Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی در دوره بین‌المللی جستجو و نجات شهری که از سوی امداد و نجات هلال‌احمر و با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سفارت اتریش در سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: در تهران گسل‌های اصلی و فرعی زیادی وجود داشته و در3 هزار و 268 هکتار بافت فرسوده 15 درصد از جمعیت 10 میلیونی شهر تهران ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بیش از هزار مدرسه در معرض خطر زلزله بوده و در مسیر گسل اصلی و فرعی و یا حریم رودخانه واقع شده و همه اینها نشان می‌دهد تهران در مقابل زلزله بسیار آسیب‌پذیر است و حتی وجود هزاران تیم امدادی نیز کفایت نمی‌کند.
صادقی ادامه داد: بیش از 12 هزار و 630 ملک مسکونی در پایتخت در معرض خطر لرزش قرار دارد که البته مدیریت بحران فعالیت زیادی انجام داده و تلاش کرده‌ایم از تجربیات بین‌المللی در این زمینه استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های سازمان ملل ایران جزء 10 کشور بلاخیز دنیا است که از 40 حادثه امکان وقوع 31 نوع آن وقوع در کشور است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: پایتخت به دلیل وجود گسل‌های فراوان، پتانسیل بالای لرزه خیزی دارد و تراکم جمعیت، ساختار ناایمن، کمبود نیازهای ضروری در هنگام زلزله و امکانات محدود بر این موضوع دامن می‌زند.
وی ادامه داد: از طرفی وجود بافت فرسوده از دیگر معضلات شهر تهران است که ضرورت بیشتر توجه به لرزه خیزی پایتخت را نشان می‌دهد و باید کارهای اثربخش زیادی را از جمله تقویت جستجو و نجات شهری داشته باشیم و ظرفیت‌سازی‌ها بر اساس استانداردها صورت گیرد.
صادقی بیان داشت: زمان رسیدن به مصدومان پس از وقوع زلزله محدود است و باید شبکه‌هایی از تیم‌های جستجو و نجات به صورت محلی و ملی داشته باشیم تا در کوتاه‌ترین زمان بیشترین امدادرسانی صورت گیرد و بتوانیم در 72 ساعت اول اقدامات موثری داشته باشیم.
وی به نقش پررنگ بسیج در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اشاره کرد و گفت: تقویت این سازمان‌ها هم می‌تواند نتایج موثری در تسریع روند کمک رسانی داشته باشد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به دسترسی ناممکن در برخی از نقاط پایتخت در صورت وقوع زلزله به دلیل معابر کم عرض و رعایت نشدن استانداردها در ساختمان‌های بلند، اشاره کرد و گفت:‌ در پایتخت نیازمند شبکه اضطراری در زمینه زلزله هستیم که اقدامات اولیه در این راستا انجام شود و همه دستگاه‌های متولی باید اقدامات مؤثر را انجام دهند.
صادقی به وجود فرهنگ و قومیت‌های مختلف در پایتخت اشاره کرد و گفت: تهران تیم‌های محلی، ملی و بین‌المللی برای کمک رسانی نیاز دارد و اگر بخواهیم این تیم‌ها فعالیت داشته باشند باید با فرهنگ بومی مردم هم آشنا شویم .
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اتریش پایتخت زلزله سازمان ملل مدرسه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

واگذاری بلوک سهام ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس در حالی آخرین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد که همچنان مشکلات مالی و قراردادی اعضای تیم پابرجاست.

رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت که بار‌ها وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود حالا با چالش اساسی در ادامه فعالیت خود روبروست. او پس از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در حالی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه دهد که هیأت مدیره این باشگاه پس از واگذاری به بخش خصوصی قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کند تا سرخ‌ها با کابینه‌ای جدید برای نقل و انتقالات تابستانی آماده شوند.

با این حال هیأت مدیره فعلی باشگاه، مجوز مذاکره با اوسمار ویه را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را داده است تا سرمربی برزیلی در صورت توافق مالی با این باشگاه روی کار بیاید.

درویش هم قصد دارد بر خلاف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد امضای تمدید ویه را با پرسپولیس را از این مرد برزیلی بگیرد تا هر اتفاقی در تابستان هم روی کار این مربی تأثیر نگذارد.

از سوی دیگر با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کرده و به احتمال فراوان هیأت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل شود تا از تمام ظرفیت انسانی خود در این مجموعه استفاده کنند.

درویش برای حل و فصل مشکلات مالی فصل جاری تیمش منتظر ورود افراد اقتصادی است تا شاید آن‌ها بتوانند راهکاری برای پرداخت حداقل ۱۳۰ میلیارد تومان در یک ماه آینده برای بیش از ۵۰ درصد باقیمانده قرارداد‌های لیگ بیست و سوم فراهم کنند.

حالا باید دید نقشه‌های مدیریتی درویش برای تمدید قرارداد با ویه‌را و دریافت پول از هیأت مدیره آینده، اتفاق خواهد افتاد یا این باشگاه با تغییر‌های هیأت مدیره دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت