتگرام و طلاگرام یک شرکت دانش‌‌بنیان داخلی با نام تجاری “راهکار سرزمین هوشمند” معرفی شده است که از سال 84 تا به امروز در پارک علم‌ و فناوری دانشگاه تهران فعالیت می‌‌کند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود

ولودیمیر زلنسکی ضمن انتقاد از کمک‌های نظامی «محدود» غرب، اذعان کرد که شرایط در میدان نبرد با روسیه و هم‌چنین دونباس بدتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، اظهارات اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بازتاب پیام اخیر «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را به دنبال داشته است؛ فرمانده اوکراینی که در پیام‌رسان تلگرام اذعان کرد وضعیت جبهه شرقی در روزهای اخیر «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

طبق گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی خطاب به ملت کشورش عنوان کرد: «وضعیت خط مقدم در حین جنگ همیشه دشوار بوده است اما این روزها و به خصوص در مناطق دونتسک، وضعیت دشوارتر می‌شود.»

ولودیمیر زلنسکی ضمن اشاره به بحران منطقه غرب آسیا گفت: «قدرت هوایی مدرن، کارآمدی خود را ثابت کرده است. سیستم‌های دفاع هوایی مدرن قادرند از جان‌ها محافظت کند. این مسئله در خاورمیانه مشهود است.»

او ضمن انتقاد از کمک‌های نظامی «محدود» واشنگتن به کی‌یف تاکید کرد: «غرب به درخواست‌های اوکراین برای بودجه بیشتر گوش نمی‌دهد.»

مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بر سر کمک به اوکراین با اختلاف نظرات گوناگونی مواجه است. اگرچه برخی از اعضای این مجلس از کمک به اوکراین حمایت و پیش‌بینی می‌کنند که اگر «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آن را به رای‌گیری بگذارد، از حمایت ۷۰ درصدی برخوردار خواهد شد اما حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور با ارسال کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مخالف هستند.

دونالد ترامپ اخیرا طی رویدادی در کنار مایک جانسون با اشاره به جنگ اوکراین و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که با بن‌بست مواجه شده است، تاکید کرد: «اگر کمک‌ها به اوکراین در قالب وام باشد، با تصویب کنگره مشکلی نخواهم داشت. هم‌چنین متحدان اروپایی باید با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگی داشته باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود
  • نبرد برای تسخیر اذهان افراد در اولویت دشمن و رسانه‌های استعماری است
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • (اینفوگرافیک) ایرانی‌ها بیشتر از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • ماجرای پیامک عجیب پافند غیر عامل/ سردار جلالی:‌ هک سیستم پیام‌رسان است